Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Käyttäjäratkaisun lanseeraus

Kujala, Kalle (2012)

 
Katso/Avaa
osuva_5148.pdf (1.714Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Kujala, Kalle
2012
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tutkimusaiheena on käyttäjäratkaisun lanseeraus IT – toimialalla. Käyttäjäratkaisun on käyttäjän tarpeiden mukaan rakennettu kokonaisuus palveluita ja tuotteita sekä prosessit, joita tämän kokonaisuuden ylläpitoon vaaditaan. Tutkimuksen tarkoituksena on analysoida tällaisen uuden palvelun lanseerauksen onnistumista ja kehittää ehdotuksia sen tehostamiseen.

Teoreettisessa tarkastelussa pyritään muodostamaan kattava tietopohja uusien tuotteiden merkityksestä osana yrityksen liiketoimintaa sekä lanseerausprosessista yleisellä teoriatasolla. Sen jälkeen tarkennetaan fokusta korkean teknologian tuotteisiin sekä käyttäjäratkaisuihin ja katsotaan, mitä erityispiirteitä prosessiin tulee mukaan teoreettisesti. Tämän teorian pohjalta luodaan viitekehys käyttäjäratkaisun lanseeraamiseksi IT – sektorilla. Viitekehyksen pohjalta esitetään propositioita, joita sitten verrataan empiirisessä tarkastelussa todellisuudessa tapahtuneeseen tuotelanseeraukseen.

Tutkimus on luonteeltaan intensiivinen tapaustutkimus. Kohdeaineistona on yhden yrityksen yksi tuotelanseeraus. Aineisto kerättiin teemahaastatteluin sekä kirjallisesta materiaalista.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että käyttäjäratkaisun lanseeraus on perusteellista suunnittelua vaativa tehtävä, jossa on otettava huomioon tavallisen lanseerausteorian lisäksi myös teknologia-alan sekä käyttäjäratkaisun mukanaan tuomaan elementit. Näitä ovat asiakasyhteistyö, innovaatioiden diffuusio, elinkaarten dynaamisuus ja laajeneminen sekä kumppanuudet. Erityisesti tiedonkulun merkitys korostuu, kun lanseerausta toteuttamassa on useita tahoja. Lanseerauksen tehostuminen tapahtuu prosessin tuoman oppimisen kautta päivittämällä itse lanseerausmallia sekä tuotteen palvelukuvausta. Prosessien vakioituminen tuo tehokkuutta.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3205]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste