Hae
Aineistot 1-10 / 17
"Verkligheten är inte allt här i världen". Viihteellisyyden lumo televisio-ohjelmassa Strömsö sekä ohjelmaa käsittelevissä sanomalehtiartikkeleissa
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena oli selittää televisio-ohjelma Strömsön viihdyttävyyttä ja suosiota. Tutkimuksessa tarkasteltiin määritelmiä ja mielikuvia, joita ohjelmaan on sanomalehtiartikkeleissa liitetty ja sitä, miten ohjelman ...
Brändin rakentuminen autovalmistajan markkinointikuvissa
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, minkälaisilla visuaalisilla keinoilla autovalmistaja rakentaa brändiään sosiaalisen median palvelu Instagramissa. Tutkimuksen kohteena on Volvo. Tutkimuksen avulla saadaan ymmärys ...
Vastuullisen organisaation ja kuluttajan identiteetin rakentuminen. Tarkastelussa vaateyritys Lindexin vastuuviestintä
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Yritysten yhteiskuntavastuu on hyvin ajankohtainen aihe. Vaateteollisuuden vastuullisuus herättää paljon keskustelua, ja toisaalta puhutaan myös vastuullisesta kuluttamisesta. Yhteiskuntavastuuseen olennaisesti liittyy ...
Täyttävää härkäpapua ja vastuullista makkaraa. Tarkastelussa elintarvikeyritysten markkinointiretoriikka Twitterissä
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tässä tutkielmassa tarkastellaan lihatuotteita valmistavan Atrian ja kasvisproteiineihin erikoistuneen Verso Foodin markkinointiviestintää. Tavoitteena on selvittää, millaista retoriikkaa nämä yritykset käyttävät pyrkiessään ...
Kun julkinen ja yksityinen kohtaavat. Retorinen rakenne ministerin ja toimitusjohtajan katsauksissa
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millainen on valtion omistajaohjausosaston vuosikertomuksen ministerin katsaus verrattuna kaupallisten valtionyhtiöiden toimitusjohtajan katsaukseen. Lähtöoletuksena on, että katsaukset ...
Politiikan sisäpiiriläisiä ja muutamia melko aktiivisia uudelleentwiittaajia. Verkostoanalyysi kansanedustajien seuraamissuhteista ja aktiivimallia koskevasta tiedonjakamisesta Twitterissä
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Poliitikot väittävät käyttävänsä Twitteriä enemmän keskusteluun kuin he todellisuudessa tekevät. Toisaalta Twitterissä yksilöihin keskitytään enemmän kuin puolueeseen, toisaalta puoluevihjeet vaikuttavat arvioihin poliitikkojen ...
”Itseä tällainen ei ainakaan houkuttele lisääntymään.” Sosiaalisen median reaktioita Helsingin kaupungin mainoskampanjaan liittyen
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Helsingin kaupunki julkaisi marraskuussa 2016 kampanjan, jonka aiheena oli Välinpitämättömyys on tämän päivän väkivaltaa. Kampanjassa verrattiin lapsiin kohdistuvaa välinpitämättömyyttä väkivaltaan ottamalla kantaa vanhempien ...
Made in Jurva, Made for Life – Yrityksen taustatarinan hyödyntäminen brändin rakennuksessa
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
2000-luvun lama vaikutti muun muassa moniin huonekaluyrityksiin Suomessa. Tilastokeskuksen mukaan huonekaluvalmistajien määrä laski Suomessa 1 184 yrityksestä 985 yritykseen vuosina 2007-2013; monet pienemmät yritykset ...
Virtuaaliset jumalat. Eroja länsimaisen ja japanilaisen roolipelin viittauskeinoissa uskontoon
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten japanilaisen ja länsimaisen roolipelin intertekstuaaliset viittaukset uskontoon eroavat toisistaan. Tutkimuksessa eritellään molempien pelien viittauskeinot uskontoon, ja ...
”– – kun saisi vain keskittyä tähän hommaan ajan kanssa.” Tarkastelussa Visma InSchool -ohjelmistokokonaisuuden pääkäyttäjät ja heidän käyttäjäkokemuksensa
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen käyttäjäryhmä on oppilaitoksissa hyödynnettävän tietojärjestelmän pääkäyttäjät. Tämän tutkimuksen kohteena oli oppilaitoksissa hyödynnettävän Visma InSchool -ohjelmistokokonaisuuden ...