Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kokonaisvaltaisen laatujohtamisen osatekijät sekä ydin- ja liiketoimintaprosessien määrittelyt osana yrityksen toiminnan kehittämistä

Möttönen, Nora Anna Adina (2015)

 
Tweet Vie viite Refworksiin
 
Katso/Avaa
osuva_6574.pdf (1.724Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Möttönen, Nora Anna Adina
2015
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämä tutkielma on tehty Oy Escarmat Ltd:lle toimeksiantona. Työn tarkoituksena on selvittää yrityksen prosessien tila sekä muodostaa ydinprosessikuvaukset yrityksen toimialaan ja tavoitteisiin peilaten. Työn tarkoituksena oli myös havainnoida liiketoimintaprosessit sekä määrittää ja uudelleenmuodostaa näistä muutama. Työn tärkeänä osana oli myös yrityksen yleisten ongelmakohtien paikannus sekä näihin ratkaisumallien esittäminen, joiden avulla esteet toiminnan kehittämiselle voidaan poistaa.

Työn teoriaosuudessa on käsitelty prosessien mallintamista, ydinprosesseja, liiketoimintaprosesseja sekä niiden mittaamista ja kehittämistä. Toinen teoriaosuus koostuu kokonaisvaltaisen laatujohtamisen osatekijöistä sekä Demingin 14 kohdan ohjelman esittelystä. Työn teoriaosuus tarjoaa työkaluja prosessien suhteen sekä kehittämisnäkökohtia kokonaisvaltaisen laatujohtamisen osalta. Tärkeä osa aineistoa muodostui koko yrityksen kattaneista puolistruktuurisista haastatteluista, joiden avulla prosessin nykytilaa sekä ongelmakohtia pystyttiin havainnoimaan.

Jotta yritys pystyy vastaamaan kasvaneisiin asiakasvaatimuksiin lisääntyneen hintapaineen alaisuudessa, tulee sen pyrkiä parantamaan toimintaansa kaikissa prosesseissaan. Prosessien optimoinnilla ja mittariston avulla tehtävällä jatkuvalla parantamisella toimintaa voidaan kehittää haluttuun suuntaan saaden samalla aikaan kustannussäästöjä.
Taustalla vaikuttavan jatkuvan parantamisen sekä kokonaisvaltaisen laatujohtamisen metodien avulla työntekijöitä saadaan osallistettua kehitystyöhön, parannettua laatua ja toimintatapoja sekä luotua organisaatiokulttuuri, joka kannustaa ja motivoi työntekijöitä kehittämään työtään ja osaamistaan. Tehostuneen valmistuksen ja sujuvien prosessien avulla asiakkaan kokemaa arvoa saadaan kasvatettua ja liikevoittoa suurennettua. Parannustoimien johdosta saavutettujen säästöjen avulla yritys voi kohdistaa nämä summat investointeihin, jotka työntekijälähtöisesti toteutettuina tuovat sekä lisäarvoa että kehittymismahdollisuuksia tulevaisuudelle.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3099]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste