"verkkokauppa" - Selaus asiasanan mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt

    • Asiakasarvon lähteet verkkokaupassa. Tapaustutkimus Suomen tietotekniikan vähittäismyyntialalta: Case Businessforum Oy 

      Vesterinen, Jesse (2015)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tietotekniikan vähittäismyyntiala elää Suomessa jännittävää vaihetta. Kasvava verkkokauppaostaminen on ajanut osan perinteisistä kivijalkamyymälöistä ahtaalle ja pakottanut yrityksiä satsaamaan merkittävästi verkkokauppojensa ...
    • Asiakasarvon muodostuminen ruoan verkkokaupassa : Vaakakupissa koetut hyödyt ja tehdyt uhraukset 

      Niemi, Jesse Johannes (26.04.2021)
      Pro gradu -tutkielma
      Ruoan verkkokauppa on murroksen edessä. Maailmalla puhjenneen koronapandemian myötä kysyntä ruoan verkkokauppaa kohtaan on kasvanut räjähdysmäisesti niin globaalisti kuin myös Suomessa. Pandemian saattelemina, monet ...
    • Asiakasmatka osana asiakaskokemusta ruoan verkkokaupassa 

      Pilli-Sihvola, Pekka (25.05.2022)
      Pro gradu -tutkielma
      Ruoan verkkokaupan voidaan katsoa olevan murroksessa Suomen markkinassa. Koronapandemia nopeutti ruoan verkkokaupan kasvua määrillä, joita odotettiin saavutettavan vasta useamman vuoden kuluttua. Nopea ruoan verkkokaupan ...
    • Digitaalisen markkinapaikan omaksumisprosessi pienyrityksessä : Case: Amazon-myyntialusta 

      Anna, Lindfors (10.06.2022)
      Pro gradu -tutkielma
      Verkko-ostamisen määrä on kasvanut viime vuosina paljon, ja yhä useampi kuluttaja ostaa yhä useammin tarvitsemansa tavarat erilaisista verkkokaupoista. Vuonna 2019 alkanut ja vuonna 2020 laajalle levinnyt koronapandemia ...
    • Kahden verkkokaupan käytettävyyden vertailu 

      Hentunen, Nina (2014)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksessa vertaillaan kahden eri piilolinssien verkkokaupan sivustojen käytettävyyttä. Aihe on ajankohtainen, sillä verkkokauppoja on markkinoilla paljon ja niiden määrä lisääntyy alati. Työn tarkoituksena on tutkia ...
    • Kahden Verkkoruokakaupan Käytettävyysanalyysi 

      Tanskanen, Toni (2017)
      Pro gradu - tutkielma 
      Suurin osa suomalaisista hoitaa edelleen päivittäiset ruokaostoksensa kivijalkaliikkeistä, mutta entistä useampi ostaa ruokansa verkkokaupasta. Verkkoruokakauppojen liikevaihto on Suomessa vielä hyvin pientä moniin muihin ...
    • Kaupankäynti muuttaa kotisohvalle. Tarkastelussa rautakauppojen Byggmax ja Lakkapää verkkokaupat 

      Lakkapää, Viivi (2014)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten rautakaupan verkkokaupan rakenne palvelee käyttäjää. Rautakauppa Lakkapään ja Byggmaxin verkkokaupat valikoituivat tutki-mukseen, sillä molemmat yritykset toimivat kansainvälisesti, ...
    • Keinoja verkkokauppojen käytettävyyden parantamiseen. Tarkastelussa kolme sivustouudistusta. 

      Puronvarsi, Toni (2010)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millä keinoin verkkokaupat voivat parantaa käytettävyyttään sivustouudistuksissa. Käytettävyyttä ja verkkokauppoja käsittelevien tutkimuksien perusteella luotiin tutkimukseen soveltuva ...
    • Kotimaisten ATK-verkkokauppojen käytettävyys 

      Tapio, Harri (2006)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksessa arvioitiin kolmen kotimaisen ATK-verkkokaupan käytettävyyttä (Jimm’s PC-Store, Only4pro ja Verkkokauppa.com). Tutkittuja käyttöliittymiä oli yhteensä viisi, sillä verkkokaupoista kaksi ensimmäistä julkaisi ...
    • Kuluttajan kanavavalinta sisustus- ja kattaustuotteiden kategoriassa 

      Räihä, Isa (28.10.2020)
      Pro gradu -tutkielma
      Digitalisaation ja älypuhelimien yleistymisen myötä yhä useampi kivijalkamyymälä on ajautunut ahdinkoon. Monikanavaistuminen yhdistettynä älypuhelimiin on mahdollistanut ajasta ja paikasta riippumattoman ostamisen, jonka ...
    • Kuluttajansuoja verkkokaupassa 

      Niemi, Katariina (2002)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksessa tarkastellaan kuluttajille suuntautuvaa verkkokauppaa ja kuluttajansuojan toteutumista verkkokaupassa. Pääpaino tutkimuksessa on sopimusoikeudellisilla seikoilla sekä eri maksutyyppien esittelyssä. Kuluttajien ...
    • Kuluttajansuoja verkkokaupassa 

      Oravainen, Paula (2015)
      Pro gradu - tutkielma 
      Verkkokaupankäynnistä on viime vuosien aikana tullut merkittävä osa suomalaisten ostoskäyttäytymistä. Verkkokaupan asiakasmäärät ja volyymi ovat kasvaneet selvästi ja alalle on tullut lukuisia uusia toimijoita. Kaupankäynti ...
    • Metadata ja kuvahaut kuvatoimiston verkkokaupassa 

      Suominen, Anna (2007)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksessa tarkastellaan asiakkaiden tekemiä kuvahakuja kuvatoimiston verkkokaupassa sekä vastaavasti kuvatoimistossa käytettyä kuvien kuvailutietoa, metadataa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, minkälainen kuvan ...
    • Motiivit ja valintakriteerit ruoan verkkokaupassa 

      Nevala, Eveliina Iida Sofia (18.05.2021)
      Pro gradu -tutkielma
      COVID -19 pandemia on muuttanut maailmaa valtavasti ja pandemia on pakottanut kuluttajat muuttamaan asenteitaan ja ostotottumuksiaan. Pandemia on ajanut tai pakottanut yhä useamman kuluttajan ruoan verkkokaupan käyttäjäksi ...
    • Perinteisen liiketoiminnan laajentaminen verkkokauppaan: Muutosprosessi ja toimitusketjujen hallinta 

      Purovesi, Riina (2017)
      Pro gradu - tutkielma 
      Viime vuosikymmenien aikana teknologia ja tiede ovat kehittyneet valtavasti, mikä on ollut tärkeässä roolissa muun muassa yritysten verkkokauppoihin siirtymiseen mahdollistamisessa ja lisäarvon luomisessa yritykselle uusien ...
    • Pk-yrityksen kansainvälisen verkkokaupan menestystekijät 

      Peltoniemi, Laura (01.08.2023)
      Pro gradu -tutkielma
      Yhä useampi yritys hakee kasvua kansainvälisesti viennin kautta. Digitalisaatio on helpottanut yritysten kansainvälistymistä, koska yhä useampi kuluttaja ostaa tuotteita verkosta oman kotimaansa ulkopuolelta. Yritysten ...
    • Teknisen tukkuliikkeen asema ja mahdollisuudet suuren ja keskisuuren teollisuuden MRO –hankinnoissa 

      Lehtinen, Juhani (2004)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää teknisen tukkuliikkeen asemaa ja mahdollisuuksia teollisuuden kunnossapidon hankinnoissa. Tutkimusongelmaksi muotoutuikin suomalaisen suuren ja keskisuuren teollisuuden MRO (=Maintenance, ...
    • Tietosuoja ja sähköinen kaupankäynti 

      Järvelä, Timo (2004)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkielman tavoitteena on selvittää tietosuojaa ja sähköistä kaupankäyntiä. Lisäksi selvitetään mitä tietoja verkkokauppias saa asiakkaistaan kerätä, kuinka tietoja kerätään ja miten tietojen keräämistä vastaan voidaan ...
    • Tuoteinformaatiosisällön vaikutus ostopäätökseen verkkokaupassa 

      Liekovuori, Kaisa (2018)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tässä tutkielmassa tarkastellaan verkkokauppojen tuoteinformaatiosisältöä, joka on rajattu seuraaviin tutkittaviin elementteihin: otsikko, markkinointiteksti, kuvat, videot, attribuuttielementit, merkit, logot ja symbolit, ...
    • VERKKOHUUTOKAUPAT: Hinnanmuodostus Huuto.net -verkkohuutokaupassa 

      Myllykoski, Kennet (2008)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkielmassa selvitetään verkkohuutokaupan hinnanmuodostukseen vaikuttavia tekijöitä. Tutkielman empiirisessä osassa analysoitu aineisto koostuu 9314 Nokia matkapuhelimen huutokauppatiedoista suomalaisessa Huuto.net ...