Hae
Aineistot 1-10 / 26
Power Play : Regulatory Frameworks of Esports in Asia and Europe
(DiGRA, 2020)
- article
Playful approaches to news engagement
(SAGE, 2020-05-14)
- article
From crossword puzzles and quizzes to more complex gamification strategies and serious newsgames, legacy media has long explored ways to deploy playful approaches to deliver their content and engage with the audience. We ...
Puhuvien koneiden aikakausi : tieteistarinoita, tekniikkaa, arkea ja audiovisioita
(Lähikuva-yhdistys, 2020-04-09)
- contributionToPeriodical
CryptoKitties and the new ludic economy : how blockchain introduces value, ownership, and scarcity in digital gaming
(SAGE, 2020-02-20)
- article
This article analyzes specific characteristics of value created through digital scarcity and blockchain-proven ownership in cryptogames. Our object of study is CryptoKitties, the first instance of a blockchain-based game ...
Teknologinen näkökulma (viestinnän) tutkimukseen
(VAKKI ry, 2020)
- article
Tässä artikkelissa pohdin median ja viestinnän tutkimusta teknologisesta näkökulmasta. Tarkastelen teknologiaa ja sen kehitystä myös laajemmin osana tieteellistä työskentelyä. Artikkelin tavoitteena on tuoda tieteellisestä ...
"My Games are … Unconventional" : Intersections of game and BDSM studies
(SAGE Publications, 2020-10-13)
- article
This article examines connections between games and BDSM (consensual bondage and discipline, dominance and submission, and sadism and masochism), theoretically speaking (in their respective research areas) as well as in ...
Tunipaloja rajapinnoilla? Tampereen yliopiston legitimiteettikamppailut hybridissä mediatilassa
(Media- ja viestintätieteellinen seura, 2020-12-17)
- article
Tässä artikkelissa analysoimme Tampereen yliopiston organisaatiouudistukseen ja erityisesti sen uuteen brändi- ja viestintästrategiaan kytkeytyviä legitimiteettikamppailuja hybridissä mediatilassa. Aineistona käytämme sekä ...
Tekoäly työssä? : Kuvitteellinen käyttöjärjestelmä työntekijänä, avustajana ja kumppanina elokuvassa Her
(Kulttuurintutkimuksen seura ry, 2021-10-08)
- article
Spike Jonzen sci-fi-draaman Her (USA, 2013) keskiössä on kuvitelma tulevaisuuden kaikkitietävästä ja loputtomasti räätälöityvästä käyttöjärjestelmästä (operating system, OS), jonka elokuvan keskushenkilö Theodore Twombly ...
Playing at Knowing Ancient Egypt. The Tourist Gaze in Assassin’s Creed: Origins
(Edition Donau-Universität Krems, 2021-09-17)
- bookPart
Assassin’s Creed is a single-player, action-adventure stealth video game franchise by Canadian developer Ubisoft. The game series lets its player delve into history from Renaissance-era Florence to Victorian London. In ...
Branding the “wow-academy” : The risks of promotional culture and quasi-corporate communication in higher education
(Seismo Verlag, 2022-10-12)
- article
This article examines the branding of the new Tampere University in Finland and the reactions it evoked in Finnish social media and news media between 2018–2020. The merger of the University of Tampere and Tampere University ...