Bridging Educational Frontiers: AI-Adaptive Learning, Subscription Strategies, and the Quest for Global Online MBA Accessibility
Serrano, Julio (2023-09-09)
Serrano, Julio
09.09.2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20230909122135
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20230909122135
Tiivistelmä
This research dives deep into the rapidly evolving realm of postgraduate online education, mainly focusing on online MBA programs. The study unveils significant patterns and fresh perspectives through comprehensive content analysis and participant interviews. The transformative potential of AI in personalizing learning experiences has been recognized, with AI-AL tools highlighted as not just tools for automation but as dynamic partners in curating individualized learning experiences. Another significant discovery is the “resignated acceptance” phenomenon, revealing society's shift towards accepting technology’s omnipresence in education. Moreover, the rise of subscription-based models indicates a shift towards democratizing elite education, though questions arise regarding its long-term implications on educational quality. Practical implications suggest educational institutions could leverage AI to optimize student learning experiences and explore subscription-based pricing strategies to increase access. However, a balanced approach, ensuring the human touch in education remains, is crucial. Furthermore, emphasizing local collaborations when expanding into new regions is essential. This study underscores the importance of adapting to technological advancements while ensuring holistic, high-quality, and globally inclusive educational experiences. Tässä tutkimuksessa syvennytään nopeasti kehittyvään jatko-opintojen verkkokoulutuksen maailmaan, keskittyen erityisesti verkkoon perustuviin MBA-ohjelmiin. Tutkimus paljastaa merkittäviä malleja ja tuoreita näkökulmia kattavan sisällönanalyysin ja osallistujahaastattelujen kautta. Tekoälyn muutosvoima oppimiskokemusten personoinnissa on tunnustettu, ja "AI-AL" työkalut korostuvat ei vain automaation välineinä, vaan dynaamisina kumppaneina yksilöllisten oppimiskokemusten kuratoinnissa. Toinen merkittävä löydös on "resignated acceptance" ilmiö, joka paljastaa yhteiskunnan siirtymisen kohti teknologian kaikkialla läsnä olevan hyväksymistä koulutuksessa. Lisäksi tilauspohjaisten mallien nousu viittaa siirtymään kohti eliittikoulutuksen demokratisointia, vaikka herääkin kysymyksiä sen pitkän aikavälin vaikutuksista koulutuksen laatuun. Käytännön seurauksena koulutuslaitokset voisivat hyödyntää tekoälyä optimoidakseen opiskelijoiden oppimiskokemuksia ja tutkia tilauspohjaisia hinnoittelustrategioita lisätäkseen saatavuutta. Kuitenkin tasapainoinen lähestymistapa, joka varmistaa inhimillisen kosketuksen säilymisen koulutuksessa, on ratkaisevan tärkeää. Lisäksi on olennaista korostaa paikallisia yhteistyökumppanuuksia laajentuessa uusille alueille. Tämä tutkimus korostaa teknologisiin edistysaskeliin sopeutumisen tärkeyttä samalla varmistaen kokonaisvaltaiset, korkealaatuiset ja maailmanlaajuisesti inklusiiviset koulutuskokemukset.