- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 3088-3107 / 6876
-
Market Timing with Stock-Bond Correlation
(2016)
Pro gradu - tutkielmaThe objective of the thesis is to study the market timing capabilities of the stock-bond correlation. Stock-bond correlation is a similar figure as BEYR, which is actively used in investing. Stocks and bonds are the most ... -
Market uncertainty and monetary policy during and after COVID-19
(30.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaThe purpose of this thesis is to examine the relationship between the macroeconomic situation and the stock market returns. When the COVID-19 started, governments took drastic measures to help the economies of their respected ... -
Markkinakartoitus julkisissa hankinnoissa
(2021)
Pro gradu -tutkielmaJulkisten hankintojen yhteydessä markkinakartoituksella tarkoitetaan mitä tahansa hankintayksikön toimintaa, jolla kerätään tietoa markkinatilanteesta hankittavan palvelun tai tavaran osalta hankinnan valmisteluvaiheessa ... -
Markkinaorientaation hyödyntäminen kuluttajalähtöisessä markkinassa – REKO-lähiruokarenkaat
(2017)
Pro gradu - tutkielmaVuodesta 2013 Suomessa on yleistynyt voimakkaasti uusi lähiruokaan ja paikallisuuteen nojaava ilmiö REKO (rejäl konsumtion). REKO-lähiruokarenkaat tarjoavat kuluttajille kanavan hankkia elintarvikkeita suoraan ruoan ... -
Markkinaperusteisesti mitatun tilintarkastuksen laadun ja tilintarkastajan vaihtumisen välinen yhteys suomalaisissa pörssiyhtiöissä vuosina 1998–2009
(2010)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tarkoituksena on selvittää, kehittyykö tilintarkastajan vaihtumisen jälkeinen yhtiön pörssikurssi normaalista poikkeavalla tavalla. Tutkielmassa verrataan tilintarkastajaa vaihtaneiden ja vaihtamattomien yhtiöiden ... -
Markkinareaktiot omien osakkeiden takaisin-ostoihin liittyvien ilmoitusten yhteydessä. Empiirinen tutkimus Suomen osakemarkkinoilla 1998–2002.
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman aiheena on pörssiyhtiön osakemarkkinoilla suorittama omien osakkeiden takaisinosto ja siinä tutkitaan Helsingin Pörssin päälistan yhtiöiden osakkeiden markkinareaktioita yritysten takaisinostoihin liittyvien ... -
Markkinatehokkuus jalkapallovedonlyöntimarkkinoilla : tarkastelussa eurooppalaisen huippujalkapallon vedonlyöntimarkkinat vuosina 2015-2018
(11.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaVedonlyöntimarkkinat tarjoavat erinomaisen maaperän markkinatehokkuuden tarkastelemiselle, sillä toisin kuin osakkeilla, vedonlyöntikohteilla on tietty päättymishetki, jolloin niiden arvosta voidaan olla varmoja ja kaikki ... -
MARKKINATEHOKKUUS RUOTSIN ARVOPAPERIPÖRSSISSÄ: EMPIIRISESSÄ TESTAUKSESSA LYHYEN AIKAVÄLIN YLIREAGOINTIANOMALIA AIKAVÄLILLÄ 2001–2006
(2011)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa tutkitaan Ruotsin arvopaperipörssin markkinatehokkuutta lyhyellä aikavälillä. Tarkastelussa ovat vuodet 2001–2006. Osakkeiden hinnanohjautumista seurataan dramaattisen negatiivisen informaation saapuessa. ... -
Markkinoiden reaktio käteisosingonjaon aloittamiseen ja lopettamiseen Suomessa: yli- vai alireaktio?
(2008)
Pro gradu - tutkielmaKun yritys tekee päätöksen osingonjaon aloittamisesta tai lopettamisesta, on se merkki muutoksista yrityksen tulevaisuudenodotuksissa. Usein on tutkittu sekä Suomessa, että kansainvälisesti, onko tällä osinkopolitiikan ... -
Markkinoiden välitön reaktio Nordic Sustainability Indeksin käynnistymiseen
(2010)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tarkoituksena on tutkia markkinoiden reaktioita OMX GES Nordic Sustainability Indeksin käynnistymiseen (18.11.2008). Reaktioita tutkitaan epänormaalien tuottojen ja volyymien sekä riskisyyden muutosten avulla. ... -
Markkinoinnin ja myynnin integraatio : Integraatio menestyksen avaimena
(11.04.2022)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia markkinoinnin ja myynnin välistä integraatiota suu-ren kansainvälisen terästeollisuuden yrityksen myyntijohdon näkökulmasta tarkasteltuna. Lisäksi selvitettiin markkinoinnin ja ... -
Markkinoinnin ja suhdetoiminnan piirteet matkatoimistojen Facebook-sivuilla
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimukseni tavoitteena oli selvittää, kuinka suomalaiset matkatoimistot hyödyntävät sosiaalisen median palvelu Facebookia yritysviestinnässään. Lisäksi havainnoin olivatko markkinointi ja suhdetoiminta samanarvoisessa ... -
Markkinointikeinot taantumassa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTalouden taantuma luo yritykselle haasteita ja mahdollisuuksia, joka johtaa monesti markkinointikulujen vähentämiseen. Tämän tutkielman tarkoitus on selvittää yrityksen markkinointikeinoja taantuman aikana ja analysoida, ... -
Markkinointiosaamisen kehittäminen pk-yrityksessä. Asiakassuhteiden hallinta kehittämisen apukeinona. Case Polyno Oy.
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTeollisilla markkinoilla toimivat pk-yritykset ovat monesti luonteeltaan tuotantosuuntautuneita, ja kehittyminen keskittyy tuotantojärjestelmien kehittämiseen. Markkinointi hoidetaan usein yrityksen ulkopuolisen ... -
Markkinointistrategian luominen palveluille business - to business markkinoilla. - Tarkastelussa vanhustenhuoltopalvelut
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tavoitteena oli luoda markkinointistrategia vanhustenhuollon markkinoille Suomessa ja analysoida strategian toteuttamista Japanissa. Tavoitteisiin pyrittiin käyttämällä hyväksi aikaisempia tutkimuksia palveluiden ... -
Markkinointiviestinnän kehittäminen oppimateriaalimarkkinoilla - Case: Kustannusosakeyhtiö Otava
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tarkoituksena on vertikaalisen markkinoinnin toimivuusselvityksen avulla selvittää Otavan oppimateriaalit -yksikön markkinointiviestinnän toimivuus. Tutkielmassa nostetaan esiin kriteerit, joilla yrityksen ... -
Markkinointiviestinnän yhteys Z-sukupolven taloudelliseen lukutaitoon : Kuinka nuoret tulkitsevat talouteen liittyviä markkinointiviestejä?
(13.11.2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkijoiden mielenkiinto nuorten taloudellista lukutaitoa kohtaan on lisääntynyt viimeisimpien vuosien aikana. Aihe on tullut ajankohtaiseksi, kun digitalisaation myötä mahdollisuudet rahan kuluttamiseen ovat kasvaneet. ... -
Massahakua vai täsmärekrytointia: Länsi-Suomen läänin kuntien henkilöstöhallinnon ja rekrytoinnin kehityspiirteitä vuosina 1990-2010
(2002)
Pro gradu - tutkielmaKuntasektorin henkilöstömäärä kasvoi voimakkaasti hyvinvointivaltion rakentamiskaudella 1960-luvun alusta aina 1980-luvulle saakka. Kunnissa elettiin työvoimapulan aikaa, uutta työvoimaa pyrittiin rekrytoimaan mahdollisimman ... -
Master of Science in Economics and Administration, International Business
(2007)
Pro gradu - tutkielmaThe main purpose of this study was to identify and examine the influence of different factors towards online buying frequency. In addition the introduction of the Electronic Commerce as a major prerequisite for this study ... -
Master's Programme in Telecommunication Engineering
(2014)
DiplomityöIn today’s market, due to stiff competition, manufacturers must continuously seek for innovation to increase productivity. One potential area of innovation is improving crane operations. Typically, cranes are used in ...