Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Creating value with sustainable strategies in the manufacturing industry

Kari, Aaro Eljas Juhani (2024-12-19)

 
Katso/Avaa
Creating value with sustainable strategies in the manufacturing industry (770.2Kb)
Lataukset: 


Kari, Aaro Eljas Juhani
19.12.2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20241219104750
Tiivistelmä
This thesis concentrates on sustainable value creation to gain competitive advantage and financial performance on the manufacturing industry. It is now more critical than ever to value the
environment for the next generations would have the possibilities to live on this planet. Companies are having real concerns of the climate and now it is more crucial than ever to implement
sustainability as a part of company’s strategy and business.
Sustainable value creation is important for companies to foster cooperation with their stakeholders. Creating sustainable value by implementing sustainable initiatives as a part of the business model benefits the environment, the customer, other stakeholders, and the company itself.
A sustainable business model allows value creation and creates a reinforcing feedback loop between the company’s value creation capacity, value to the customers, value to the natural environment as well as the value that the company can capture for itself.
Sustainability has also a positive relationship with competitive advantage in the manufacturing
industry. Investments in R&D promote sustainability innovation. Implementing internal sustainability practices and external collaborative approaches with stakeholders increases sustainability outcomes in the manufacturing sector. Sustainability effects also on the financial side of the
business. Various scholars see that sustainability actions in business affect positively financial
performance. Scholars and consultants do not support the general idea of a single universally
defined point where sustainable actions turn profitable, but the tipping point can be looked at
through sustainable value creation. Social, environmental, and economic actions create sustainable value in industrial manufacturing companies, positively affecting organizational performance. Sustainability needs to be implemented as a core strategy to capture the potential maximum financial value of sustainability.
 
Tämä tutkielma keskittyy Vastuullisen arvon luomiseen tuotantoteollisuudessa kilpailuedun ja
taloudellisen suorituskyvyn saavuttamiseksi. On tärkeämpää kuin koskaan pitää huolta ympäristöstä, jotta tulevilla sukupolvilla olisi mahdollisuus elää tällä planeetalla. Yritykset ovat aidosti huolissaan ilmastosta, ja nykytilanteessa on kriittistä edistää kestävää kehitystä ja vastuullisuutta osana yrityksen strategiaa ja liiketoimintaa. Vastuullinen arvonluonti on yrityksille tärkeää yhteistyön edistämiseksi sidosryhmiensä kanssa. Vastuullisen arvon luominen kestävien aloitteiden toteuttamisella osana liiketoimintamallia hyödyttää ympäristöä, asiakasta, muita sidosryhmiä ja yritystä itseään. Vastuullinen liiketoimintamalli mahdollistaa arvonluonnin ja luo vahvistuvan kiertokulun yrityksen arvonluontikapasiteetin, asiakasarvon, ympäristön arvon sekä yrityksen itselleen saamansa arvon välille. Kestävällä kehityksellä on myös positiivinen suhde kilpailuedun saavuttamiseksi valmistavassa teollisuudessa. Panostukset tutkimus- ja kehitystyöhön edistävät kestäviä innovaatioita. Sisäisten kestävän kehityksen käytäntöjen ja ulkoisten yhteistoimintamallien käyttöönotto sidosryhmien kanssa lisää kestävän kehityksen tuloksia teollisuudessa. Kestävän kehityksen vaikutukset ovat positiivisia myös taloudellisesti. Useat tutkijat näkevät, että kestävän kehityksen toimet liiketoiminnassa vaikuttavat myönteisesti taloudelliseen tulokseen. Yleisidea yhdestä universaalisti määritellystä pisteestä, jossa kestävät toimet kääntyvät kannattaviksi, ei saa tukea tutkijoita ja konsultteja. Kyseistä pistettä voidaan etsiä kestävän arvonluonnin kautta. Sosiaaliset, ympäristölliset ja taloudelliset toimet luovat kestävää arvoa teollisissa valmistusyrityksissä, mikä vaikuttaa positiivisesti organisaation suorituskykyyn. Vastuullisuuden on oltava ydinstrategia, jotta sen potentiaalinen taloudellinen arvo voidaan maksimoida.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatintutkielmat [152]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste