Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Viraalimarkkinointi asiakassuhteen kehittäjänä - Case Questback

Vahevaara, Toni (2016)

 
Katso/Avaa
osuva_6861.pdf (971.4Kb)
Lataukset: 


Vahevaara, Toni
2016
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa ja analysoida kuinka viraalimarkkinointi ja sen keinot näkyvät asiakassuhteen kehittämisessä B2B – liiketoiminnassa. Case yrityksenä työssä toimii alkujaan norjalainen teknologiayritys Questback Oy. Tutkimuksen tavoitteena on rakentaa perusteltu kehitysagenda Questbackin markkinoinnin edelleenkehittämiseksi erityisesti Suomen markkinoilla, markkinoinnin konseptoinnin näkökulmasta.

Viraalimarkkinoinnilla tarkoitetaan karkeasti sanottuna markkinointia, jossa mainosviesti kulkee ihmiseltä toiselle erittäin nopeasti verkon välityksellä. Tässä tutkimuksessa otetaan kantaa siihen, kuinka digitalisaatio on vaikuttanut markkinoinnin kommunikaatioon. Tutkimuksessa haastetaan perinteisiä markkinoinnin hierarkiamalleja sekä analysoidaan niiden toimivuutta alati digitalisoituvassa liiketoimintakentässä. Perinteisestä AIDA-mallista on tullut digitalisaation myötä AISDALSLove. Tässä tutkimuksessa esitetään, että malliin tulisi lisätä vielä yksi porras lisää. Tällöin mallista tulisi EAISDALSLove ja E kirjain tulisi sanasta Expose, eli altistaa.

Kaikki internetissä tapahtuva markkinointi ei ole viraalimarkkinointia. Tutkimuksessa käsitellään viraalimarkkinoinnin käsitettä ja sen tehokkuuteen vaikuttavia tekijöitä. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytetään teemahaastattelua.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että Questbackin tulee kiinnittää erityistä huomiota viestin levittämiseen valitulle kohderyhmille. Nykyisellään markkinointitoimenpiteet ovat riittämättömällä tasolla viestin leviämisen kannalta. Viesti koetaan hyväksi, mutta se ei tavoita haluttua kohderyhmää. Tämän tutkimuksen pohjalta suosittelen Questbackille oman online-yhteisön perustamista sekä markkinointitoimenpiteiden kohdistamista myös muualle kuin vain sosiaaliseen mediaan.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5997]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste