- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 2586-2605 / 6830
-
Kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät suklaapatukan valinnassa. Kohdemaina Suomi, Iso-Britannia; Venäjä; Viro ja Liettua
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tavoitteena on analysoida miten Länsi- ja Itä- Eurooppalainen kuluttaja käyttäytyy ostaessaan suklaapatukkaa ja mitkä ovat tärkeimmät tekijät suklaapatukan valinnassa. Teoriaosan alussa tarkastellaan ... -
Kuluttajan ostokäyttäytymisen analyysi tuotteena matkapuhelin - Kuluttajakäyttäytymistutkimus Suomessa, Iso-Britanniassa, Virossa, Liettuassa ja Venäjällä
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tavoitteena on analysoida ja vertailla maittain kuluttajan ostopäätöskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä tuotteen ollessa matkapuhelin. Tutkielmassa tarkastellaan ensin kuluttajien taloudellista tilannetta, ... -
Kuluttajan sisustusprosessit -Kvalitatiivinen analyysi
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on luoda ymmärrystä siitä, miten kuluttaja rakentaa kotinsa sisustuksen. Tutkimus kiinnittyy erityisesti kuluttajan sisustusprosessien analysoimiseen. Työn näkökulma on käyttäytymiseen ja ... -
Kuluttajan taloudellinen lukutaito: kulutusluotot ja velkaantuminen
(30.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on löytää kuluttajan taloudellisen lukutaidon yhteys kulutusluottojen käyttöön ja velkaantumiseen. Kuluttajan taloudellinen lukutaito vaikuttaa vahvasti kuluttajan käyttäytymiseen ja päätöksiin ... -
Kuluttajansuoja markkinoinnissa - Hyvän tavan vastaisuudesta ja sopimattomasta menettelystä
(2012)
Pro gradu - tutkielmaMarkkinointitoimenpiteet ovat muuttuneet vuosikymmenten saatossa. Aiemmin markkinoinnin tarve oli vähäisempi, koska tavaroista oli pikemminkin pulaa. 1970-luvulla tullut kuluttajansuojalaki oli ensimmäinen virstanpylväs ... -
Kuluttajansuoja vaikuttajamarkkinoinnissa
(28.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisen median suosion kasvu on muuttanut markkinoinnin kenttää olennaisesti ja tuonut mukanaan uudenlaisia markkinoinnin mahdollisuuksia. Yksi näistä on vaikuttajamarkkinointi, jolla tarkoitetaan yritysten ja vaikuttajien ... -
Kuluttajansuoja verkkokaupassa
(2002)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksessa tarkastellaan kuluttajille suuntautuvaa verkkokauppaa ja kuluttajansuojan toteutumista verkkokaupassa. Pääpaino tutkimuksessa on sopimusoikeudellisilla seikoilla sekä eri maksutyyppien esittelyssä. Kuluttajien ... -
Kuluttajansuoja verkkokaupassa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaVerkkokaupankäynnistä on viime vuosien aikana tullut merkittävä osa suomalaisten ostoskäyttäytymistä. Verkkokaupan asiakasmäärät ja volyymi ovat kasvaneet selvästi ja alalle on tullut lukuisia uusia toimijoita. Kaupankäynti ... -
Kuluttajaportaalin kriittiset menestystekijät
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tarkoituksena on tutkia ja analysoida kuluttajaportaalien (b2c) kriittisiä menestystekijöitä. Painopiste on tässä tutkimuksessa liikkeenjohdon strategiassa, toiminnan kehittämisessä ja markkinoinnissa. ... -
Kuluttajien aistimukselliset brändikokemukset myymäläympäristössä : Analyysi kahden eri muotibrändin myymäläympäristöjen luomista moniaistimuksellisista brändikokemuksista
(2021)
Pro gradu -tutkielmaVerkkokaupan ja erilaisten digitaalisten kanavien lisääntyessä entisestään ja vallatessa uusia osa-alueita yhä enemmän, brändit joutuvat miettimään fyysisten myymäläympäristöjensä merkitystä. Myymäläympäristöjen avulla ... -
Kuluttajien asiointi uudessa liikennemyymälässä
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on analysoida erilaisten asiointikäyttäytymismallien syntymistä tilanteessa, jossa ollaan perustamassa uutta liikennemyymäläkonseptia. Tutkimusongelman analysoimiseen pyritään tavoitteiden ... -
Kuluttajien asiointikäyttäytyminen Valkeakoskella
(2003)
Pro gradu - tutkielmaValkeakoskella on käynnistetty kaupungin keskustan kehittämisprojekti, jossa ovat mukana Valkeakosken kaupunki ja Valkeakosken kauppakamariosasto. Projektin tavoitteena on mm. lisätä keskustan kaupallista vetovoimaa. Tämä ... -
Kuluttajien ilmastohuolestuneisuuden ulottuvuudet ilmastoviisaan asumisen viestinnässä
(2023)
Pro gradu -tutkielmaIlmastonmuutos on huolestuttava globaali kriisi, jonka kehittymiseen ihmisen toiminnalla on vaikutusta. Kuluttajilla ja kotitalouksilla on merkittävä vaikutusmahdollisuus hillitä ilmastonmuutoksen kehittymistä, ja yksi ... -
Kuluttajien ja brändien väliset suhteet osana brändipersoonallisuuden kehittämistä
(05.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaKuluttajakeskeisyys on lisääntynyt viime vuosina markkinoinnin saralla, ja kuluttajien sekä brändien välinen dynamiikka on ollut eräänlaisessa murrosvaiheessa. Tähän liittyy vahvasti ajatus siitä, että yritysten tulisi ... -
Kuluttajien kokemat nostalgiset brändimerkitykset : Narratiivinen tutkimus kotimaisten kodin lifestyle-brändien kontekstissa
(05.06.2023)
Pro gradu -tutkielmaNostalgiset merkitykset lisääntyvät yhteiskunnan kokemien suurien muutoksien johdosta. Viime vuosien ajan ihmiset ovat eläneet ilmasto- ja pakolaiskriisien sekä Koronaviruspandemian sävyttämässä maailmassa. Nostalgisten ... -
Kuluttajien kokemat riskit ja riskienhallintastrategiat sähköisessä kaupankäynnissä
(2004)
Pro gradu - tutkielmaKuluttajien kokemat riskit toimivat tehokkaasti sähköisen kaupankäynnin ja sähköisten palvelujen leviämisen esteenä. Tästä syystä niiden tunnistaminen on ensiarvoisen tärkeää pyrittäessä tehokkaaseen toimintaan sähköisillä ... -
Kuluttajien kokemukset arvopohjaisista ruokatuotekonsepteista
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia miten erilaisen arvotaustan omaavat kuluttajat kokevat uuden arvopohjaisen tuotekonseptin. Tutkimuksen tarkoituksen to-teuttamiseen lähdettiin kuluttajalähtöisen tuotekehityksen ... -
Kuluttajien kokemuksia asymmetrisistä yritysten välisistä brändiyhteistöistä
(31.01.2024)
Pro gradu -tutkielmaViimeisen kahden vuosikymmenen aikana on havaittu merkittävää kasvua yritysten välisissä yhteistyömuodoissa. Aiempaa yleisempiä ovat asymmetriset brändiyhteistyöt, jotka yhdistävät toisistaan poikkeavia brändejä yhteisen ... -
Kuluttajien kollektiivinen arvonluonti Apple-yhteisössä
(2011)
Pro gradu - tutkielmaTämän Pro gradu –tutkielman tarkoituksena on analysoida arvon luomista brändiyhteisön kollektiivisena toimintana. Tähän tavoitteeseen pyritään kolmen alatavoitteen avulla. Ensimmäisenä tavoitteena on mallintaa brändiyhteisön ... -
Kuluttajien luottamuksen yhteys osakemarkkinoihin
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena on tutkia kuluttajien luottamuksen ja osakemarkkinoiden välistä yhteyttä Suomessa ja USA:ssa. Tutkimusongelmana on: Voisiko kuluttajien luot-tamuksella mahdollisesti ennustaa osakemarkkinoiden ...