Selaus Oppiaineen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityötOrganisaatioiden viestintä
Aineistot 1-20 / 29
-
Affordanssit organisaation sisäisessä mediankäytössä : Tarkastelussa Yritys A:n henkilöstön kokemukset
(01.09.2024)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia keskisuuren finanssialan organisaation henkilöstöllä on sisäisestä mediankäytöstä ja sen seurauksista. Tarkoituksena on analysoida organisaation sisäistä mediankäyttöä ... -
Autenttinen yritysaktivismi Suomessa
(02.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoite oli selvittää sosiaalisen yritysaktivismin nykytilaa Suomessa ja ymmärtää, millaisia käsityksiä yritysaktivismin autenttisuuteen liittyy. Tutkimuksessa selvitettiin kyselytutkimuksella, millaista ... -
”Eettinen kanava ei ole palautekanava” : Luottamuksen rakentamisen representaatio ilmoituskanavien esittelyteksteissä
(25.12.2024)
Pro gradu -tutkielmaTässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan, miten luottamusta rakennetaan organisaatioiden eettisten ilmoituskanavien esittelyteksteissä. Eettiset ilmoituskanavat (whistleblowing) ovat yleistyneet Euroopassa erityisesti ... -
"Ei niillä asukkailla ole mitään mahdollisuutta osallistua ja vaikuttaa, jos ne ei tiedä" : Viestintä osallisuuden edistäjänä hyvinvointialueilla
(30.04.2024)
Pro gradu -tutkielmaOsallisuus on nyky-yhteiskunnassa yhä keskeisempi käsite, joka nousee toistuvasti esiin niin mediassa, politiikassa kuin tavallisten ihmisten arjessakin. Osallisuudella viitataan sekä kokemukseen yhteenkuuluvuudesta ja ... -
Fortumin kriisi: maineen korjauksen strategioiden käyttö tapauksessa Uniper
(05.06.2024)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten Fortumin viestinnässä hallittiin mainekriisiä Uniperin kauppojen aikana vuonna 2022. Aineistona tekstissä toimivat kaksi Fortumin pörssitiedotetta, yksi Fortumin kirjoittama ... -
Häämekkoja ja homoerotiikkaa : Mieskuva Lil Nas X:n tuotannossa
(10.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaPopulaarimusiikki ei ole pelkästään taiteen muoto, vaan myös voimakas viestintäväline, jota voidaan hyödyntää niin poliittisessa viestinnässä kuin tiedeviestinnässäkin. Populaarimusiikin musiikkivideot ja lyriikat heijastavat ... -
”Illegally low wages?” Hankintojen sosiaalisen vastuun kehystäminen järjestön ja yrityksen strategisessa viestinnässä
(20.06.2024)
Pro gradu -tutkielmaTässä tutkimuksessa tarkastellaan suomalaisen tekstiiliyritys Vallilan hankintaketjun sosiaalisen vastuun kehystämistä kahdesta eri strategisen viestinnän näkökulmasta. Nämä näkökulmat syntyvät suomalaisen kansalaisjärjestö ... -
"Kohderyhmää tiedotetaan hankkeesta tehokkaasti" : Tarkastelussa hankeviestintä EU-osarahoitteisten MAKE-hankkeiden suunnitelmissa ja hanketoimijoiden käsityksissä
(05 / 2024)
Pro gradu -tutkielmaEU-osarahoitteisissa kehittämishankkeissa hankeviestintä nähdään strategisesti merkittävänä tekijänä. Sen roolia ei kuitenkaan välttämättä tunnisteta tai sisältöä ei osata suunnitella vastaamaan hankkeen tavoitteita ja ... -
”Kotona Vantaalla, kotona kaupungissa”: Alueellisen identiteetin tuottaminen Vantaan kaupungin asukaslehdissä
(06.11.2024)
Pro gradu -tutkielmaAlueellinen identiteetti on muodostunut kunnille elintärkeäksi vetovoimatekijäksi, joka on noussut tärkeään rooliin myös kuntien viestinnässä. Identiteetit toimivat kuntiin liitettyjen mielikuvien rakentajina, merkittävinä ... -
"Meille kaikki ovat tervetulleita sellaisena kuin ovat!" : Julkisen sektorin työnantajamielikuvan rakentuminen LinkedInissä
(02.04.2024)
Pro gradu -tutkielmaTyöelämän ja työmarkkinoiden muutokset sekä työvoimapula haastavat julkisen sektorin toimijoita houkuttelemaan työntekijöitä ja määrittelemään itseään työnantajina. Sosiaalisen median käytön kasvun myötä sen hyödyntäminen ... -
Menestymistä menestyneille : Menestymisen hegemoniset mediarepresentaatiot Kauppalehti Option henkilöjutuissa
(10.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaMenestyminen on abstrakti käsite, jonka kokemiseen vaikuttavat esimerkiksi yksilön kasvuympäristö ja sosiaaliset kontaktit. Menestyminen koetaan eri tavoin eri kulttuureissa ja yhteisöissä. Ihmiset eivät tavoittele keskenään ... -
”NYT RIITTÄÄ!” : Tapaustutkimus yritysaktivistisen kampanjan vastuullisuusviestinnästä ja legitimiteetin rakentumisesta
(14.06.2024)
Pro gradu -tutkielmaYritysvastuun merkitys liiketoiminnassa on kasvanut jatkuvasti viime vuosina ja se nähdään useasti menestyksekkään liiketoiminnan edellytyksenä. Organisaatiot korostavat yhä enemmän omia vastuullisuustekojaan, minkä lisäksi ... -
Organisaatiokulttuuriin vetoava työnantajakuvaus : Tarkastelussa Suomen pörssiyhtiöiden viestimä myönteinen työnantajakuva
(20.06.2024)
Pro gradu -tutkielmaYrityksen menestys riippuu suuresti siitä, minkälaisia työntekijöitä yrityksessä työskentelee. Tämä on johtanut yritysten väliseen kilpailuun potentiaalisten työntekijöiden rekrytoimisesta. Yritysten viestimällä työnantajakuvalla ... -
Organisaation rekrytointiviestintä työnantajabrändin rakentamisen välineenä : Vuoden työnantajabrändi 2023
(01 / 2025)
Pro gradu -tutkielmaTyömarkkinat kokevat muutosta, jossa työntekijöiden rooli vahvistuu vuosi vuodelta. Työikäisen väestön määrän väheneminen sekä työn merkityksellisyyden kasvava painoarvo ovat tuoneet esiin työnantajien tarpeen vastata yhä ... -
Organisaatiostrategiat sosiaalisen median sisältöjä ohjaamassa : Hyvinvointialueet Instagramissa ja LinkedInissä
(22.03.2024)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisen median merkitys organisaatioiden viestinnässä on kasvanut viime vuosien aikana. Koska sosiaalinen media kietoutuu yhä vahvemmin yksilöiden elämään, on myös organisaatioiden tärkeää näkyä ja viestiä sosiaalisen ... -
Puhtautta ja luonnollisuutta Puhdistamolta : Tarkastelussa ravintolisien markkinointiviestintä Instagramissa
(03.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaTerveys ja hyvinvointi ovat tämän päivän suuria trendejä, ja niitä halutaan parantaa terveellisillä elämäntavoilla. Yksi tapa, jolla ihmiset pyrkivät lisäämään hyvinvointiaan on syömällä erilaisia ravintolisiä. Niiden ... -
"Sun suhtees Satakuntaan on raumaattine, mut tuu tän Poriin nii kyl se mieli siit muuttuu." : Vaikuttamisen keinot Porin kaupungin mainoskampanjassa
(01.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaKuntien välinen keskinäinen kilpailu on kasvanut viime vuosina, mikä on vaatinut kunnilta reagointia sekä ratkaisuja erottuakseen kuntamarkkinoinnissa. Porin kaupunki on hyödyntänyt humoristista tarinankerrontaa ... -
Tavoitteena vahvempi tarina – mainostoimiston brändiuudistus ja ilmeen kirkastus
(10.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaBrändillä tarkoitetaan yleisesti tunnettua yritystä, tuotemerkkiä tai yksittäistä tuotetta tai palvelua. Brändin ensisijainen tehtävä on tuottaa lisäarvoa sekä yrityksen nykyisille että potentiaalisille asiakkaille. ... -
Teoista sanoiksi : Tarkastelussa hyvinvointialueiden lehtien viestinnälliset linjaukset
(19.03.2024)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli tarkastella hyvinvointialueiden lehtien viestinnällisiä linjauksia osana hyvinvointialueiden strategisen viestinnän toteuttamista. Viestinnälliset linjaukset vaikuttavat sekä lehden tuotantoteknisiin ... -
Twitterin rooli Black Lives Matter -liikkeen leviämisessä : Tekstuaaliset ja visuaaliset strategiat
(09.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaTämä pro gradu -tutkielma tarkastelee Twitterin roolia Black Lives Matter (BLM) -liikkeessä. Tutkimus keskittyy erityisesti liikkeeseen liittyvien Twitter-julkaisujen tekstuaalisiin elementteihin ja visuaalisiin piirteisiin ...