- Selaus tekijän mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityötVaasan yliopisto
-
Activity of Global and Responsible Equity Funds
Heikkilä, Tuomas Julius Antonius (29.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaBesides all traditional investment products and investment themes, responsible investing has rapidly grown one of the talked-about topics of investing. The increasing interest towards responsible investing has resulted ... -
Adaptation of digital invoicing: A research within the field of recurring household costs.
Westergård, Robert Johannes (11.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaRecurring household costs, such as electricity, internet, water and insurances are costs that most people in Finland pay on a monthly basis. The specifications and details in these invoices does not change that much from ... -
Adapting leadership to a different cultural context : Finnish business leaders in China
Javanainen, Mikko (25.08.2021)
Pro gradu -tutkielmaSeveral studies have shown that when leadership is taken to a different cultural context, its verbal and non-verbal communications may disrupt partly due the incorrect leadership style; therefore, achieving commonly shared ... -
Adapting to the post-pandemic hybrid model : Leadership in hybrid virtual environment
Elo, Camilla (24.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaThis Master's thesis examines hybrid leadership and team performance in a new post-pandemic operating environment. In 2020, the Covid-19 pandemic spread around the world, shaking society. In addition to its societal impact, ... -
Affordances for practice in CRM : A critical realist approach
Tuomisto, Noora (03.09.2019)
Pro gradu -tutkielmaAs digitalization sweeps through workplaces, the academics have been intrigued by the theory of sociomateriality to better explain the dynamic, emergent and entangled consequences of the technologies on contemporary ...Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa. -
Aggressiivinen verosuunnittelu ja sen tunnusmerkit : Tunnusmerkkien systematisointi DAC6-direktiivin mukaisen raportointivelvoitteen pohjalta
Jokiniemi, Kaisa (22.07.2020)
Pro gradu -tutkielmaValtioiden verotulojen väheneminen ja yhtiöiden efektiivisten veroasteiden alentuminen on jo pitkään veronsaajissa huolta aiheuttanut ilmiö, jonka aiheuttajaksi on nostettu aggressiivinen verosuunnittelu. Ilmiön estämiseksi ... -
Aggressiivisen verosuunnittelun estäminen : Tavoitteisiin pääseminen suhteessa raportointivelvolliselle koituvaan taakkaan
Haapala, Anna (17.02.2020)
Pro gradu -tutkielmaVerotuksen läpinäkyvyyden tavoittelu on noussut yhdeksi merkittäväksi strategiseksi tekijäksi kansainvälisen verotuksen alalla. Yhä enemmän kansainväliset organisaatiot kehittelevät uusia aloitteita ja säännöksiä vastatakseen ... -
Aggressiivisen verosuunnittelun teoria ja käytäntö : Tarkastelussa hybridijärjestelyt aggressiivisen verosuunnittelun välineenä
Hänninen, Teemu Aleksi (04.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaAggressiivinen verosuunnittelu, verosuunnittelu ja veronkierto ovat herättäneet paljon keskustelua 2000-luvun alusta lähtien. Veropoliittiset aiheet, uudet direktiivit ja haitallisten verokäytänteiden eliminoiminen ovat ... -
Agile Framework for Information Technology Service Management
Kekkonen, Heidi (26.06.2020)
DiplomityöCompanies are recognizing Information Technology Service Management (ITSM) as a key improvement target and as a strategic tool to survive in competition in the IT industry. At the same time Agile methodologies are becoming ... -
Agilityn harrastusmatkustaminen Suomessa : Kulkutapavalintojen erityispiirteet ja ilmastovaikutukset
Koski, Meeri (29.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaKoirien määrä Suomessa kasvaa, niihin liittyvä kuluttaminen laajentuu ja koiria halutaan usein aktivoida myös erilaisissa harrastuksissa. Agility on yksi suosituimmista koiraharrastuslajeista Suomessa ja kansainvälisesti. ... -
Aging Characterization of Li-ion Batteries
Al-Hilo, Ali (2022)
Pro gradu -tutkielmaThe depleting nature of fossil energy resources accompanied by increasing demand for energy and their influence on increasing the climate change rates and greenhouse gas emissions motivated the governments and decision-makers ... -
AI-driven approaches for optimizing the energy efficiency of integrated energy system
Thapa, Nitesh (31.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaTo decarbonize the global energy system and replace the unidirectional architecture of existing grid networks, integrated and electrified energy systems are becoming more demanding. Energy integration is critical for ... -
Aihetunnisteiden merkitys paikan markkinoinnissa : Yleisö kuntabrändin rakentajana Instagramissa
Muhonen, Riitta (21.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaPaikkabrändäys on kunnille keino erottautua muista ja tuoda esille vetovoimatekijöitään. Toisaalta kunnilla on useita keskenään ristiriitaisia tavoitteita ja erilaisia kohderyhmiä, mikä tekee paikkabrändin luomisesta ... -
Aikasarja-aineiston ennustaminen neuroverkolla : Tarkastelussa OMXH25-indeksi
Lahtinen, Kristian (03.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaPitkään vallinneet teoriat tehokkaista markkinoista ja niiden satunnaiskulusta ovat saaneet vuosien aikana myös kilpailevia teorioita eri tutkimuksiin pohjautuen. Hypoteesit esittävät, että markkinoilla esiintyy epätehokkuuksia ... -
Aineettoman omaisuuden siirtohinnoittelu : erityispiirteet ja tulevaisuuden haasteet
Yrjänä, Anette (2021)
Pro gradu -tutkielmaSiirtohinnoittelu on erittäin merkittävä ja ajankohtainen teema niin yhteiskunnallisesti kuin yksittäisten organisaatioidenkin näkökulmasta. Siirtohinnoittelulla tarkoitetaan samaan kon-serniin kuuluvien yritysten välisissä ... -
Aineettoman palkitsemisen rooli strategian implementoinnissa : Case: JCI Finland Strategy Academy
Välikangas, Eeva Annika (19.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaOn tunnettua ja tunnistettua, että aineettomalla palkitsemisella on merkittävä yhteys työskentelymotivaatioon ja organisaation strategisten tavoitteiden saavuttamiseen. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella ... -
Aistimarkkinointi matkamessuilla : Aistikävelyt ja metaforagallup kuluttajien aistikokemuksien kartoittamisessa
Lähteenmäki, Suvi (26.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaIhmisen viidellä aistilla on iso merkitys siihen, kuinka kuluttaja havaitsevat ympäristöään ja monet elämässämme tekemät päätökset, tunteet ja reaktiot perustuvatkin saamiimme aistiärsykkeisiin. Aistimarkkinoinnilla pyritään ... -
Ajatusjohtajuuden representaatio : Tarkastelussa asiantuntijoiden esiintyminen B2B-yritysten videoilla sosiaalisessa mediassa
Huhta-Kahma, Kati (2021)
Pro gradu -tutkielmaAjatusjohtaja on ihminen tai organisaatio, joka on alansa tunnustettu asiantuntija tai jolla on vahva auktoriteetti jossakin tietyssä osaamisalueessa. Ajatusjohtajuus on osa yrityksen strategiaa ja vaatii pitkäaikaista ... -
Ajatusjohtajuuden teemat ja kanavat teknologia-alalla : "Energiatehokkuuden parantaminen on tehokkain tapa vähentää hiilidioksidipäästöjä"
Elimäki, Emma (01.12.2022)
Pro gradu -tutkielmaTeknologisen kehityksen myötä asiantuntijuudesta on tullut myyntivaltti, jonka avulla yritykset pyrkivät erottumaan toisistaan. Asiantuntija-aseman tavoittelua kutsutaan ajatusjohtajuudeksi. Ajatusjohtajuus on yksilön tai ... -
Akkuteknologian innovaatiot ja yhteiskunta : Akkuteknologian innovaatioiden ja kestävän kehityksen merkitys tulevaisuuden yhteiskunnan liikenteeseen
Vänskä, Samuli (2020)
Pro gradu -tutkielmaIlmastonmuutos sekä siitä johtuvat sääilmiöt luovat haasteita nykypäivän yhteiskunnalle. Erilaiset äärisääilmiöt, sekä ilmaston lämpeneminen tulevat tulevaisuudessa vaikuttamaan tulevaisuuden yhteiskuntaan merkittävästi. ...