"kulutus" - Selaus asiasanan mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 1-12 / 12
-
Antikuluttamisella vastuullista muotia : Bloggaajat pikamuodin ostolakossa
(04 / 2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on rakentaa ymmärrys siitä, miten antikuluttamisen avulla voi rakentaa vastuullista muotia. Tutkimuksen tarkoitusta avataan kolmen tavoitteen avul-la, joiden tarkoituksena on ... -
Intohimoiset lemmikkiharrastajat vai tyylikkäät liikkujat : Erilaiset lemmikinomistajat koiratuotteiden kuluttajina
(14.04.2022)
Pro gradu -tutkielmaLemmikkikorien määrät ovat kasvaneet tasaisesti suomalaisissa kotitalouksissa. Samaan aikaan kun lemmikkien määrät ovat lisääntyneet, myös kuluttajien rahalliset investoinnit lemmikkeihin ovat kasvaneet. Lemmikeille ... -
”Jos ostan nyt jonkun, jonka näin muotilehdessä, niin se ei oo enää puolen vuoden päästä hieno” : Pelit kestävän muodin kulutusmotivaatioiden esiintuojina
(14.11.2023)
Pro gradu -tutkielmaVaateteollisuus edustaa nykypäivänä maailmanlaajuisesti yhtä suurimmista teollisuudenaloista. Vaatealaan liittyy kuitenkin useita ongelmia, kuten vaatteiden ylituotanto, negatiiviset ympäristövaikutukset sekä huonot ... -
Kotitalouksien kulutuskäyttäytyminen sosioekonomisen aseman mukaan - Kulutustutkimusaineistoon perustuva analyysi vuosilta 1994-1996, 1998, 2001-2002
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTämä tutkielma pyrkii tarjoamaan kattavan kuvan kulutuksesta eri sosioekonomissa asemissa. Useat tutkijat ovat todenneet, että sosioekonominen asema määrittää kulutusta aikaansaaden eroja kuluttajaryhmien välillä. Taloudelliset ... -
Kuluttajan brandikokemuksen ulottuvuudet: erityistarkastelussa brandiassosiaatiot
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja analysoida brandiassosiaatioiden eli merkkituotteeseen liitettävien mielleyhtymien muodostumista ja sisältöjä kuluttajan näkökulmasta. Tähän päästään seuraavien tavoitteiden ... -
Lemmikkiarjen muuttuvat käytännöt : Digitaalisuuden rakentuminen osaksi käytäntöjä
(28.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaLemmikit, ja erityisesti koirat ovat yhä merkittävämpi osa suomalaista kulutusyhteiskuntaa. Kotitalouksien lemmikkeihin käyttämä keskimääräinen rahamäärä on kasvanut huomattavasti ja vuonna 2016 lemmikkeihin käytettiin jo ... -
Sustainable actions adapted to luxury strategy : Case Bulgari, Tiffany & Co., Pomellato & Qeelin: A critical discourse analysis
(04.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaThis research aims to understand how luxury jewelry brands communicate their sustainable actions. Despite the conventional view that sustainability and luxury are divergent concepts, this study challenges this notion and ... -
Sähköpostimarkkinointi elämyksellisen kuluttamisen tehostajana tapahtuma-alalla
(09.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaTapahtuma-ala koki kovan kolauksen vuoden 2020 pandemian johdosta, ja on sen johdosta tällä hetkellä tiukan kilpailutilanteen äärellä. Elämyksellinen kuluttaminen tuottaa ihmisille erityislaatuisia kokemuksia ja ... -
Tulevaisuuden skenaariot kasvisruokailuun ja kuluttamiseen liittyen
(17.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaVaikka ruokaan liittyvät kulutustottumukset muuttuvat yleensä hyvin hitaasti, tulee kuluttajien kulutustottumuksissa ja ruokailutrendeissä tapahtumaan muutoksia. Tämän takia eri ruoka-alan toimijoiden, kuten tuottajien ... -
Vastuullinen ylellisyyskuluttaminen nuorten aikuisten keskuudessa
(2023)
Pro gradu -tutkielmaNykyhetken ympäristöliitännäiset kysymykset vaikuttavat ihmisten arvomaailmoihin kokonaisvaltaisesti. Tähän pohjautuen on todettu, että vastuullisuudesta on muodostunut yksi merkittävimmistä markkinoiden suuntaa muokkaavista ... -
Vastuullisen kuluttajan identiteetit lifestyleblogeissa
(12.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaVastuullinen kuluttaminen on noussut yhdeksi suosituimmaksi kuluttamisen trendiksi, ja kuluttajat ovat enemmän tietoisempia vastuullisuuskysymyksistä kuin koskaan aiemmin. Ekologisuus, kestävä kehitys ja vastuullisuus ... -
Vihertuuppaus : Kuluttajien tuuppaaminen kohti kestävämpiä kulutusvalintoja
(04.04.2022)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmassa käydään läpi, mitä ovat vihertuuppaukset ja minkälaisia vaikutuksia niillä on kuluttajiin. Eli voidaanko kuluttajia ohjata tuuppauksilla kohti kestävämpiä valintoja ja, mikäli voidaan, minkälaiset tuuppaukset ...