Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Network coordination of customer experience through customer and supplier involvement

Raitaluoto, Teemu (2017)

 
Tweet Vie viite Refworksiin
 
Katso/Avaa
osuva_7767.pdf (1.778Mb)
Lataukset: 


Raitaluoto, Teemu
2017
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Customer experience has risen on top of marketing and management research. According to recent research, the industry expects to compete mainly through customer experience management. Benefits of a good customer experience include decreased customer churn, increased recommendation, and increased customer loyalty. These behaviors affect the revenue and costs of the company. Simultaneously, service delivery has become more fragmented than ever as companies outsource parts of the service to specialized organizations. Service delivery fragmentation leads to dispersed customer experience where control over the experience is low and uncertainty high.

This research studies customer experience coordination in networks through customer and supplier involvement. Customer experience is coordinated as information about the experience is gathered from customers through service development involvement. Similarly, suppliers are involved to gather essential insights about partner-owned touch points. This information is shared with the network suppliers to create better and unified customer experience.

The research was conducted as a single case study using qualitative methods such as semi-structured interviews. The case company is a large Finnish financial group operating in the healthcare sector. The findings indicate that customer experience can be coordinated through a combination of network types, while customers and suppliers are involved through pilot studies, surveys, and interviews. The coordination task can be given to an administrative organization, which coordinates the experience on behalf of the network, while participating in development initiatives with other network members.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5382]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • TULEVAISUUDENTUTKIMUS : ASIAKASPALVELURATKAISUT VUONNA 2025 

    Ojaluoma, Seija (2019)
    Pro gradu -tutkielma
    Tässä tulevaisuuden tutkimuksessa perehdytään asiakaspalveluratkaisuihin ja minkälaisia asiakaspalvelukanavia on käytössä vuonna 2025 PESTEL-viitekehyksestä tarkasteltuna. Tutkimuksessa käytetään lähestymistapana normatiivista ...
    Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
  • Involvement of smart end-users in a Smart Grid 

    Back, Anna-Karin (2011)
    Diplomityö
    To reach the 20-20-20 goals set by EU in 2009, all parts of the electricity system must be made more efficient. The previous fit-and-forget system must be left behind for a more active grid design. This also means that ...
  • A Dual Perspective of value in a bundle of product and service 

    Safarpour, Niusha; Sillanpää, Ilkka (De Gruyter Open, 12 / 2017)
    article
    Focusing on value creation in marketing has always been the key to success for companies. As a result, the definition, analysis and communication of value has gained importance. Companies are making an attempt to make a ...
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste