- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 3028-3047 / 6876
-
Machine learning NLP-based recommendation system on production issues
(19.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaThe techniques related to Natural Language Processing (NLP) as information extraction are increasingly popular in media, E-commerce, and online games. However, the application with such techniques is yet to be established ... -
MACROECONOMIC CAUSES OF VOLATILITY IN THE EURO AREA’S AGGREGATE STOCK RETURN
(2014)
Pro gradu - tutkielmaThe purpose of this paper is to determine whether macroeconomic and financial variables Granger cause time varying volatility in aggregate stock return of the Euro Area. Using the daily data from 2005-2013 monthly realized ... -
Macroeconomic Factors and Housing Prices in the Helsinki Metropolitan Area
(21.10.2020)
Pro gradu -tutkielmaThe housing price fluctuations are closely linked to the development of the whole national economy. Macroeconomic changes, which can, to some extent, be impacted by the political decision-making, reflect widely to the ... -
Macroeconomic impact on venture markets : Does the correlation exist?
(24.03.2022)
Pro gradu -tutkielmaVenture capital industry has been historically extensively researched due to its expanding size and the growing overall interest in it. However, macroeconomic perspective by its impact to the ventures growth potential and ... -
Macroeconomic Momentum in the Foreign Exchange Market
(10.11.2023)
Pro gradu -tutkielmaFor decades, academics and investors have searched for profitable portfolio management strat- egies while some fundamental theories in the field deny the possibility for gaining such excess returns. As a counter argument ... -
Made in Jurva, Made for Life – Yrityksen taustatarinan hyödyntäminen brändin rakennuksessa
(2019)
Pro gradu - tutkielma2000-luvun lama vaikutti muun muassa moniin huonekaluyrityksiin Suomessa. Tilastokeskuksen mukaan huonekaluvalmistajien määrä laski Suomessa 1 184 yrityksestä 985 yritykseen vuosina 2007-2013; monet pienemmät yritykset ... -
Mahdollisuuksien maailma sitouttaa -Y-sukupolven näkemyksiä työelämästä ja sitoutumisesta.
(2017)
Pro gradu - tutkielmaTämän Pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten organisaatiot voivat sitouttaa henkilöstössään työskenteleviä Y-sukupolven edustajia. Tutkimuksessa tarkastellaan sitoutumisen käsitettä ja tutkitaan Y-sukupolven ... -
Mahdollisuus motivointiin - työlainsäädännön vaikutuskentän tarkastelua
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen lähtökohdaksi otettiin työlainsäädäntö. Lainsäädännön tarkastelufokus liitettiin motivoitumisteorioihin ja niiden antamaan tietoon motivoitumisesta. Tällä pyrittiin yhdistämään työlainsäädäntö työntekijän ... -
MAIN FACTORS OF UNSECCESSFULL AVIATION PROJECTS
(2012)
Pro gradu - tutkielmaThe aim of this dissertation is to understand what aviation projects are and which factors affect their success. In getting more global and competitive world, aviation sector and project managing dramatically change and ... -
Mainonnan ala toimijaverkostona - Diskurssianalyysi alan asiantuntijoiden puheesta
(2018)
Pro gradu - tutkielmaMainonnan toimiala esitetään usein epäselvänä hahmottaa. Toimijoita alalla on useita ja toimijoiden tarjoamat palvelut alalla monipuolisia. Alan pirstaloituminen muodostaa kokonaisuudesta hankalasti jäsennettävän. Tässä ... -
Mainonnan suunnittelu ja toteutus Itä- ja Keskisessä Itä-Euroopassa
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman päätavoitteena on tutkia mainonnan suunnittelua ja toteutusta Itä- ja Keskisessä Itä-Euroopassa. Päätavoite on tutkielmassa pyritty saavuttamaan tutkimalla mainonnan suunnittelun ja toteutuksen eri osa-alueita, ... -
Mainonta piilosilla –Piilomainonta ja sen vakuuttamiskeinot Helmi-verkkosivustolla
(2010)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli paljastaa MTV3.fi-verkkopalvelun Helmi-verkkosivuston artikkeleiden piilomainonnallinen luonne tutkimalla artikkeleiden vakuuttamiskeinoja. Helmi-verkkosivusto on kaupallinen ja viihteellinen ... -
Mainoskielen rekisteri ja tekstilaji. Kvantitatiivis-kvalitatiivinen analyysi kahden tuoteryhmän mainonnasta
(2008)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa tarkastellaan mainoskielen rekisteriä ja tekstilajia. Tässä tekstintutkimuksessa mainostekstien analysointi toteutetaan erityisesti rekisteri- ja tekstilajiteorian sekä mainostekstien funktion näkökulmasta. ... -
Mainoskuvassa eläin
(2002)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tarkoituksena on rakentaa ymmärrys siitä, millainen tehokeino eläin mainoskuvassa on. Koska eläimet kuuluvat vahvasti kulttuuriimme, tutkimusongelmaa lähestytään sekä mainonnan että kulttuurintutkimuksen teorioiden ... -
Mainospuhe laihdutuskulttuurin kuvastajana, muokkaajana ja rakentajana - Diskurssianalyysi argumentoinnista painonhallintatuotteiden ja –palveluiden mainonnassa
(2013)
Pro gradu - tutkielmaLaihduttaminen on hyvin läsnä kulttuurissamme. Sen ympärille on kehittynyt suuri, jatkuvasti kasvava markkina ja hoikkuus, rasvattomuus tai muunlainen viittaaminen laihtumiseen muodostaa laajan ja vaikuttavan mainospuhek ... -
Mainosten matkapuhelin suomalaisen arvomaailman muutosten ilmentäjänä 1985–1999
(2002)
Pro gradu - tutkielmaTutkimus käsittelee matkapuhelinmainosten arvomaailman muutoksia vuosina 1985–1999. Viitekehyksenä on retorinen analyysi ja retoristen keinojen käyttö mainonnassa sekä arvojen luokittelu ja arvojen muutosmekanismit ... -
Mainostoimisto tietomurron kohteena : Tapaustutkimus kriisiviestinnän hallinnasta
(23.03.2021)
Pro gradu -tutkielmaOrganisaatiot toimivat nykyajan verkkoympäristössä, jossa on lukuisia tietoturvariskejä. Tietovuodot- ja murrot sekä hakkerointi- ja kiristystapaukset voivat johtaa kriiseihin, jotka vaativat nopeita hallintatoimenpiteitä. ... -
MAINTENANCE ANALYSIS PROCESS FOR SERVICE PLAN OPTIMIZATION
(2019)
Pro gradu - tutkielmaCustomers in different industries, such as marine, oil & gas, and energy sectors, are demanding more advanced and tailored services to match maintenance activities with their business needs and to optimize operating ... -
#maitomyytit : Diskurssit ja osallistumisen funktiot maitokeskustelussa
(16.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää diskursseja ja osallistumisen funktioita tarkastelemalla, millaista julkista verkkokeskustelua aihetunnisteen #maitomyytit ympärille muodostui Twitterissä. Keskustelu sai alkunsa ... -
Makeisten kokeminen terveys- ja nautinto-orientoituneiden kuluttajien keskuudessa: Nuoret naiset halun, syyllisyyden ja kontrollin ristiaallokossa.
(2010)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tarkoituksena on tuottaa ymmärrystä siitä, miten eri tavoin motivoituneet kuluttajat kokevat makeisten valitsemisen, ostamisen ja syömisen. Ensimmäisenä tavoitteena on kuvata ja analysoida kuluttajan ruokaan ...