Selaus Oppiaineen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityötDigitaalinen media
Aineistot 1-20 / 21
-
Brändiaktivismista mainekriisin hallintaan : Kuluttajien reaktiot Pepsin mainoskampanjaan ja kriisiviestintään Twitterissä
(10.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaBrändiaktivismi on yritysten moderni tapa luoda yhteyttä sidosryhmiin. Sen onnistuminen riippuu siitä, kuinka autenttista brändiaktivismi on kuluttajien silmissä. Brändiaktivismi voi vieraannuttaa osan tutusta kuluttajakunnasta, ... -
”Ei näy kanoja!” : Suomalaisten lihantuottajien legitimiteetin rakentuminen tv-mainosten vastuullisuusdiskursseissa
(13.11.2024)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millaisia vastuullisuusdiskursseja suomalaiset lihantuottajat rakentavat mainosvideoissaan ja millä keinoin mainoksissa pyritään legitimoimaan lihantuotantoa. Tutkimuksessa ... -
Elämää muuttavaa vaikuttamista : YK:n tasa-arvojärjestön visuaalinen retoriikka Instagramissa
(23.04.2024)
Pro gradu -tutkielmaVisuaalinen, lyhyillä teksteillä varustettu ja matalan kynnyksen poliittinen vaikuttaminen on kasvattanut suosiotaan Instagramissa viime vuosien aikana. Tämä pro gradu -tutkielma syventyy tarkastelemaan sosiaalisessa ... -
”Hei, pieni keskeytys jaksoon, mutta tärkeällä asialla!” : Kaupallisista kumppanuuksista viestiminen naisille suunnatuissa talous- ja sijoitusaiheisissa podcasteissa
(07.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaPodcastien kuuntelumäärät kasvavat kovaa vauhtia ja kuuntelijamäärien ennustetaan kasvavan entisestään tulevien vuosien aikana. Podcastien lisäksi sijoittaminen on aihe, joka on viime vuosina noussut suuren yleisön suosioon. ... -
“Hi fellow ASMR friend, wishing you a wonderful day” : Vuorovaikutus ja yhteisöllisyys ASMR-videoiden kommenteissa
(19.03.2024)
Pro gradu -tutkielmaInternetiin julkaistaan visuaalisia ja auditiivisia ärsykkeitä eli triggereitä sisältäviä videoita, joita kutsutaan ASMR-videoiksi. Niiden tarkoitus on herättää katselijassa tai kuuntelijassa fyysinen reaktio. Fyysisiä ... -
”I hope you find your inner Finn” : Verkkokurssi promotionaalisen diskurssin genrenä
(09.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaSuomi on ollut World Happines Report -raportin mukaan maailman onnellisin maa jo seitsemän vuotta peräkkäin. Vuonna 2023 Visit Finland tarttui tähän suomalaisuuden erityispiirteeseen, ja julkaisi markkinointikampanjan ... -
Ideologinen rakenne musiikkijournalismissa : Sukupuolten esitys Ylex verkkoteksteissä
(2024)
Pro gradu -tutkielmaIdeologisuuden tarkastelu musiikkijournalismin kontekstissa on verrattain uusi ilmiö. Musiikkialaa on kautta aikain kritisoitu muun muassa sukupuolten välisestä epätasa-arvosta ja sukupuolten esittämisestä kapeassa roolissa. ... -
“Jokaisella työpäivälläsi on merkitys” : Työnantajakuvan rakentuminen työpaikkailmoituksissa
(01.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaTyömarkkinoilla vallitsee asiantuntijapula, joka yltää nyt jokaiselle alalle. Osaajapulan myötä työantajat joutuvat kilpailemaan lahjakkaista tekijöistä. Työnantajat rakentavat eduista koostuvaa työnantajakuvaa erilaisilla ... -
”Kuin olisin taas siellä” : Digitaalisten viestintäkeinojen käyttö opiskelijavaihdossa alkaneissa etäsuhteissa
(22.04.2024)
Pro gradu -tutkielma17 prosenttia Suomen yliopisto-opiskelijoista ja 9 prosenttia ammattikorkeakouluopiskelijoista suorittaa opintojensa aikana ulkomaanjakson joko vaihto-opiskeluna tai työharjoittelujaksona. Ulkomailla ollessaan opiskelijat ... -
Lapsiperheitä koskevat asenteet uutiskommentoinnissa : Keskusteluketjun argumentaatio ja suhde verkkouutiseen
(10.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen aihe on lapsiin ja heidän vanhempiinsa kohdistuvat asenteet uutiskommentoinnissa. Tutkimuksessa selvitetään, millaisia diskursseja uutiskommentoijien käymässä keskustelussa argumentoinnin kautta rakentui. ... -
Maailman vaikuttavimmat sekunnit : Retoriset keinot Super Bowl -mainoksissa
(06.11.2024)
Pro gradu -tutkielmaAntiikin retoriset keinot vaikuttavat meihin nykypäivänäkin, tietoisesti ja tiedostamatta. Retorisia keinoja esiintyy niin arkisissa kohtaamisissa kuin median välityksellä, esimerkiksi mainoksissa. Mainokset pyrkivät aina ... -
Maitoa vai kaurajuomaa? : Maitomyytit-kampanja ja sen vastaanotto
(09.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaSuomalaiset ovat maitokansaa. Maidosta on vuosien saatossa muodostunut merkittävä osa paitsi suomalaisten ruokavaliota myös identiteettiä. Tätä asetelmaa horjuttaakseen kaurajuomia valmistava Oatly lanseerasi vuonna 2020 ... -
Monikanavainen tarinankerronta digitaalisissa palveluissa : Narratiivinen analyysi suomalaisen mikroyrityksen palveluympäristöstä
(10.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaTulevaisuudessa yritysten ja organisaatioiden on lähes mahdotonta säilyttää kilpailukykynsä ilman, että he siirtyvät kohti elämysten tuotantoa. Yksi tapa tuottaa elämyksellistä sisältöä on tarinallisuus. Tarinallisuus on ... -
Pelit rokotteena trolleja ja disinformaatiota vastaan
(24.10.2024)
Pro gradu -tutkielmaDisinformaatio ja sen eri muodot ovat alati kasvava ongelma nykyajan monipuolisessa digitaalisessa mediamaisemassa. Disinformaatiolla tarkoitetaan väärää tai valheellista tietoa, jota jaetaan tarkoituksena aktiivisesti ... -
Retoriikka pukeutuu politiikan vaatteisiin : Vuoden 2024 presidentinvaalien kampanjaviestintä Instagramissa
(15.10.2024)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, miten kielellistä ja visuaalista retoriikkaa voidaan hyödyntää poliittisessa kampanjaviestinnässä. Tutkimus toteutetaan laadullisena tutkimuksena, jonka analyysimenetelmänä ... -
Sidosryhmien kriisikokemukset osana bränditarinaa : Instagram festivaaliorganisaatioiden retorisena areenana
(2024)
Pro gradu -tutkielmaElämys- tai kokemustaloudessa kuluttajat haluavat olla yritysten mukana luomassa yksilöllisiä kokemuksia ja näin osana yritysten bränditarinaa. Festivaaliorganisaatiot käyttävät tyypillisesti Instagram-kanavaa strategisena ... -
”Sä voit siellä esittää sen kysymyksen, mitä et muuten välttämättä ikinä kysyisi” : Voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden kokemukset verkkoneuvonnasta mobiilisovellus Jodelissa
(07.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaTänä päivänä nuoria ja nuoria aikuisia tavoittaakseen neuvontatyötä tekevien on suunnattava heidän luokseen sosiaalisen median yhteisöpalveluihin ja keskustelupalstoille. Niissä vietetään paljon aikaa viihteen ja ajanvieton ... -
Talousmedia, jota ymmärrät : Tarkastelussa Mimmit sijoittaa -median sitouttamisen keinot
(25.04.2024)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalinen media on muuttunut merkittäväksi tiedonlähteeksi eri aihealueilla korvaten osittain perinteiset hakukoneet erityisesti nuorten keskuudessa. Esimerkiksi sijoittamisen suosio on kasvanut sosiaalisen median ansiosta. ... -
Teräviä tarinoita tyttöydestä : Tyttöyden representointi multimodaalisen taiteen keinoin sosiaalisessa mediassa
(06.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisen median ilmiöt voivat herätellä tärkeää keskustelua ja saada aikaan merkittävää yhteiskunnallista muutosta. Myös feministinen vaikuttaminen näkyy sosiaalisessa mediassa − esimerkiksi taiteen muodossa. Media ... -
Vastuullisuuden diskurssit kierrätysmuotiyritysten viestinnässä
(12.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaKierrätysmuotiin erikoistuneet yritykset ovat kasvattaneet suosiotaan vastuullisina toimijoina, kun tekstiiliteollisuuden ilmastovaikutuksia on pyritty pienentämään. Kierrättäminen on etenkin nuorten parissa trendikästä, ...