- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 2580-2599 / 6876
-
Kulttuurin huomioiminen käyttöliittymien suunnittelussa ja kehittämisessä
(2005)
Pro gradu - tutkielmaNykyään kaikkien suurimpien tietokonealan yritysten myynnistä vähintään 50% koostuu ulkomaan myynnistä. Kansainvälisten tuotteiden ja niiden käyttöliittymien suunnittelemisesta ja kehittämisestä on tullut huomioitava seikka ... -
Kulttuurin vaikuttavuus : Miten kulttuurin arvo on arvioitavissa julkisella sektorilla?
(25.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaKulttuurin vaikuttavuus Julkisella sektorilla on demokraattisissa järjestelmissä tarve perustella tehtävät ratkaisut ja valinnat. Kult-tuurisektorilla on rahoitustarpeita huomattavasti enemmän kuin mitä julkisella sektorilla ... -
Kulttuurin vaikutus kansainvälisen lehtimainonnan toteutukseen - sisältöanalyysi brittiläisestä ja espanjalaisesta lehtimainonnasta
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman päätavoitteena oli tutkia eri sisältöanalyysimenetelmin, miten mainonnan kohdemaan kulttuuri välittyi valituista kansainvälisistä lehtimainoksista. Tarkastelun kohteena olivat brittiläiset ja espanjalaiset ... -
Kulttuurin vaikutus printtimainontaan. Kohdemaina Suomi ja Meksiko
(2009)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen päätavoitteena oli selvittää, vaikuttavatko mahdolliset kulttuurierot printtimainontaan sekä mikä niiden merkitys on markkinoijan kannalta. Tutkimuksen kohdemaina olivat Meksiko ja Suomi. Tutkimus suoritettiin ... -
”Kulttuurin ylläpitäminen ei onnistu pelkästään virtuaalimaailmassa, tarvitaan myös kasvokkain näkemistä” : Organisaatiokulttuurin johtaminen hybridityössä
(02.12.2023)
Pro gradu -tutkielmaHybridityöstä on tullut yleinen työtapa COVID-19 pandemian myötä. Ihmiset työskentelevät enenevissä määrin hajautetusti erillään toisistaan ja työyhteisössä tapahtuvat kohtaamiset painottuvat virtuaalisiin ympäristöihin. ... -
KULTTUURISESTI MONINAISEN TYÖYHTEISÖN JOHTAMINEN Haasteiden ja johtamisosaamisen näkökulmasta sosiaalialalla
(2019)
Pro gradu - tutkielmaMonikulttuurisuus on Suomessa kasvanut voimakkaasti ja tämä näkyy työelämässä. Monella on työyhteisössään muualta Suomeen muuttaneita kollegoja, joilla on erilaisia näkemyksiä tai tapoja toteuttaa työtään kuin mihin ... -
"Kulttuurisihteeriä kaatui kuin heinää", Supistamispolitiikka kuntien kulttuuripolitiikan ja -hallinnon uudelleen määrittäjänä
(2007)
Pro gradu - tutkielmaSuomen ajautuessa taloudelliseen alamäkeen 1990-luvun alussa lama ulottui elinkeinoelämän ohella myös kulttuuritoimeen. Hallinnon aloista kulttuuri oli juuri se, jossa supistamispolitiikkaa alettiin nopeasti toteuttaa. ... -
Kulttuuriyrittäjyys Savonlinnassa. Paikallisuuden vaihtelut identiteetissä, substanssissa, verkostoissa ja markkinoissa.
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksessa pyrittiin selvittämään, mikä merkitys erilaisilla paikallisilla tekijöillä on kulttuuriyrittäjien identiteettiin, substanssiin, verkostoihin ja markkinoihin. Kysymyksessä oli kvalitatiivinen tutkimus, joka ... -
Kulttuuriälyn yhteys MBTI-persoonallisuustyyppeihin
(2015)
Pro gradu - tutkielmaMonikulttuurisuus on ilmiö, johon törmää vaikka työskentelisi ja asuisi aina kotimaassaan. Kulttuurien ymmärtämisen merkitys on noussut kaiken aikaa tärkeämmäksi, kun ihmisten liikkuvuus on lisääntynyt. Ulkomaiset ... -
Kulturförmedlingen i svenskundervisningen i nio finska högstadier
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmani tavoitteena on selvittää millä tavalla suomenruotsalainen kulttuuri näkyy ruotsin opetuksessa ja miten suomenruotsalaista kulttuuria opetuksessa välitetään. Tutkimusmateriaali koostuu kyselylomakkeista, jotka ... -
Kulturspezifik als Übersetzungsproblem am Beispiel finnischer Reiseprospekte und ihrer deutschen Übersetzungen
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielma käsittelee erilaisen kulttuurikontekstin aiheuttamia ongelmia käännettäessä suomalaisia matkaesitteitä saksaksi. Tarkemmin tätä ongelmaa lähestytään tutkimalla aineistossa esiintyvien kulttuurisidonnaisten termien ... -
Kuluttaja leluja valitsemassa
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten kuluttajat valitsevat leluja. Tutkimuksessa ensimmäisenä tavoitteena on kirjallisuuden sekä lelualan yritysten ja yhdistysten julkaisemien raporttien, katsausten ja muun ... -
Kuluttaja-asiakashankinnan tehostaminen hakukonemarkkinoinnin avulla – Case yritys X
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tavoitteena on tutkia hakukonemarkkinoinnin hyödyntämisen vaikutuksia kohdeyrityksen asiakashankintaan. Tutkielman teoreettinen osuus käsittelee vain tutkimuksen kannalta oleellisia asioita, joita ovat ... -
Kuluttaja-asiakaskannattavuuden mallintaminen kustannuslaskennan näkökulmasta. Case: TeliaSonera Finland Oyj.
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa kehitetään case –yritykselle toimintolaskentaan perustuva malli, jolla pystytään mallintamaan ja laskemaan kuluttaja-asiakassuhteiden aiheuttamia interaktiokustannuksia. Tutkielman tarkoituksena oli testata ... -
Kuluttaja-brändisuhteiden muodostaminen elintarvikebrändille ja brändin salaattiaterioille : Case Fresh Servant Oy Ab Hetki-brändi
(12.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaAsiakassuhteiden merkityksen ymmärtäminen ja niihin panostaminen on yrityksille yksi tehokkaimmista keinoista suojautua erilaisia riskejä ja kriisejä vastaan. Suhteiden merkityksen ymmärtäminen on saanut yritykset panostamaan ... -
Kuluttajakeskeisyys uuden tuotteen kehitysprosessissa. Case- tutkimus kuluttajien tarpeiden huomioimisesta Nunnanlahden Uuni Oy:n Kultaisen Tulen Arinan tulisijamalliston kehityksessä
(2003)
Pro gradu - tutkielmaUuden tuotteen kehittämisessä tavoitteena on kuluttajien tarpeisiin vastaaminen ja lisäarvon tuottaminen, jolloin parannetaan myös yrityksen kilpailukykyä. Tarpeiden löytämiseksi eri tieteenaloilla käytetään toimintatapoja ... -
Kuluttajaluottojen lakisääntelyt Suomessa: Kuluttajaluotot ja lakisääntelyiden vaikutukset kuluttajaluottomarkkinoihin ja velkaantumiseen
(31.03.2021)
Pro gradu -tutkielmaKuluttajaluottoja on pidetty vuosikymmeniä ongelmallisena rahoitustuotteena, sillä niiden on todettu lisäävän yksityishenkilöiden ja kotitalouksien velkaantumista. Kuluttajaluottojen etuna voidaan nähdä niiden joustavuus ... -
Kuluttajan arvot ja arvojen aktivoinnin vaikutus elintarvikevalinnassa
(2006)
Pro gradu - tutkielmaRuokavalinnat ovat osa kuluttajien jokapäiväistä elämää ja valintojen taustalla on monia tekijöitä, sekä tiedostettuja että tiedostamattomia. Tässä työssä tutkittiin, miten kuluttajan arvot vaikuttavat elintarvikkeen ... -
Kuluttajan brandikokemuksen ulottuvuudet: erityistarkastelussa brandiassosiaatiot
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja analysoida brandiassosiaatioiden eli merkkituotteeseen liitettävien mielleyhtymien muodostumista ja sisältöjä kuluttajan näkökulmasta. Tähän päästään seuraavien tavoitteiden ... -
Kuluttajan kanavavalinta sisustus- ja kattaustuotteiden kategoriassa
(28.10.2020)
Pro gradu -tutkielmaDigitalisaation ja älypuhelimien yleistymisen myötä yhä useampi kivijalkamyymälä on ajautunut ahdinkoon. Monikanavaistuminen yhdistettynä älypuhelimiin on mahdollistanut ajasta ja paikasta riippumattoman ostamisen, jonka ...