"Facebook" - Selaus asiasanan mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 1-20 / 27
-
”Aina ei neliöt ratkaise. Riittäisikö yhdeksän sinulle?” Kiinteistönvälitysyritysten viestintä Facebookissa
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millä tavalla Facebookia voidaan käyttää kiinteistönvälitysyritysten viestinnässä. Tutkimuksessa tarkasteltiin Suomen suurimpien valtakunnallisten kiinteistönvälitysyritysten ... -
Co-creating value in social media. Universities' utilization of Facebook.
(2016)
Pro gradu - tutkielmaDespite the increased interest toward co-creation of value, the understanding of essential factors that affect co-creation of value in social media is fairly limited. This thesis focuses on 10 Finnish universities’ master’s ... -
Facebook ja Twitter yliopistokirjastojen viestinnässä. Tiedottamisesta asiakassuhteiden ylläpitoon
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaista on Suomen yliopistokirjastojen asiakasviestintä sosiaalisessa mediassa. Tavoite jaettiin neljään tutkimuskysymykseen: mitä sosiaalisen median kanavia yliopistokirjastot ... -
Facebook-keskustelu vuorovaikutteisena genrenä
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTeknologian kehitys ja tietokoneiden yleistyminen on tehnyt tietokoneiden ja Internetin välityksellä tapahtuvasta ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta arkipäiväistä. Erilaiset sosiaalisen median välineet ovat tähän ... -
Facebook-päivityksen viraaliuteen vaikuttavat ominaisuudet. Tarkastelussa Audin suomalaiset ja yhdysvaltalaiset Facebook-sivut
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä ominaisuudet tekevät autoyhtiön Facebook-päivityksistä paljon eteenpäin jaettuja eli viraaleja kahdella hyvin erilaisella markkina-alueella, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Aineistoksi ... -
”Jos näet nyhtökauraa, ilmoita nyhtishimoitsijoille.” Sosiaalisen median vertaisviestintä uuden ruokailmiön muodostumisessa
(2017)
Pro gradu - tutkielmaMålet med pro gradu-avhandlingen var att undersöka, hur användarsamtal förvandlar ett nytt livsmedel till ett fenomen på sociala medier. Undersökningen granskade Nyhtökaura i synnerhet, vilket blev till ett påfallande ... -
Julkinen asiakaspalvelu Facebookissa – tarkastelussa suomalaiset teleoperaattorit
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkimus selvittää, miten viisi suomalaista teleoperaattoria viestivät asiakkaidensa kanssa julkisesti yritysten omilla Facebook-sivuilla. Tutkielman tavoitteena oli tarkastella, kuinka hyvin operaattorit noudattavat ... -
Kampanjaviestinnällä vaikuttaminen sosiaalisessa mediassa. Tarkastelussa Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanja Facebookissa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millä tavalla suomalaisen voittoa tavoittelemattoman organisaation viestintäkampanjan avulla pyritään vaikuttamaan kohdeyleisöön sosiaalisessa mediassa. Tarkastelussa oli Syöpäsäätiön ... -
Koulutusmarkkinointia ja positiivisia päivityksiä - Aikuiskoulutusviestintä Facebookissa
(2017)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten ammatillista aikuiskoulutusta järjestävät oppilaitokset viestivät sosiaalisessa mediassa. Kutsun näiden oppilaitosten toteuttamaa viestintää aikuiskoulutusviestinnäksi. Tutkimus ... -
Kuluttajien suhtautuminen kohdennettuun verkkomainontaan Facebookissa
(2017)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millä tavalla Facebook-käyttäjät suhtautuvat kohdennettuun verkkomainontaan. Tutkimusalustana toimii Facebook suuren kävijämäärän ja mainonnan vuoksi. Tutkimuksessa ... -
Käyttäjän sitouttaminen sosiaalisessa mediassa. Tarkastelussa finanssiryhmä OP:n suosituimmat Facebook- ja Instagram-päivitykset
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten muuttuvan rahoitusalan organisaatio sitouttaa seuraajiaan sosiaalisessa mediassa. Tutkimuskohteeksi valitsin finanssiryhmä OP:n, koska pankkiala elää murroksessa ja uusien ... -
"Lipposta naurattaa kysymys sosiaalisesta mediasta" Facebook presidentinvaaliehdokkaiden poliittisen mainonnan välineenä
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tavoitteena oli selvittää, miten merkittävä kampanjointiväline Facebook oli presidentinvaaliehdokkaille. Tutkimuksessa keskityttiin luomaan kuvaa Facebookista poliittisen mainonnan välineenä vuoden 2012 ... -
Markkinoinnin ja suhdetoiminnan piirteet matkatoimistojen Facebook-sivuilla
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimukseni tavoitteena oli selvittää, kuinka suomalaiset matkatoimistot hyödyntävät sosiaalisen median palvelu Facebookia yritysviestinnässään. Lisäksi havainnoin olivatko markkinointi ja suhdetoiminta samanarvoisessa ... -
Paha punainen. Vegaanihaasteen Facebook-sivun vakuuttamisen keinot
(2017)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten kasvissyöntiä edistetään retoriikan avulla sosiaalisessa mediassa. Asiaa tutkittiin Vegaaniliiton ja Oikeutta eläimille -järjestön kampanjan Vegaanihaasteen kautta. Tutkimuksessa ... -
”Pakastatko lastenruokia? Jaa hyvät vinkkisi myös muille!” Valion sidosryhmäviestintä sosiaalisessa mediassa
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa sidosryhmäviestinnässä. Tutkimuskohteena oli Valion viestintä. Valion toimintaan kuuluvat maidon jalostaminen, tuotteiden myynti asiakkaille ... -
Retoristen keinojen ja päivitysrakenteiden osallistava vaikutus Facebook-käyttäjissä
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaiset Facebook-päivitykset osallistavat käyttäjiä eniten. Tarkastelussa ovat Tahdon2013-kampanjan päivityksiä ajalta 1.3.2013−31.12.2014. Aineiston rajauksessa on käytetty apuna ... -
Rokotuskriittiset argumentaatiostrategiat terveysviestinnässä. Tarkastelussa keskustelu Rokotusinfon Facebook-sivulla
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia ovat rokotuksiin kriittisesti suhtautuvien argumentaatiostrategiat pääsääntöisesti rokotusmyönteisellä terveysviestinnän kentällä. Argumentaatiostrategialla tarkoitetaan tässä ... -
Sosiaalinen media ja sen rooli Suomalaisten elämässä
(2019)
Pro gradu - tutkielmaTässä tutkimuksessa esitellään laajamittaisesti sosiaalinen media, sen palvelut sekä sen erilaiset palvelutyypit. Tutkimuksessa esitellään sosiaalisissa medioissa tapahtuvaa toimintaa sekä siellä saavutettavia hyötyjä sekä ... -
Sosiaalinen media suurlähetystön palveluksessa. Tarkastelussa Suomen Washingtonin-suurlähetystön viestintä
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten sosiaalinen media soveltuu suomalaisen suurlähetystön viestintään. Tapaustutkimuksen kohde oli Suomen Washingtonin-suurlähetystön sosiaalisen median viestintä. Tavoite jakautui ... -
Sosiaalisen median vaikutus sijoittajien päätöksentekoon
(13.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisen median käyttäjämäärät ovat vuosi toisensa jälkeen kasvaneet. Keskustelujen moninaisuus on noussut käyttäjille esille. Tutkielmassa selvitetään, mitkä tekijät vaikuttavat sosiaalisessa mediassa sijoittajien ...