Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kommunikointityylit ja vaikuttaminen myyntityössä - Case Teliasonera Finland Oy

Pakalén, Klaus-Emil (2016)

 
Katso/Avaa
osuva_6956.pdf (2.457Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pakalén, Klaus-Emil
2016
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoite on lähestyä asiakaspalvelua ja myyntityötä kommunikointityylien ja vuorovaikutustaktiikoiden näkökulmasta. Tavoitteena on löytää yhtymäpisteitä aihepiirien teorioista, luoda niistä käytännöllinen viitekehys ja valmennuskokonaisuus myyntityön avuksi, valmentaa se vapaaehtoisille myynnin ammattilaisille ja tutkia sen vaikutuksia. Tutkimus toteutettiin Vaasassa sijaitsevassa kuluttaja-asiakaspalvelussa ja sen kohteena oli yrityksen asiakaspalveluun soittavat asiakkaat, sekä valmennuksessa olleet asiakaspalvelijat. Aineisto (N=33) hankittiin puhelinhaastattelulla ja sitä tulkitaan tilastollisin menetelmin. Syvyyttä ymmärrykseen tuo asiakkaiden ja myyjien haastatteluissa saadut kokemukset.

Asiakkaiden kommunikaatiotyylin määrittäminen toteutettiin DiSC® -profiileihin perustuvalla mittarilla. Myyjien arvio asiakkaasta vastasi asiakkaan itsearviota 89% / 75% tarkkuudella, joka luo vahvan pohjan kommunikaatiotyypin mukaan kohdennettavalle vaikuttamiselle myyntitilanteessa. Vuorovaikutustaktiikoiden vaikutus ostopäätökseen löydettiin riippuvan asiakkaan kommunikaatiotyylistä tukien tutkimuksessa luotua viitekehystä. Tilastollisesti merkittäviä tuloksia saatiin rajallisuuden, auktoriteetin, inspiroinnin, miellyttävyyden ja vastavuoroisuuden vuorovaikutustaktiikoille. Adaptiivisen myyntityön periaatteita noudattaen saavutettiin korkea suosittelijuus (NPS=40).
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3414]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste