Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vaikuttajaviestintä keinona liiketoiminnallisessa ekosysteemissä selviytymiseen - Case: Y-Säätiö

Mäki-Marttunen, Aino (2017)

 
Tweet Vie viite Refworksiin
 
Katso/Avaa
osuva_7692.pdf (1.675Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Mäki-Marttunen, Aino
2017
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Itseorganisoituvia toimijoiden verkostoja voidaan kutsua liiketoiminnallisiksi ekosysteemeiksi, joissa toimijat kehittyvät yhdessä vaikuttaen jatkuvasti toisiinsa. Ekosysteemejä värittävän kilpailun ja yhteistyön samanaikaisen esiintymisen vuoksi yrityksen oman sekä muiden toimijoiden tavoitteiden ymmärtäminen korostuu. Monimutkaisten suhteiden ylläpitäminen vaatii oikeanlaista viestintää, jotta ekosysteemin toimijoiden asemia ja päämääriä pystytään paremmin käsittämään. Tämän tapaustutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja ymmärtää, minkälainen on kohtuuhintaisen vuokra-asumisen ekosysteemi, ja miten vaikuttajaviestintää voidaan hyödyntää ekosysteemissä selviytymiseen.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu liiketoiminnallisista ekosysteemeistä, kilpailun ja yhteistyön tasapainosta sekä vaikuttajaviestinnästä keinona organisaation selviytymiseen tässä kontekstissa. Tutkimuksen empiirisessä osuudessa ekosysteemiä tarkastellaan erityisesti case-organisaatio Y-Säätiön näkökulmasta, joka toimii ekosysteemissä vuokra-asuntoja tarjoavana toimijana. Tutkimuksen aineistonkeruumenetelmänä on käytetty teemahaastatteluja, joiden avulla tapauksesta on pyritty saamaan mahdollisimman kokonaisvaltainen kuva.

Tässä tutkimuksessa liiketoiminnallinen ekosysteemi rakentuu yhteisestä arvolupauksesta sekä siitä johdetuista aktiviteeteista, toimijoista, positioista ja linkeistä. Tutkimuksen tuloksien mukaan vaikuttajaviestintä on organisaatiolle mahdollinen keino oman liiketoimintansa kehittämiseen poliittisia päätöksentekijöitä sisältävässä ekosysteemissä. Vaikuttajaviestinnän strategian suunnittelussa tärkeitä päätöksiä tehdään esimerkiksi siitä, mille päättäjäryhmälle viestintä kohdistetaan ja osallistetaanko sen toteutukseen myös ekosysteemin muita toimijoita.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3106]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste