Selaus Oppiaineen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityötDigitaalinen media
Aineistot 1-20 / 71
-
Aihetunnisteiden merkitys paikan markkinoinnissa : Yleisö kuntabrändin rakentajana Instagramissa
(21.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaPaikkabrändäys on kunnille keino erottautua muista ja tuoda esille vetovoimatekijöitään. Toisaalta kunnilla on useita keskenään ristiriitaisia tavoitteita ja erilaisia kohderyhmiä, mikä tekee paikkabrändin luomisesta ... -
Ajatusjohtajuuden representaatio : Tarkastelussa asiantuntijoiden esiintyminen B2B-yritysten videoilla sosiaalisessa mediassa
(2021)
Pro gradu -tutkielmaAjatusjohtaja on ihminen tai organisaatio, joka on alansa tunnustettu asiantuntija tai jolla on vahva auktoriteetti jossakin tietyssä osaamisalueessa. Ajatusjohtajuus on osa yrityksen strategiaa ja vaatii pitkäaikaista ... -
Ajatusjohtajuuden teemat ja kanavat teknologia-alalla : "Energiatehokkuuden parantaminen on tehokkain tapa vähentää hiilidioksidipäästöjä"
(01.12.2022)
Pro gradu -tutkielmaTeknologisen kehityksen myötä asiantuntijuudesta on tullut myyntivaltti, jonka avulla yritykset pyrkivät erottumaan toisistaan. Asiantuntija-aseman tavoittelua kutsutaan ajatusjohtajuudeksi. Ajatusjohtajuus on yksilön tai ... -
Aktivismia hashtagin voimalla : #imwithsanna -julkaisut feministisinä kannanottoina Instagramissa
(21.06.2021)
Pro gradu -tutkielmaLokakuun 2020 Trendi-lehden kansikuvassa esiintyi pääministeri Sanna Marin. Henkilöhaas-tattelun yhteydessä julkaistiin myös toinen kuva, joka kiinnitti katsojien huomion, kun Trendi jakoi sen Instagram-tilillään. Kuvassa ... -
Aloittavien joogayrittäjien kokemuksia viestinnästä hyvinvointialan kentällä Suomessa : ”… vähäpukeisia joogakuvia Balin vesiputouksilla auringonlaskussa.”
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmassa tarkastellaan aloittavien joogayrittäjien viestintäosaamiseen ja liiketoimintaan liittyviä tarpeita hyvinvointialan kentällä Suomessa. Tutkimuksen tavoite jakautui kahteen tutkimuskysymykseen, jotka olivat: ... -
Arjen pieniä tekoja ja kovia talouspoliittisia päätöksiä : Twitter-keskustelu energiakriisistä
(2023)
Pro gradu -tutkielmaVenäjä hyökkäsi Ukrainaan helmikuussa 2022, minkä seurauksena Euroopan Unioni ja Yhdysvallat pyrkivät eristämään Venäjän kansainvälisestä toiminnasta ja siten hankaloittamaan maan etenemistä sodassa. Seurauksena Venäjä ... -
Building a thought leader position by corporate communication : Case Oceanic Awakening and SEA20 enabled by Wärtsilä
(18.12.2020)
Pro gradu -tutkielmaThe aim of this study was to find out how thought leadership can be built through corporate communication and public relations of a multinational B2B company. The topic was approached by using the communication of Wärtsilä’s ... -
”Digitalisaatio muuttaa kaiken” : Digitalisaatio teollisuusyritysten ja yhteiskunnan kontekstissa
(27.01.2021)
Pro gradu -tutkielmaDigitalisaatio on noussut merkittäväksi puheenaiheeksi 2010-luvulla suomalaisessa yhteiskunnassa ja sitä myötä myös teollisuusyrityksissä. Kuitenkaan digitalisaation käsitteeseen ei ole kiinnitetty juurikaan huomiota, vaan ... -
"Ei syyllistämisen vaan ilon kautta" : Nuorten aikuisten tulkinta Naisten Pankin brändistä verkossa
(02.08.2021)
Pro gradu -tutkielmaBrändin merkitys on suuri voittoa tavoittelemattomille organisaatioille, jotka pyrkivät vetoamaan laajoihin potentiaalisten lahjoittajien ryhmiin. Nuoret aikuiset ovat vähäinen mutta haluttu lahjoittajaryhmä. Verkkosivusto ... -
”Et tiedä, kuinka pitkälle olen jo päässyt” : Sukupuolen representaatioiden rakentuminen ja hegemonisen maskuliinisuuden ilmentyminen naispelihahmossa
(15.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaPelien suosio kasvaa alati – jo 64 % suomalaisista pelaa aktiivisesti. Pelihahmoihin samaistuminen vaikuttaa pelinautintoon, joten sukupuolten monipuolinen representaatio on tärkeää. Tästä huolimatta naispelihahmot ovat ... -
Faniuden rakentuminen Instagramissa : Tarkastelussa suomalaisten K-pop-fanien kielelliset valinnat
(07.08.2020)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisesta mediasta on muodostunut viime vuosien aikana keskeinen osa ihmisten arkipäivää. Sitä käytetään päivittäin niin työelämässä kuin vapaa-ajallakin, sillä se tarjoaa sen käyttäjille loputtomat mahdollisuudet ... -
"Feministi kaikille" : Kuratoitua aktivismia Instagram-tilillä
(2023)
Pro gradu -tutkielma2020-lukua on värittänyt kiivas poliittinen keskustelu eri medioissa. Ihmisoikeusaktivismi on nostanut päätään sosiaalisessa mediassa liittyen esimerkiksi COVID-19-pandemiaan, Black Lives Matter -liikkeeseen sekä feminismiin, ... -
Huumeita vai hyvinvointia?: Psykedeelejä koskeva uutisointi Helsingin Sanomissa
(2022)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten psykedeelejä, huumeiksi luokiteltuja voimakkaasti havainnointiin ja mielialaan vaikuttavia yhdisteitä, on käsitelty suomalaisessa sanomalehtijournalismissa. Tarkastelussa on ... -
Identiteettinä ammatillinen rooli : Toimittajien julkisuusidentiteetin rakentuminen Twitterissä
(08.06.2022)
Pro gradu -tutkielmaTänä päivänä journalistien tuottamaa sisältöä ja työnkuvaa määrittää yhteiskunnallisen tehtävän lisäksi vahvasti myös taloudellisen tuloksen tekeminen osana mediaorganisaatiota. Uutismaailman vauhti on nopeampi ja luonne ... -
Ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun keulakuva : Greta Thunberg Helsingin Sanomien kolumneissa ja kolumnien verkkokeskusteluissa
(15.03.2021)
Pro gradu -tutkielmaJournalismen har en viktig roll i vårt samhälle: den förmedlar aktuell information och håller samhället informerat om saker som sker runt om i världen. Journalismen åstadkommer också ofta diskussion runt olika samtalsämnen, ... -
Internetmeemit yritysten markkinointiviestinnässä
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten yritykset käyttävät markkinointiviestinnässään internetmeemejä, joita tyypillisesti luovat ja jakavat yksityishenkilöt. Tähän tavoitteeseen pyrittiin kolmella tutkimuskysymyksellä, ... -
Itseilmaisua vai mainostusta? : Kaupalliset yhteistyöt Instagramissa
(2021)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisen median vaikuttajilla on paljon vaikutusvaltaa ja heidän avullaan voidaan tavoittaa varsinkin niitä, jotka eivät seuraa perinteisiä uutismedioita. Vaikuttajamarkkinointi on myös yrityksille tehokas ja edullinen ... -
Joukkueurheilun faniuden rakentuminen Instagramissa : Tarkastelussa liigajoukkueiden viralliset tilit
(21.02.2022)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalinen media on noussut yrityksille tärkeäksi kanavaksi viestinnässä, mutta se tuo samalla uusia haasteita mukanaan. Niistä osa liittyy median kuluttamiseen, kun käyttäjät rakentavat oman aikajanan seuraamisillaan ja ... -
"Kaikille niille, jotka olemme pettäneet" : Miten yhdysvaltalaiset peliyhtiöt rakentavat lausunnoissaan tasa-arvoa?
(07.11.2022)
Pro gradu -tutkielmaMonet yhdysvaltalaiset peliyhtiöt ovat olleet otsikoissa naispuolisten työntekijöiden kokeman epätasa-arvon vuoksi. Peliteollisuudessa työskentelevät naiset ovat tuoneet yhtiöissä vallitsevat epäkohdat esille julkisuudessa ... -
Kansallisen ja eurooppalaisen identiteetin rakentaminen EU-ohjelman viestinnässä
(2020)
Pro gradu -tutkielmaEuroopan unionin instituutioiden toiminta ja päätökset voivat vaikuttaa niin unionin kansalaisten jokapäiväiseen elämään kuin myös heidän identiteetteihinsä. Aiheesta on keskusteltu paljon, mutta tutkijat eivät ole kuitenkaan ...