"yritysviestintä" - Selaus asiasanan mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 1-14 / 14
-
”Aina ei neliöt ratkaise. Riittäisikö yhdeksän sinulle?” Kiinteistönvälitysyritysten viestintä Facebookissa
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millä tavalla Facebookia voidaan käyttää kiinteistönvälitysyritysten viestinnässä. Tutkimuksessa tarkasteltiin Suomen suurimpien valtakunnallisten kiinteistönvälitysyritysten ... -
Arvoista identiteettiin – suomalaisten pörssiyhtiöiden identiteetin diskursiivinen rakentuminen
(29.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaYritysten viestintä arvoista on nousussa, ja siihen on tullut uusia puolia, kun yritykset toimivat yhä keskeisemmin yhteiskunnan haasteisiin vastaajina. Aiemmat tutkimukset osoittavat arvoviestinnällä olevan strategista ... -
"Emme anna tuotteistamme valheellisia ja liioittelevia lupauksia". Ympäristöystävällisyydestä ja eettisyydestä vakuuttaminen kosmetiikkabisneksessä
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä keinoin kosmetiikkayritykset verkkosivuillaan viestivät kuluttajille toimintansa eettisyydestä ja tuotteiden ympäristöystävällisyydestä. Tarkastelun kohteena ovat argumentointityypit, ... -
Henkilöstön näkyvyys sidosryhmäviestinnässä
(2008)
Pro gradu - tutkielmaHenkilöstövoimavarojen raportointi hakee vielä muotoaan yritysmaailmassa. Yrityksillä on käytössään laaja valikoima erilaisia raportointimuotoja, joissa käytetään monenlaisia tunnuslukuja ja vaihtelevaa informaatiota. ... -
Innovatiivinen startup-kulttuuri julkisuuskuvassa
(06.02.2020)
Pro gradu -tutkielmaInnovatiivisuuteen ja nopeaan kasvuun pyrkivät startup-yritykset ovat nousseet näkyville 2010-luvulla mm. teknologisen kehityksen tuomien mahdollisuuksien myötä. On kuitenkin muistettava, että innovaatiivisuus sisältää ... -
”Kaikella, mitä teemme on yksi tarkoitus” : Merkityksellisyyden perusteluja yritysten verkkosivuilla
(2023)
Pro gradu -tutkielmaYritysten yhteiskunnallinen rooli on vahvistunut viime vuosikymmeninä, sillä vielä viisikymmentä vuotta sitten valloillaan oli ajatus, jonka mukaan yritysten ainoa tehtävä oli tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Nykyään ... -
Markkinoinnin ja suhdetoiminnan piirteet matkatoimistojen Facebook-sivuilla
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimukseni tavoitteena oli selvittää, kuinka suomalaiset matkatoimistot hyödyntävät sosiaalisen median palvelu Facebookia yritysviestinnässään. Lisäksi havainnoin olivatko markkinointi ja suhdetoiminta samanarvoisessa ... -
”Pakastatko lastenruokia? Jaa hyvät vinkkisi myös muille!” Valion sidosryhmäviestintä sosiaalisessa mediassa
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa sidosryhmäviestinnässä. Tutkimuskohteena oli Valion viestintä. Valion toimintaan kuuluvat maidon jalostaminen, tuotteiden myynti asiakkaille ... -
Twitter-viestinnän teemat. Twiittaava toimitusjohtaja yrityksen viestin viejänä
(2015)
Pro gradu - tutkielmaMuuttuva viestintäympäristö on muuttanut toimitusjohtajan viestinnällisiä vaatimuksia ja tuonut mahdollisuuksia toimitusjohtajan julkisuuskuvan hallintaan. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää toimitusjohtajan ... -
”Tästä tulee tosi raikas ja moderni fiilis”. Viestintäalan yritysten verkkosivuilta muodostuva yrityskuva
(2019)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, minkälainen yrityskuva kävijöille muodostuu suomalaisten viestintäalan yritysten verkkosivuilta. Lähtökohtana on, että verkkosivujen rakenteen ja sisällön avulla voidaan vaikuttaa ... -
”Upeeta duunia jätkät. Kerta kaikkiaan!!!!!!” Yhteisöllisyyden kehittäminen työyhteisössä pikaviestinnän avulla
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten pikaviestimien käytöllä voidaan vaikuttaa työyhteisössä koettuun yhteisöllisyyteen. Tutkimustavoitteeseen vastattiin kolmen tutkimuskysymyksen avulla: millaista pikaviestintä ... -
Vastuullisuutta vakuuttelevaa viestintää : Ympäristövastuun legitimointi elintarvikeyhtiöiden Twitter-videoilla
(26.10.2020)
Pro gradu -tutkielmaYritysvastuun korostamisesta on tullut nykypäivänä merkittävä tapa rakentaa mainetta. Kuluttajien vaatimukset etenkin elintarvikkeita tuottavien yritysten ympäristövastuullisuudesta ovat kasvaneet muun muassa eettisten ja ... -
Vuorovaikutteisuudella ja yhteisöllisyydellä näkyvyyttä startup-yrityksen Twitter-viestintään. Tarkastelussa Jolla
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten startup-yritykset voivat vaikuttaa Twitter-viestintänsä saamaan näkyvyyteen. Tutkimuksen kohteena oli suomalainen mobiilialan startup-yritys Jolla, joka perustettiin vuonna 2011. ... -
Ymmärrystä yli sukupolvien : Vanhuuden representaatiot Gubben Instagram-julkaisuissa
(31.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaVäestön ikääntymisestä huolimatta ovat iäkkäät, 65 vuotta täyttäneet ja vanhemmat henkilöt, olleet jo pitkään lähes näkymättömiä mediassa. Silloinkin, kun tämä ikäryhmä on saanut näkyvyyttä, on heihin usein liitetty ...