Graafisen alan työnkulkuratkaisujen toimitusten tehostaminen
Majaniemi , Sami (2006)
Kuvaus
Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Tiivistelmä
Digitaalisten painojärjestelmien tarjoajat ovat viime vuosina tulleet vahvasti mukaan graafisen alan markkinoille omilla työnkulkuratkaisuillaan. Vuonna 2003 lanseerattu FreeFlow työnkulku konsepti on yksi Xeroxin merkittävimmistä lanseerauksista ja se nähdään tällä hetkellä erittäin tärkeänä osana Xeroxin tuotevalikoimaa. Tutkielma on osa Xerox Oy:n myynninkehittämistyötä, jonka tarkoituksena on edistää Xeroxin ja asiakkaiden välistä yhteistyötä sekä Xeroxin asiakaslähtöisyyttä.
Tutkielmassa selvitetään Xeroxin nykyiset toimintatavat asiakkaiden työnkulun kartoi-tuksessa, olemassa olevan kartoitusohjelman käytettävyys sekä rakennetaan työkalu, jolla pystytään kartoittamaan asiakkaan työnkululliset kehittämiskohteet.
Tutkielmassa käytettiin nykytilan analysointiin haastatteluja, kyselyä sekä omaa työko-kemusta Xeroxin palveluksessa. Olemassa olevaan työnkulun kartoitusohjelmaan pe-rehdyttiin testien ja todellisten asiakaskartoitusten kautta. Tutkielmassa rakennettu työnkulun kartoitustyökalu perustui AHP-menetelmään. AHP kyselyn lisäksi kartoitus työkalussa käytettiin avoimia kysymyksiä, joiden avulla saatiin lisätietoa asiakkaasta sekä vahvistettiin AHP-kyselyn tuloksia.
Tutkimuksen tuloksista käy ilmi työnkulun kartoituksen nykyiset toimintatavat Xeroxil-la sekä myynnin ja teknisen tuen näkemykset ja näkemyserot asiakkaan työnkulun kar-toituksesta ja sen toteutuksesta. Tutkielman tuloksista selviää myös Xeroxin nykyisen kartoitusohjelman melko huono käytettävyys ja hyödynnettävyys kartoitusten tekemi-sessä. Tuloksista selviää myös tutkielman osana tehdyn kartoitustyökalun asiakaskoh-taiset tulokset ja niiden hyödyntämismahdollisuudet Xeroxilla ja Xeroxin asiakkailla.
Tutkielman konstruktio muodostuu nykytilaa kuvaavista tutkimustuloksista ja olemassa olevan ohjelmiston testaustuloksista sekä rakennetusta kartoitustyökalusta ja siihen lisä-tystä tulosten laskemis- ja analysointi osasta.
Tutkielmassa selvitetään Xeroxin nykyiset toimintatavat asiakkaiden työnkulun kartoi-tuksessa, olemassa olevan kartoitusohjelman käytettävyys sekä rakennetaan työkalu, jolla pystytään kartoittamaan asiakkaan työnkululliset kehittämiskohteet.
Tutkielmassa käytettiin nykytilan analysointiin haastatteluja, kyselyä sekä omaa työko-kemusta Xeroxin palveluksessa. Olemassa olevaan työnkulun kartoitusohjelmaan pe-rehdyttiin testien ja todellisten asiakaskartoitusten kautta. Tutkielmassa rakennettu työnkulun kartoitustyökalu perustui AHP-menetelmään. AHP kyselyn lisäksi kartoitus työkalussa käytettiin avoimia kysymyksiä, joiden avulla saatiin lisätietoa asiakkaasta sekä vahvistettiin AHP-kyselyn tuloksia.
Tutkimuksen tuloksista käy ilmi työnkulun kartoituksen nykyiset toimintatavat Xeroxil-la sekä myynnin ja teknisen tuen näkemykset ja näkemyserot asiakkaan työnkulun kar-toituksesta ja sen toteutuksesta. Tutkielman tuloksista selviää myös Xeroxin nykyisen kartoitusohjelman melko huono käytettävyys ja hyödynnettävyys kartoitusten tekemi-sessä. Tuloksista selviää myös tutkielman osana tehdyn kartoitustyökalun asiakaskoh-taiset tulokset ja niiden hyödyntämismahdollisuudet Xeroxilla ja Xeroxin asiakkailla.
Tutkielman konstruktio muodostuu nykytilaa kuvaavista tutkimustuloksista ja olemassa olevan ohjelmiston testaustuloksista sekä rakennetusta kartoitustyökalusta ja siihen lisä-tystä tulosten laskemis- ja analysointi osasta.