- Selaus tekijän mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityötMarkkinoinnin ja viestinnän yksikkö
-
Arkisilla lajitteluvinkeillä kohti kiertotaloutta : Jäteneuvonnan retoriset keinot Instagramissa
Erkkilä, Sanna (30.09.2022)
Pro gradu -tutkielmaSuomen jätelaki uudistui vuoden 2021 heinäkuussa. Uudistus pitää sisällään erilaisia muutoksia, ja asuinkiinteistöjen lajittelumahdollisuudet parantuvat. Uudistuksen avulla Suomen tavoitteena on saavuttaa monia EU-direktiivien ... -
Arvoihin perustuvaa vaikuttamista. Terveyspalveluiden tarjoajien visuaalinen viestintä verkossa
Sillanpää, Emmi-Karoliina (2018)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaista arvoihin perustuvaa visuaalista vaikuttamista neljä suurinta kaupallista terveyspalvelujen tarjoajaa käyttävät verkkosivustojensa kuvissa. Tutkimusaineisto koostui yhteensä ... -
Arvoista identiteettiin – suomalaisten pörssiyhtiöiden identiteetin diskursiivinen rakentuminen
Toivanen, Anniina (29.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaYritysten viestintä arvoista on nousussa, ja siihen on tullut uusia puolia, kun yritykset toimivat yhä keskeisemmin yhteiskunnan haasteisiin vastaajina. Aiemmat tutkimukset osoittavat arvoviestinnällä olevan strategista ... -
Arvon kokeminen ja kestävän kuluttamisen merkitys asumisen toiveissa
Partanen, Janita (26.02.2023)
Pro gradu -tutkielmaAsuminen ja koti koskettavat laajasti jokaisen elämää. Erityisesti pandemia kiinnitti huomion asumiseen, kun kotona vietettiin aiempaa enemmän aikaa. Samaan aikaan ilmastokriisi on tuonut ilmeiseksi, että nykyiset asumisen ... -
Arvon yhteisluonti slow fashion -yritysten sidosryhmäsuhteissa
Vesalainen, Riia (26.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaLiiketoiminnan vastuullisuus on ollut jo pitkään pinnalla ja etenkin muotiala on saanut osakseen painostusta erinäisiltä sidosryhmiltä sosiaalisesti ja ympäristöllisesti kestämättömistä sekä nopeutta ihannoivista ratkaisuistaan. ... -
Arvonluonti palveluekosysteemissä : Case: Kansallinen Liiga
Ketonen, Katariina (23.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaViime vuosikymmenten aikana käsite ekosysteemi on levinnyt yritysten strategioihin kuvaamaan toimijoiden välisiä riippuvuussuhteita sekä niiden muodostumista ja kehittymistä. Näitä toimijoiden muodostamia verkostoja voidaan ... -
”Asevelvollisena aseettomassa palveluksessa” : Tarkastelussa asevelvollisuuteen liittyvä käsitteistö ja termistö
Paldanius, Jere Santeri (31.01.2020)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksessa selvitettiin, miten asevelvollisuuteen liittyvää termistöä ja käsitteistöä voitaisiin kehittää paremmin nykyaikaiseen asevelvollisille suunnattuun viestintään sopivaksi. Taustalla ovat viestinnässä ja ...Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa. -
Asiakasarvon muodostuminen ruoan verkkokaupassa : Vaakakupissa koetut hyödyt ja tehdyt uhraukset
Niemi, Jesse Johannes (26.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaRuoan verkkokauppa on murroksen edessä. Maailmalla puhjenneen koronapandemian myötä kysyntä ruoan verkkokauppaa kohtaan on kasvanut räjähdysmäisesti niin globaalisti kuin myös Suomessa. Pandemian saattelemina, monet ... -
Asiakasarvonluonti asiakassuhdejohtamisen kehittäjänä digimarkkinointi ja -myyntialalla
Martikainen, Janne (07.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää digimarkkinointi ja -myyntialalle keskittyvän case-yrityksen asiakastoiminnan olennaisimmat menestystekijät ja esittää ehdotuksia asiakassuhteiden johtamisen kehittämiseksi. ... -
Asiakaskokemuksen elämyksellinen kehittäminen asiakkaita sitouttaen : Case Ålandsbanken
Lindgård, Clarissa (27.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaAsiakaskokemus ja elämykset ovat nousseet liiketoiminnan kehittämisessä yhä keskeisempiin asemiin. Asiakaskokemuksesta on muodostunut yrityksille erilaistamisen ja kilpailuedun lähde sekä tärkeä tekijä asiakkaiden ... -
Asiakaskokemuksen johtaminen B2B-liiketoimintaympäristössä : Case: Asiakaspolku WasaGroup Oy:ssä
Kukkanen, Katri (27.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on perehtyä asiakaskokemuksen johtamiseen B2B-liiketoimintaympäristössä sekä selvittää, miten asiakaskokemuksen johtamista ja asiakaspolkua voidaan käyttää strategisena liiketoiminnan ... -
Asiakaskokemuksen johtaminen ja implementointi organisaation sisäisesti
Hallinen, Sari (12.05.2021)
Pro gradu -tutkielmaAsiakaskokemus ja yrityksen asiakaskeskeinen kulttuuri ovat nousseet monissa yrityksissä keskiöön, sillä hyvän asiakaskokemuksen avulla voidaan erottautua markkinoilla, jossa tuotteet ja palvelut ovat usein suhteellisen ... -
Asiakaskokemuksen muodostuminen B2B asiantuntijapalvelussa
Nyrhinen, Jussi (26.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena oli perehtyä asiakaskokemuksen muodostumiseen B2B asiantuntijapalvelussa ja erityisesti yritysrahoituksen kontekstissa. Tutkielman toimeksiantajana toiminut Finnvera Oyj oli kiinnostunut ... -
Asiakaskokemus B2B-palveluliiketoiminnan tuloksellisuuden keskiössä : Case Trainers' House Oyj
Rautamaa, Ella (31.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaTämän hermeneuttisfenomenologisen tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella asiakaskokemuksen hyötyjä liiketoiminnan tuloksellisuuden näkökulmasta. Asiakaskokemuksen teema on ollut esillä viime vuosina, ja asiakkaiden ... -
Asiakaskokemus mobiiliapplikaatioissa
Ashorn, Ilona (17.11.2019)
Pro gradu -tutkielmaAsiakaskokemuksesta on kehittynyt yrityksille keskeinen kilpailuedun lähde, ja näin ollen vallitsevilla markkinoilla erinomaiset tuotteet tai palvelut eivät enää riitä. Samalla teknologian kehityksen myötä ym-päristömme ... -
Asiakaslähtöinen markkinointi toimialan murroksessa - tapaus Suomen tekstiili- ja muotiala
Filtness, Pirkko (2018)
Pro gradu - tutkielmaElämme jatkuvan disruption keskellä. Makroympäristössä tapahtuvat muutokset vaikuttavat vääjäämättä yritystoimintaan ja siten myös markkinointiin. Tässä tutkimuksessa haetaan vastausta kysymykseen, miten kuluttaja näkyy ... -
Asiakaslähtöisen arvolupauksen rakentaminen Foodservice-ekosysteemissä : Foodservice-asiakkaan arvo-odotukset
Oksanen, Minna (08.04.2024)
Pro gradu -tutkielmaFoodservice-ala on joutunut kamppailemaan 2020-luvulla niin koronapandemian aiheuttamaa kriisiä kuin inflaatiotakin vastaan. Tämä on ollut omiaan vauhdittamaan foodservice-tukkupalveluita tarjoavia yrityksiä kehittämään ... -
Asiakasmatka osana asiakaskokemusta ruoan verkkokaupassa
Pilli-Sihvola, Pekka (25.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaRuoan verkkokaupan voidaan katsoa olevan murroksessa Suomen markkinassa. Koronapandemia nopeutti ruoan verkkokaupan kasvua määrillä, joita odotettiin saavutettavan vasta useamman vuoden kuluttua. Nopea ruoan verkkokaupan ... -
Asiakaspolku teknisten asiantuntijapalveluiden kontekstissa: VILPE Oy – ECo Ideal
Puoliväli, Ella (2019)
Pro gradu - tutkielmaSuomi on tunnettu teknisesti erinomaisten tuotteiden ja palveluiden valmistamisesta. Haastavaksi on kuitenkin osoittautunut markkinointi ja asiakkaiden ymmärtäminen. Lisäksi asiakkaiden ostopäätöksenteko on monimutkaistunut ... -
Asiakaspysyvyyden parantaminen palveluita kehittämällä : Koronapandemian tuomat haasteet kuntosaliliiketoimintaan
Mero, Anna (13.06.2021)
Pro gradu -tutkielmaKoronapandemia on sysännyt liikunta-alan toimijoita kehittämään uusia tuote- ja palveluvalikoimia sekä uudistamaan jo olemassa olevia toimintapoja sekä –malleja. Poikkeuksellinen tilanne on tuonut haasteita liikunta-alan ...