Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wellness-matkailutuotteen arviointi - Case Finnmatkat Wellness

Kauppila, Maria (2008)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
osuva_3345.pdf (646.1Kb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Kauppila, Maria
2008
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämän laadullisen tutkimuksen kohdeilmiönä on wellness-matkailu, joka erilaisten palveluiden markkinoinnissa käytetyn wellness-termin yleistymisestä huolimatta on melko uusi osa-alue matkailussa. Työn tarkoituksena on arvioida wellness-matkatuotetta, jonka matkanjärjestäjä on rakentanut liittämällä perinteiseen matkapakettiinsa wellness-elementin. Tuotetta arvioidaan erityisesti valmismatkatuotteen arviointiin hyvin soveltuvan palvelukonseptiajattelun mukaisesti.

Tutkimuksen teoreettisina tavoitteina oli mallintaa wellness-matkailutuote palvelukonseptiajattelun näkökulmasta sekä tutkia, millaisia tarpeita wellness-matkailijoilla on ja millaisin wellness-komponentein niitä voidaan tyydyttää. Näiden tavoitteiden puitteissa rakennetun teoreettisen viitekehyksen pohjalta siirryttiin työn empiriaosuuteen, jonka tavoitteena oli selvittää, miten hyvin wellness-tuote vastaa asiakkaiden odotuksiin ja tulosten perusteella miettiä, mihin suuntaan tuotetta voitaisiin jatkossa kehittää.

Empiirinen aineisto kerättiin haastattelemalla viittä ensimmäisellä Finnmatkat Wellness-lomalla mukana ollutta matkailijaa sekä viittä henkilöä wellness-matkojen myynnin puolelta. Suurimmat ongelmat ilmenivät palveluprosesseissa ennen kaikkea informaatiokatkosten vuoksi. Toisaalta kyseenalaiseksi nousi se, voiko kyseistä tuotetta ylipäätään kutsua wellness-matkailutuotteeksi sen varsinaisessa merkityksessä. Tutkimuksen perusteella eniten wellness-matkalla kokivat olleensa ne, joiden matkalle lähtemisen motiiveissa näkyivät lajien intensiivinen harrastaminen ja niissä kehittyminen. Kaiken kaikkiaan tuotteeseen oltiin melko tyytyväisiä, mutta sitä voitaisiin kehittää kohti kokonaisvaltaisempaa wellness-tuotetta lisäämällä siihen monipuolisemmin wellness-komponentteja sekä vakioimalla elementit nykyistä tiiviimmäksi kokonaisuudeksi.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3095]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste