- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 507-526 / 6894
-
Bridging Educational Frontiers: AI-Adaptive Learning, Subscription Strategies, and the Quest for Global Online MBA Accessibility
(09.09.2023)
Pro gradu -tutkielmaThis research dives deep into the rapidly evolving realm of postgraduate online education, mainly focusing on online MBA programs. The study unveils significant patterns and fresh perspectives through comprehensive content ... -
"Bring the Vast Unthinkable Down to Earth": Popularization and Usability in A Short History of Nearly Everything by Bill Bryson and Its Finnish Translation
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTässä pro gradu -tutkielmassa tarkastelen miten popularisointi ja käytettävyys näkyvät Bill Brysonin kirjassa A Short History of Nearly Everything ja sen suomennoksessa Lyhyt historia lähes kaikesta (suom. Markku Päkkilä). ... -
British rule of law under terrorist attack: The right to liberty and derogation from the European Convention on Human Rights in the United Kingdom
(2003)
Pro gradu - tutkielmaEveryone’s right to liberty is protected in the European Convention on Human Rights and also in most states’ constitutions. All the contracting parties to the Convention are committed to protect the Convention’s rights and ... -
Bruksanvisningar för dammsugare - en komparativ studie
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmani tavoitteena on selvittää, kuinka neljän ruotsinkielisen pölynimurin käyttöohje eroavat toisistaan riippuen pölynimurien hintaluokasta. Kaksi olettamustani ovat että, jos pölynimuri on halpa onko myös käyttöohje ... -
Brändi kansainvälistymisen tukena : Case Smilee – kohdemaana Saksan markkinat ohjelmistoalalla
(07.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaBrändi on nimi, termi, muotoilu, symboli tai mikä tahansa muu ominaisuus, jolla tuotteet ja palvelut erottuvat toisistaan markkinoilla. Brändi rakentuu tarinoista, mielikuvista, muistoista ja odotuksista, joita ihmisillä ... -
Brändi Suomen valtion omistamien monopoliyritysten verkkosivuilla
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTutkimus käsitteli yritysten brändi-identiteetin ja brändiviestinnän välistä suhdetta ja sen tavoitteena oli selvittää, kuinka monopoliasemassa olevan yrityksen brändi-identiteetti näkyy yrityksen verkkosivuilla. Aineisto ... -
Brändimuutos tuotteistamista hyödyntäen
(2017)
Pro gradu - tutkielmaYritykset pyrkivät selviytymään kilpailussa markkina-asemasta vahvalla erottautumi-sella kilpailijoistaan. Tällöin tulee ymmärtää yrityksen nykyiset resurssit ja kohdentaa ne mahdollisimman tehokkaasti vastaamaan markkinoiden ... -
Brändin markkinointiviestinnän herättämien tunteiden vaikutus kuluttaja-brändisuhteeseen
(2023)
Pro gradu -tutkielmaLiiketoiminnassa ja markkinoinnissa ymmärretään nykyään suhdetoiminnan tärkeys ja brändit keskittyvät kehittämään ja edistämään kuluttaja-brändisuhteitaan, sillä vahvalla kuluttajan ja brändin välisellä suhteella nähdään ... -
Brändin rakentuminen autovalmistajan markkinointikuvissa
(2019)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, minkälaisilla visuaalisilla keinoilla autovalmistaja rakentaa brändiään sosiaalisen median palvelu Instagramissa. Tutkimuksen kohteena on Volvo. Tutkimuksen avulla saadaan ymmärys ... -
Brändipääoma elämystuotteen kontekstissa: Case Keski-Pohjanmaan kamariorkesteri
(24.01.2020)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen aloittaa johdanto, jossa kerrotaan lyhyesti tutkimuksen tarkoitus ja tavoitteet sekä esitellään pääkäsitteet. Tutkimuksen tarkoituksena on analysoida brändipääomaa elämystuotteen kontekstissa. Tarkoitukseen ... -
Brändipääoman johtaminen ja kehittäminen Vaasan Palloseurassa
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tarkoituksena on analysoida VPS:n brändipääomaa ja sitä, miten siitä olisi mahdollista johtaa ja kehittää entistä vahvempi asiakasymmärryksen johdolla. Brändipääoman johtamiseen ja kehittämiseen liittyvät ... -
Brändipääoman kehittäminen ja konseptoiminen koulutusalan kontekstissa : Case Vamia hius- ja kauneudenhoitoala
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on analysoida Vamian hius- ja kauneudenhoitoalan koulutusohjelman brändipääomaa ja tehdä ehdotuksia siitä, miten sitä voisi kehittää ja konseptoida. Tutkimuksessa brändipääoma ja sen ... -
Brändisuhteen rakentaminen ja ylläpito brändiyhteisössä- Kahden musiikkilaiteyhteisön netnografinen tutkimus
(2008)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tarkoituksena oli kuvata, millä tavoin kuluttajat käyttävät brändiyhteisöjä pitääkseen yllä suhteitaan brändeihin. Tähän tavoitteeseen pyrittiin kolmen alatavoitteen avulla. Ensimmäisenä tavoitteena oli ... -
Budjetin valintaan vaikuttavat tekijät ja budjetin vaikutus innovaatioiden ja suorituskyvyn väliseen suhteeseen - kyselytutkimus korkean teknologian yrityksille
(2017)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksessa tarkastellaan interaktiivisen ja diagnostisen budjetoinnin vaikutusta innovatiivisuuden ja suorituskyvyn suhteeseen korkean teknologian yrityksissä. Ensin tutkitaan kontingenssitekijöiden vaikutusta budjettitavan ... -
Budjetoinnin ja ennustamisen toimintamallien kehittäminen kohdeyrityksessä
(12.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkimus käsittelee budjetoinnin ja ennustamisen toimintamallien kehittämistä kohdeyrityksessä. Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia, miten mahdollistavan johtamisen periaatteita voidaan hyödyntää budjetoinnin ja ennustamisen ... -
Budjetoinnin nykytilanne ja tulevaisuudennäkymät suomalaisissa suuryrityksissä : Digitalisaatio ja kestävä kehitys muutosajureina
(01.03.2023)
Pro gradu -tutkielmaBudjetointi on yksi johdon ohjausjärjestelmien kulmakivistä. Se on usein myös ensimmäisiä yrityksessä käyttöönotettuja johdon ohjausvälineitä, ja sillä on perinteisesti ollut suuri rooli muun muassa yrityksen toiminnan ... -
Budjetoinnin riskitekijät. Case Länsi-Suomen lääninhallitus.
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTaloudelliseen johtamiseen liittyy aina riskitekijöitä mutta toistaiseksi on vain vähän tutkimusta siitä, kuinka organisaatiot käytännössä niitä hallitsevat. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää ja analysoida, kuinka ... -
Budjetointimenetelmät 2000-luvun yrityksissä kyselytutkimus suomalaisista teollisuusyrityksistä
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTämä tutkielma selvittää yritysten budjetointijärjestelmien valintaan vaikuttavia tekijöitä. Perinteiset budjetointityypit ovat saaneet osakseen paljon kritiikkiä ja monien tutkimusten mukaan ne ovat riittämättömiä nykyajan ... -
Building a thought leader position by corporate communication : Case Oceanic Awakening and SEA20 enabled by Wärtsilä
(18.12.2020)
Pro gradu -tutkielmaThe aim of this study was to find out how thought leadership can be built through corporate communication and public relations of a multinational B2B company. The topic was approached by using the communication of Wärtsilä’s ... -
Building an Agile Enterprise: Case OP Financial Group - OP Oulu
(25.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaThe fundamental question in the field of strategic management is how organizations can achieve and sustain competitive advantage. Achieving such an ambitious goal has become even more difficult in the modern world of ...