Selaus Oppiaineen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityötMarkkinointi
Aineistot 1-20 / 613
-
"100% recycled, 110% beautiful." : Diskursiivinen analyysi legitimaatiostrategioden hyödyntämisestä suomalaisten designyritysten vastuullisuutta käsittelevissä Instagram-julkaisuissa
(15.07.2022)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuus ja kestävä kehitys ovat nykyään erottamaton osa yritysten toimintaa. Vastuullisuudesta on muodostunut suosittu aihe myös yritysten viestinnässä ja markkinoinnissa. Pohjoismaisissa designyrityksissä kestävyys ... -
A transition towards transparency through branding to achieve a competitive advantage in the industrial B2B market:Case European nonwovens market
(13.10.2022)
Pro gradu -tutkielmaAs industrial markets have become more competitive, and pressure from stakeholders such as consumers, policymakers, legislators, and partners has increased, businesses have changed their core values and activities. At the ... -
Account-based markkinointi suurissa teollisuusyrityksissä
(10.11.2019)
Pro gradu -tutkielmaPareto-säännön mukaan B2B-markkinoilla, eli yritysten välillä käytävässä kaupankäynnissä 20 % asiakkaista tuottaa jopa 80 % yrityksen kokonaistuotoista. Markkinoinnin kohdentaminen tuottaville asiakkaille on täten ... -
Accountability without hierarchy: How to engage and commit employees to decisions without enforcing authority.
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTraditionally hierarchy and structure has determinate how organization create and implement decisions, but because of the modern business environment organizations have to adopt to more flexible and agile way of working, ... -
Achieving Quality in Crisis Communication Management. Case: Valio Ltd.
(2003)
Pro gradu - tutkielmaThe purpose of this study is to describe the basic elements of crises and analyse process of crisis communication. The study aims to evaluate organisations preparedness in crisis situations. The aim of this study is to ... -
Aistimarkkinointi matkamessuilla : Aistikävelyt ja metaforagallup kuluttajien aistikokemuksien kartoittamisessa
(26.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaIhmisen viidellä aistilla on iso merkitys siihen, kuinka kuluttaja havaitsevat ympäristöään ja monet elämässämme tekemät päätökset, tunteet ja reaktiot perustuvatkin saamiimme aistiärsykkeisiin. Aistimarkkinoinnilla pyritään ... -
Aktiivisen online-mainonnan mallintaminen
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkimusongelmana tutkimuksessa on ollut aktiivisen online-mainonnan mallintaminen. Mallintamisen tarkoituksena on ollut luoda viitekehysmalli, jonka pohjalta yrityksen tai yhteisön aktiivista online-mainontaa voidaan ... -
Aktiivisen online-mainonnan mallintaminen
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkimusongelmana tutkimuksessa on ollut aktiivisen online-mainonnan mallintaminen. Mallintamisen tarkoituksena on ollut luoda viitekehysmalli, jonka pohjalta yrityksen tai yhteisön aktiivisen online-mainontaa voidaan ... -
ALIGNMENT OF BUSINESS STRATEGY AND SUPPLY CHAIN MANAGEMENT: a study of medium-to-large-sized internationalized German companies from an international business student perspective
(2017)
Pro gradu - tutkielmaIn an increasingly globalized world, effective supply chain management and its alignment with a company’s business strategy is seen as a firm’s competitive advantage. Existing studies, which were conducted in internationally ... -
Alkoholibrändien merkitykset kuluttajalle – tarkastelussa väkevät alkoholijuomat
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten väkevät alkoholijuomabrändit merkityksellistyvät suomalaiselle kuluttajalle. Tutkimuksen ensimmäisenä tavoitteena on rakentaa ymmärrystä siitä, millaisia ... -
ALKUPERÄMAAN VAIKUTUS KULUTTAJAN VIININ KOKEMISEEN- Erityistarkastelussa kotimaiset marjaviinit
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tarkoituksena on arvioida alkuperän asemaa kuluttajien elintarvikkeisiin liittämien stereotyyppisten uskomusten lähteenä ja heidän aistinvaraisten kokemusten muokkaajana. Tavoitteeseen päästään luomalla katsaus ... -
Analysis of Brand Positioning Strategy Process, Case Lambi-brand in Poland
(2005)
Pro gradu - tutkielmaThe aim of this study was to analyse brand positioning strategy process from the point of view of Lambi-brand in Poland. The aim was to find out different possibilities of brand positioning strategies as well as to analyse ... -
ANIMOSITY’S EFFECTS ON CONSUMER BEHAVIOR: A STUDY OF FINNISH CONSUMER ANIMOSITY TOWARDS RUSSIA
(2017)
Pro gradu - tutkielmaThe goals of this thesis for the literature review’s part are to 1) Explain what consumer animosity is 2) Study the most common sources of consumer animosity 3) Clarify how consumer animosity functions under different ... -
Antikuluttamisella vastuullista muotia : Bloggaajat pikamuodin ostolakossa
(04 / 2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on rakentaa ymmärrys siitä, miten antikuluttamisen avulla voi rakentaa vastuullista muotia. Tutkimuksen tarkoitusta avataan kolmen tavoitteen avul-la, joiden tarkoituksena on ... -
Artistin imagon rakentaminen
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa tutkitaan suomalaisen populaarimusiikkiartistin imagon rakentamista. Tavoitteena on tutkia artistin imagon rakentamiseen liittyviä taustatekijöitä, neljää elementtiä, jotka vaikuttavat artistin imagon ... -
Arvioinnin kohteena OP-Pohjolan
(2008)
Pro gradu - tutkielmaTämän kvalitatiivisen tutkimuksen tarkoituksena on toimivuusselvityksen avulla arvioida OP-Pohjolan- ryhmän nuorten kohderyhmälle kehittämää ”Meno- ja tulovinkit” – palvelukokonaisuutta. Tutkimus toteutetaan pankin ... -
Arvon kokeminen ja kestävän kuluttamisen merkitys asumisen toiveissa
(26.02.2023)
Pro gradu -tutkielmaAsuminen ja koti koskettavat laajasti jokaisen elämää. Erityisesti pandemia kiinnitti huomion asumiseen, kun kotona vietettiin aiempaa enemmän aikaa. Samaan aikaan ilmastokriisi on tuonut ilmeiseksi, että nykyiset asumisen ... -
Arvon yhteisluonti slow fashion -yritysten sidosryhmäsuhteissa
(26.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaLiiketoiminnan vastuullisuus on ollut jo pitkään pinnalla ja etenkin muotiala on saanut osakseen painostusta erinäisiltä sidosryhmiltä sosiaalisesti ja ympäristöllisesti kestämättömistä sekä nopeutta ihannoivista ratkaisuistaan. ... -
Arvonluonti palveluekosysteemissä : Case: Kansallinen Liiga
(23.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaViime vuosikymmenten aikana käsite ekosysteemi on levinnyt yritysten strategioihin kuvaamaan toimijoiden välisiä riippuvuussuhteita sekä niiden muodostumista ja kehittymistä. Näitä toimijoiden muodostamia verkostoja voidaan ... -
Arvonluontikäytännöt kaupallisessa virtuaalibrändiyhteisössä case: Jopo
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTämän Pro gradu- -tutkielman tarkoituksena on analysoida arvon luontiprosessia kaupallisessa virtuaalisessa brändiyhteisössä. Tähän tavoitteeseen pyritään kolmen tavoitteen avulla. Tutkimuksen ensimmäisenä tavoitteena on ...