Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lanseerausprosessi kansainvälisillä markkinoilla

Toivanen, Anna-Kaisa Johanna (2003)

 

Aineistoon ei liity tiedostoja.


Toivanen, Anna-Kaisa Johanna
2003
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Tiivistelmä
Tämän tutkielman tarkoituksena on analysoida lanseerausprosessia ja sen eri vaiheita kansainvälisillä markkinoilla. Tutkielman keskeinen ongelma on, miten uutuustuote (uudistettu tuote) lanseerataan markkinoille globaalisti ja mitkä tekijät vaikuttavat lanseerauksessa ja miten lanseeraus toteutetaan kansainvälisesti. Tutkielman runko perustuu pääosin markkinoinnin kirjallisuuden teorioihin, tutkimuksiin sekä lanseerausta käsittelevään kirjallisuuteen. Kirjallisuuden pohjalta esitetään lanseerausmalli, jonka avulla tarkastellaan case-yrityksen uutuustuotteen lanseerausta.

Tutkielman tarkoituksena on selvittää esimerkkiyrityksen uutuustuotteen lanseerausprosessia ja kuvata, miten lanseerausprosessi toimii käytännössä markkinointikirjallisuudessa esitettyjen teorioiden näkökulmasta. Tutkimuksessa pyritään analysoimaan, miten kansainvälinen lanseerausprosessi voi vaikuttaa merkkituotteen menestymiseen. Tutkimuksessa keskitytään yhden uutuustuotteen, Niken urheilukengän lanseeraukseen, joka toteutettiin maailmanlaajuisesti. Haastattelututkimukset on tehty Nike Finland Oy:n henkilöstölle ja lanseeraukseen liittyville henkilöille. Kilpailijoiden toimia pyritään kartoittamaan haastattelun, kirjallisuuden ja internetin avulla.

Niken urheilukengän lanseeraus onnistui sekä USA:n, että erityisesti Euroopan markkinoilla. Nike, urheilukenkien suurimpana yrityksenä maailmassa pitää uusiutua jatkuvasti pitääkseen markkinaosuutensa.Yhtenä keinona voi olla onnistunut lanseeraus.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [7867]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste