Wilhelm-grillimakkaran markkinoinnillinen asema
Laukkonen, Tuomo (2002)
Kuvaus
Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Tiivistelmä
Tutkielman tarkoituksena on pyrkiä löytämään sellaisia asemoinnin tekijöitä, joiden varassa Wilhelm-grillimakkaran myyntiä ja markkinaosuutta pystytään kasvattamaan. Tarkoitukseen pyritään kolmen tavoitteen avulla. Ensimmäisenä tavoitteena on ymmärtää minkälainen asema grillimakkaralla on ruokailussa. Tässä käytetään apuna aikaisempia tutkimuksia ruokailusta ja grillimakkaran kulutuksesta sekä ajankohtaista tilastotietoa.
Toisena tavoitteena on selvittää, minkälainen identiteetti Wilhelm-grillimakkaralla on. Kirjallisuutta brändimarkkinoinnista apuna käyttäen, pyritään muodostamaan Wilhelmin markkinoinnin ja Atrian markkinointijohdon haastattelujen perusteella Wilhelmille sen identiteetti.
Kolmantena tavoitteena on empiirisen tutkimuksen avulla selvittää, millainen imago Wilhelmillä ja sen pahimmilla kilpailijoilla on. Empiirinen tutkimus suoritettiin postitse tapahtuvana kyselytutkimuksena, jonka otos oli 2000 15-80-vuotiasta suomalaista. Wilhelmin identiteettiä ja imagoa vertaamalla pyritään lopuksi löytämään merkityksellisiä tekijöitä sen kehittämiseksi.
Toisena tavoitteena on selvittää, minkälainen identiteetti Wilhelm-grillimakkaralla on. Kirjallisuutta brändimarkkinoinnista apuna käyttäen, pyritään muodostamaan Wilhelmin markkinoinnin ja Atrian markkinointijohdon haastattelujen perusteella Wilhelmille sen identiteetti.
Kolmantena tavoitteena on empiirisen tutkimuksen avulla selvittää, millainen imago Wilhelmillä ja sen pahimmilla kilpailijoilla on. Empiirinen tutkimus suoritettiin postitse tapahtuvana kyselytutkimuksena, jonka otos oli 2000 15-80-vuotiasta suomalaista. Wilhelmin identiteettiä ja imagoa vertaamalla pyritään lopuksi löytämään merkityksellisiä tekijöitä sen kehittämiseksi.