Hae
Aineistot 1-9 / 9
SUOMI-MUOTI MAAILMALLE! Kansainvälistyminen suhdeverkostojen avulla suomalaisessa muotiyrityksessä
(2013)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Mediassa keskustellaan usein suomalaisen muotiyrityksen haasteista päästä kansainvälisille markkinoille. Kotimaan markkinoiden vaikeat olosuhteet puhuttavat alalla toimijoita, sillä Suomen pienet markkinat ovat erittäin ...
Pienen teknologiayrityksen kansainvälistyminen elintarvikealalla sopimusperusteisella operointimuodolla. Vertailussa lisensiointi ja strategiset allianssit. Case: Oy Linseed Protein Finland Ltd.
(2003)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää sopimusperusteisten operointimuotojen soveltuvuutta pienelle teknologiayritykselle elintarvikealalla. Vertailtavaksi on valittu lisensiointi ja strategiset allianssit. Tutkimuksessa ...
Pk-yritysten kansainväliset kilpailustrategiat ja vientimenestys vaatetusteollisuudessa
(2003)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli analysoida suomalaisten vaatetusalan pk-yritysten vienti-toiminnoissaan toteuttamia kilpailustrategioita sekä näiden kilpailustrategioiden avulla saavutettua vientimenestystä.
Tavoitteeseen ...
Internet ja pk-yrityksen kansainvälistyminen
(2004)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena on selvittää, miten pk-yritykset ovat hyödyntäneet ja voisivat hyödyntää internetiä kansainvälistymisessä. Tavoitteeseen pyritään analysoimalla internetin vuorovaikutteisia kanavia sekä eri tekijöitä, ...
Brändi kansainvälistymisen tukena : Case Smilee – kohdemaana Saksan markkinat ohjelmistoalalla
(2021-04-07)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Brändi on nimi, termi, muotoilu, symboli tai mikä tahansa muu ominaisuus, jolla tuotteet ja palvelut erottuvat toisistaan markkinoilla. Brändi rakentuu tarinoista, mielikuvista, muistoista ja odotuksista, joita ihmisillä ...
Kenkäteollisuuden pk-yritysten kansainvälistyminen
(2004)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä strategioita käyttämällä kenkäteollisuudessa toimivat suomalaiset pienet ja keskisuuret yritykset ovat kansainvälistyneet ja miten ne ovat siinä onnistuneet.
Tavoitteet pyrittiin ...
Born global -yritysten jakelukanavan valinta
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena oli pohtia teoriassa kuvatun jakelukanavan valintaprosessin toteutumista ja soveltuvuutta born global-yrityksissä. Teoreettinen viitekehys muodostettiin siten, että ensiksi pohdittiin käsitettä born ...
Verkostot pk-yrityksen kansainvälistymisessä - Case Internetrekrytointiportaalit
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena on selvittää verkostojen soveltuvuutta internetrekrytointiportaalina toimivan pk-yrityksen kansainvälistymiseen. Koska tutkimusaihe ja sen elementit ovat osin ennen tutkimattomia, on aiheen käsittelyä ...
Suomalaisten luonnonkosmetiikkatuotteiden markkinointi Japanissa : Tapaustutkimus japanilaisesta kuluttajaidentiteetistä ja kuluttajakulttuurista
(2024-04-23)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Suomalaisen luonnonkosmetiikan kysyntä on kasvanut globaalisti, erityisesti Japanissa. Menestyminen Japanin markkinoilla vaatii kuluttajakulttuurin ja kohdemarkkinan tuntemista, jotta suomalaisia luonnonkosmetiikkatuotteita ...