Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Syvenevä sponsorisuhde markkinointiviestinnän integroinnissa - kehittämiskohteena Veikkausliiga

Rinta-Kanto, Ilkka (2011)

 
Katso/Avaa
osuva_4215.pdf (896.9Kb)
Lataukset: 


Rinta-Kanto, Ilkka
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata, miten Veikkausliiga on onnistunut kehittämään integroitua markkinointiviestintäänsä. Tavoitteina oli 1. kehittää integroidulle markkinointiviestinnälle ja sponsoroinnille viitekehysmalli, 2. analysoida, miten Veikkausliiga pystyy luomaan lisäarvoa sponsoreille, 3. kuvata, miten Veikkausliiga pystyy kehittämään ottelutapahtumien markkinointiviestintää ja syventämään yhteistyötä sponsorien kanssa, 4. analysoida, kuinka Veikkausliiga voi integroida yhteiset markkinointitoimenpiteet osaksi sen integroitua markkinointiviestintää.

Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisesti haastattelemalla Veikkausliigan ja neljän sponsorin vastuuhenkilöitä. Haastattelumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua.

Tutkimuksen teoriassa esitettiin ottelutapahtuman erityispiirteiden, integroidun markkinointiviestinnän ja sponsoroinnin kirjallisuutta. Teorian pohjalta laadittiin viitekehys tutkielmalle ja haastattelulomakkeet.

Tutkimuksen empiriassa selvitettiin, miten Veikkausliiga on toteuttanut markkinointiviestintäänsä ja miten sponsorisuhteita on hallittu. Lisäksi haastateltiin Veikkausliigan neljän sponsorin vastuuhenkilöitä ja selvitettiin, miten he näkevät yhteistyön kehittämisen ja mahdollisuudet. Tuloksissa kehitettävää löytyi integroidun markkinointiviestinnän osalta ja miten sponsorisuhteet integroidaan osaksi kokonaisuutta. Onnistumisia löytyi myös Soneran sponsorisuhteesta, jota voidaan benchmarkata muihin suhteisiin. Tulosten pohjalta laadittiin integroidun markkinointiviestinnän ja sponsorisuhteiden kehittämisen johtamismalli.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [6298]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste