- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 3096-3115 / 6870
-
Markkinoiden välitön reaktio Nordic Sustainability Indeksin käynnistymiseen
(2010)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tarkoituksena on tutkia markkinoiden reaktioita OMX GES Nordic Sustainability Indeksin käynnistymiseen (18.11.2008). Reaktioita tutkitaan epänormaalien tuottojen ja volyymien sekä riskisyyden muutosten avulla. ... -
Markkinoinnin ja myynnin integraatio : Integraatio menestyksen avaimena
(11.04.2022)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia markkinoinnin ja myynnin välistä integraatiota suu-ren kansainvälisen terästeollisuuden yrityksen myyntijohdon näkökulmasta tarkasteltuna. Lisäksi selvitettiin markkinoinnin ja ... -
Markkinoinnin ja suhdetoiminnan piirteet matkatoimistojen Facebook-sivuilla
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimukseni tavoitteena oli selvittää, kuinka suomalaiset matkatoimistot hyödyntävät sosiaalisen median palvelu Facebookia yritysviestinnässään. Lisäksi havainnoin olivatko markkinointi ja suhdetoiminta samanarvoisessa ... -
Markkinointikeinot taantumassa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTalouden taantuma luo yritykselle haasteita ja mahdollisuuksia, joka johtaa monesti markkinointikulujen vähentämiseen. Tämän tutkielman tarkoitus on selvittää yrityksen markkinointikeinoja taantuman aikana ja analysoida, ... -
Markkinointiosaamisen kehittäminen pk-yrityksessä. Asiakassuhteiden hallinta kehittämisen apukeinona. Case Polyno Oy.
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTeollisilla markkinoilla toimivat pk-yritykset ovat monesti luonteeltaan tuotantosuuntautuneita, ja kehittyminen keskittyy tuotantojärjestelmien kehittämiseen. Markkinointi hoidetaan usein yrityksen ulkopuolisen ... -
Markkinointistrategian luominen palveluille business - to business markkinoilla. - Tarkastelussa vanhustenhuoltopalvelut
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tavoitteena oli luoda markkinointistrategia vanhustenhuollon markkinoille Suomessa ja analysoida strategian toteuttamista Japanissa. Tavoitteisiin pyrittiin käyttämällä hyväksi aikaisempia tutkimuksia palveluiden ... -
Markkinointiviestinnän kehittäminen oppimateriaalimarkkinoilla - Case: Kustannusosakeyhtiö Otava
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tarkoituksena on vertikaalisen markkinoinnin toimivuusselvityksen avulla selvittää Otavan oppimateriaalit -yksikön markkinointiviestinnän toimivuus. Tutkielmassa nostetaan esiin kriteerit, joilla yrityksen ... -
Markkinointiviestinnän yhteys Z-sukupolven taloudelliseen lukutaitoon : Kuinka nuoret tulkitsevat talouteen liittyviä markkinointiviestejä?
(13.11.2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkijoiden mielenkiinto nuorten taloudellista lukutaitoa kohtaan on lisääntynyt viimeisimpien vuosien aikana. Aihe on tullut ajankohtaiseksi, kun digitalisaation myötä mahdollisuudet rahan kuluttamiseen ovat kasvaneet. ... -
Massahakua vai täsmärekrytointia: Länsi-Suomen läänin kuntien henkilöstöhallinnon ja rekrytoinnin kehityspiirteitä vuosina 1990-2010
(2002)
Pro gradu - tutkielmaKuntasektorin henkilöstömäärä kasvoi voimakkaasti hyvinvointivaltion rakentamiskaudella 1960-luvun alusta aina 1980-luvulle saakka. Kunnissa elettiin työvoimapulan aikaa, uutta työvoimaa pyrittiin rekrytoimaan mahdollisimman ... -
Master of Science in Economics and Administration, International Business
(2007)
Pro gradu - tutkielmaThe main purpose of this study was to identify and examine the influence of different factors towards online buying frequency. In addition the introduction of the Electronic Commerce as a major prerequisite for this study ... -
Master's Programme in Telecommunication Engineering
(2014)
DiplomityöIn today’s market, due to stiff competition, manufacturers must continuously seek for innovation to increase productivity. One potential area of innovation is improving crane operations. Typically, cranes are used in ... -
Materiaalihallinnan kehittäminen, case Keski-Pohjanmaan keskussairaala, Anestesia- ja leikkaustoiminta
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tutkimusongelma muodostui Keski-Pohjanmaan keskussairaalan anestesia- ja leikkausosastolla huomatun varastoinnin kehittämisen tarpeen pohjalta. Varastointi oli koettu henkilökuntaa työllistäväksi, materiaaleissa ... -
Materiaalihintojen vaikutus vientiin metsäteollisuudessa
(17.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaPro gradu -tutkielma pyrkii selvittämään miten materiaalihinnat vaikuttavat vientiin metsäteollisuudessa ja voidaanko niillä tehdä joitain kysyntää tai ennustettavuutta edistäviä päätelmiä. Tutkielma selvittää myös minkälainen ... -
Materiaalinohjauksen ohjaustavat tilausohjautuvassa tuotannossa. Case: ABB Oy, Motors & Generators, Vaasa
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTämä tutkielma tehdään toimeksiantona ABB Oy:n, Motors & Generators -liiketoimintayksikön Vaasan sähkömoottoritehtaalle ja sen tavoitteena on materiaalinohjauksen kehittäminen, jotta kohdeyrityksen palvelutasoa pystytään ... -
Materiaaliohjausprosessien kehittäminen MRP Monitorin käyttöönoton avulla, Case: ABB Oy, Motors and Generators, Vaasa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTämä tutkielma tehdään toimeksiantona ABB Oy:n Motors and Generators –liiketoimintayksikköön Vaasaan. Tutkielman tavoitteena on pyrkiä tutkimaan, miten kohdeyrityksen materiaalinimikkeiden ohjausprosesseja pystytään ... -
Material Handling Industry Review : Current state, trends and the future
(28.09.2021)
Pro gradu -tutkielmaThe material handling industry has developed significantly over the decades due to constant progress in material handling technologies. The importance of material handling for organizations is pointed out by the fact that ... -
Matka tiedotteesta uutiseksi. Läpimeno ja kielelliset valinnat Invalidiliiton tiedotteissa ja niistä julkaistuissa uutisissa
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmani tavoitteena oli tarkastella vammaisia koskevaa uutisointia suomalaisissa tiedotusvälineissä vertaamalla, poikkeavatko tiedote ja sen pohjalta tehdyt uutiset toisistaan ja jos poikkeavat, niin miten. Tutkimusaineistoni ... -
Matkailualan verkostot Etelä-Pohjanmaalla - Tuloksellisuus ja TE-keskuksen rooli verkostoissa
(2001)
Pro gradu - tutkielmaSuomessa ja Etelä-Pohjanmaalla matkailu on pienimuotoista, mutta koko ajan kasvavaa. Tulevaisuuden tavoitteena on nostaa Etelä-Pohjanmaan matkailuimagoa muun muassa luontomatkailussa ja ostos- ja kulttuurimatkailussa. ... -
Matkailun ohjelmapalvelujen turvallisuus
(2008)
Pro gradu - tutkielmaErilaiset aktiviteetit ja ohjelmapalvelut ovat olennainen osa matkailijoiden kuluttamia palveluita. Turvallisuus matkailussa ja erityisesti ohjelmapalveluissa on asiakastyytyväisyyden ja palvelujen vetovoimaisuuden kannalta ... -
Matkapuhelinoperaattoreiden kilpailu Suomessa : Oligopoli ja epätäydellinen kilpailu
(20.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman aiheena on suomalaisten matkapuhelinoperaattoreiden välinen kilpailu. Tutkielmassa käsitellään alan nykyistä markkinakeskittymää sekä sen historiallista kehitystä. Käsittely tapahtuu markkinoiden ...