The significance of employer branding in the consulting industry : An analysis of big 4 companies’ appeal to young talent in the Finnish context
Henriksson, Laura (2024-03-22)
Henriksson, Laura
22.03.2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024032212454
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024032212454
Tiivistelmä
The study researches the significance of employer branding when attracting and recruit ing young talents. To narrow the research the focus is on the attraction of working for
the Big 4 companies The research looks at how the expectations about the company
change with time and with work experience in the company. The possibility of change in
perceptions offers a research gap to be covered in this thesis, as there is a shortage of
research on how expectations and perceptions have changed after employment.
The objective of this research is to discover the answers to the following research ques tions.
1. What elements of employer branding do young talents perceive as important
when searching for employment in a potential company?
The aim of the first question is to study the importance of employer branding on a more
general level. In addition, the formatting of the research question gives the possibility to
inspect the subject vastly. The second research question focuses more specifically on the
employer branding of the Big 4 companies.
2. How important is an employer brand in attracting young talents to Big 4 com panies? Työnantajamielikuva on tärkeää yrityksille heidän houkutellessa uusia työntekijöitä.
Suurten konsultointiyhtiöiden, kuten Big 4 yritysten (EY, PwC, KPMG ja Deloitte) ei tar vitse tehdä itseään tunnetuksi, sillä heidän brändinsä on jo tunnettu konsultointialalla.
Työnantajamielikuvan voi ajatella vaikuttavan näidenkin yrityksien potentiaalisiin uusiin
työntekijöihin. Tässä tutkimuksessa tavoitteena on selvittää työnantajamielikuvan tär keys Big 4 yrityksille heidän houkutellessa nuoria lahjakkuuksia töihin. Tutkimuksessa
selvitetään nuorten lahjakkuuksien mahdolliset mielikuva muutokset Big 4 yrityksien
työnantajamielikuvasta työllistymisen jälkeen.
the Big 4 companies The research looks at how the expectations about the company
change with time and with work experience in the company. The possibility of change in
perceptions offers a research gap to be covered in this thesis, as there is a shortage of
research on how expectations and perceptions have changed after employment.
The objective of this research is to discover the answers to the following research ques tions.
1. What elements of employer branding do young talents perceive as important
when searching for employment in a potential company?
The aim of the first question is to study the importance of employer branding on a more
general level. In addition, the formatting of the research question gives the possibility to
inspect the subject vastly. The second research question focuses more specifically on the
employer branding of the Big 4 companies.
2. How important is an employer brand in attracting young talents to Big 4 com panies?
Suurten konsultointiyhtiöiden, kuten Big 4 yritysten (EY, PwC, KPMG ja Deloitte) ei tar vitse tehdä itseään tunnetuksi, sillä heidän brändinsä on jo tunnettu konsultointialalla.
Työnantajamielikuvan voi ajatella vaikuttavan näidenkin yrityksien potentiaalisiin uusiin
työntekijöihin. Tässä tutkimuksessa tavoitteena on selvittää työnantajamielikuvan tär keys Big 4 yrityksille heidän houkutellessa nuoria lahjakkuuksia töihin. Tutkimuksessa
selvitetään nuorten lahjakkuuksien mahdolliset mielikuva muutokset Big 4 yrityksien
työnantajamielikuvasta työllistymisen jälkeen.