- Selaus tekijän mukaanVäitöskirjatMarkkinoinnin ja viestinnän yksikkö
-
Affordance-based approach to identifying and analysing the possibilities and challenges of extended reality (XR) as a medium for technical instructions
Rantakokko, Satu (Vaasan yliopisto, 30.11.2023)
ArtikkeliväitöskirjaThe purpose of this study is to examine the effects of extended reality (XR) when used to mediate technical instructions. The research examines the characteristics of well-functioning technical instructions, as well as the ... -
”Ajattelin kysyä palstan asiantuntijoilta ennen kääntymistä lipevien myyntimiesten puoleen.” : Erikoisalaan liittyvien neuvojen ja tiedon pyytäminen verkkoyhteisöissä
Salmela, Eveliina (Vaasan yliopisto, 30.11.2021)
MonografiaväitöskirjaTutkimuksessa tarkastellaan erikoisalaan, eli erikoisosaamista vaativaan alaan, liittyvän tiedon pyytämistä ja jakamista verkkoyhteisöissä. Tavoitteena oli selvittää, miten tiedon pyytäminen ja saaminen erikoisalaan ... -
An investigation into the impact of cross-national distance on foreign divestment
Arte, Pratik (Vaasan yliopisto, 09.05.2018)
MonografiaväitöskirjaThis study examines the impact of the following two dimensions of cross-national distance on foreign divestment: (1) economic and (2) institutional distances. It is predicted that economic distance resulting from differences ... -
Co-creating group as a resource for customers’ value formation in a complex service : a case study on provider-driven joint building ventures
Laaksonen, Lauri (Vaasan yliopisto, 30.11.2021)
MonografiaväitöskirjaTo enhance customer value formation, firms in increasingly complex industries are inviting customers to co-create offerings. This leads to services involving several actors simultaneously. A good example is a joint building ... -
Decision-making moon-bridge : SMEs’ usage of causation and effectuation perpetually in motion
Wathen, Pertti (Vaasan yliopisto, 31.08.2023)
MonografiaväitöskirjaThe importance of new ventures and SMEs to the economy has been at the forefront of decision-making logic research. The growth and diversity of nascent effectuation have been reported in the literature, without forgetting ... -
Determinants of International Joint Ventures Termination Mode Choice and Parent Firms’ Value Creation
Filenko, Roman (Vaasan yliopisto, 28.11.2023)
MonografiaväitöskirjaThe trends in international joint venture (IJV) establishment have attracted considerable research attention in recent decades. However, IJVs are not always a panacea for multinational enterprises’ (MNEs’) competitive woes, ... -
Examining the Antecedents of Spillover within the Context of Tourism : Activities, Memorable Tourism Experiences, Culinary-Gastronomic Experiences and Souvenir Perspective
Sthapit, Erose (Vaasan yliopisto, 29.08.2018)
ArtikkeliväitöskirjaPostmodernin käsityksen mukaan jokapäiväinen elämä heijastuu matkailuun ja vastaavasti matkailu heijastuu kotiin. Tästä syystä näkemys, että kotona olemisen ja matkustamisen välillä olisi kuilu, on ongelmallinen. Kun kotona ... -
“I am horrified by all kinds of persona worship!” : Constructing Personal Brands of Politicians on Facebook
Kannasto, Elisa (Vaasan yliopisto, 19.11.2021)
MonografiaväitöskirjaDuring political campaigns personal brands of politicians have a significant role in campaign communication. The aim of this study is to investigate how personal brands of politicians are constructed, negotiated, and ... -
Managing Circular Business Models : Essays on Customer Value Creation, Dynamic Capabilities and Value Networks in the Circular Economy
Mouazan, Erwan (Vaasan yliopisto, 09.12.2019)
doctoralThesisOur current production and consumption patterns heavily rely on limited natural resources and simultaneously produce negative externalities in the shape of waste and pollution. In order to become future-fit, business models ... -
Mikä meitä lihottaa : Ruoan terveysmerkitysten heijastuminen elintarvikkeiden kuluttajakäyttäytymiseen
Jokitalo, Maijastiina (Vaasan yliopisto, 14.08.2018)
MonografiaväitöskirjaJo kolmasosa maailman ihmisistä on lihavia tai liikalihavia. Yhtenä syynä ihmisten kasvavaan ylipainoon nähdään ruokaympäristön muutos, ja keinoja kuluttajien ruokavalintojen ja -päätösten tueksi tarvitaan. Tutkimuksen ... -
Organic is the new black : Sending and interpreting reputational signals in the context of organic food choices
Puska, Petteri (Vaasan yliopisto, 12.02.2019)
ArtikkeliväitöskirjaConsumers typically self-report favoring organic food because of tastiness, healthiness, and ethical nature. However, it is possible that they are also favored due to other motives that are socially disapproved of and ... -
Power of Myths in Energy Transition : Unveiling Timeless Mythologies in Finnish Energy Agora
Berg, Petra (Vaasan yliopisto, 13.04.2021)
ArtikkeliväitöskirjaShifts in the traditional production and consumption trajectories towards zero emission, sustainable societies are hampered by path dependence and lock-ins. In addition, the notion of value-action gap indicates that people’s ... -
Relationship Learning in Inter-Firm Conduits
Bhatti, Waheed Akbar (Vaasan yliopisto, 05.11.2018)
ArtikkeliväitöskirjaThis dissertation investigates learning through relationship interactions, an essential component of knowledge development in the internationalization process of firms, employing the Uppsala model as a theoretical lens. ... -
Sidosryhmien äänet pörssiyhtiöiden vuosikertomusten narratiivisen osion resurssina : tarkastelussa suora esitys ja vapaa suora esitys
Machaal, Sanna (Vaasan yliopisto, 18.01.2022)
MonografiaväitöskirjaTässä tutkimuksessa tarkastellaan pörssiyhtiöiden vuosikertomusten narratiivisessa osiossa esiintyvää eksplisiittistä moniäänisyyttä. Tarkastelun kohteena ovat suorat ja vapaat suorat esitykset, ja äänessä ovat yhtiön eri ... -
Tekijän identiteetti taloussanomalehtien pääkirjoituksissa : Pääkirjoitustoimittajan sosiaalisesta roolista tuotettu, teksteistä tulkittu
Katajamäki, Heli (Vaasan yliopisto, 05.11.2018)
ArtikkeliväitöskirjaTutkimuksessa tarkastellaan Kauppalehden ja Taloussanomien pääkirjoituksia tekstilajina ja talousjournalistisen diskurssiyhteisön sosiaalisen vuorovaikutuksen välineinä. Tavoitteena on kuvata, millainen on pääkirjoitustoimittajien ... -
The integration of social media and marketing strategy : tactics, strategy, and culture
Li, Fang Fang (Vaasan yliopisto, 28.04.2022)
ArtikkeliväitöskirjaSocial media (SM) has become a promising marketing tool to achieve firms’ business goals and competitive advantages. Despite the popularity of SM marketing, incorporating SM into firms’ marketing strategies is an ongoing ... -
The perceived sustainable quality of wooden products in the context of housing
Harju, Charlotta (Vaasan yliopisto, 02.12.2022)
ArtikkeliväitöskirjaRecent research shows that although consumers appreciate sustainable products, their market share still remains low. Through three interlinked articles, this thesis examines how consumers evaluate product sustainability ... -
Toward a greener globe : In the pursuit of culturally embedded pathways to sustainable consumption
Rahman, Saleem ur (Vaasan yliopisto, 03.12.2019)
ArtikkeliväitöskirjaConsumers may enjoy the pleasure of preventing environmental degradation by purchasing environmentally friendly products. However, sustainable consumption is complex type of decision-making, and “greening” the consumption ... -
Transformation towards sustainability in the construction market : Adoption of wood construction in Finland
Jussila, Jaakko (Vaasan yliopisto, 08.11.2022)
ArtikkeliväitöskirjaClimate change calls for actions towards sustainability on a global level. It requires nations and industries to transform the ways in which they are used to operating. The construction sector plays a vital role to expedite ... -
Tulkinnasta tuotantoon : Audiovisuaalinen shippaustuotanto digitaalisena itseilmaisuna
Wik, Meniina (Vaasan yliopisto, 24.01.2023)
MonografiaväitöskirjaAmatöörituotannossa jo vuosikymmeniä käytössä olleet ilmaisukeinot ovat levinneet osaksi niin arkea kuin työelämää saatavilla olevan tekniikan ja median käytön muutoksen myötä. Tässä tutkimuksessa amatöörituotanto keskittyy ...