Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Case Study in Social Manufacturing : From Social Manufacturing to Social Value Chain

Xiong, Guang-Yu; Helo, Petri; Ekstrom, Steve; Tamir, Tariku Sinshaw (2022-10-26)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (1.385Mb)
Lataukset: 

URI
https://doi.org/10.3390/machines10110978

Xiong, Guang-Yu
Helo, Petri
Ekstrom, Steve
Tamir, Tariku Sinshaw
MDPI
26.10.2022
doi:10.3390/machines10110978
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023020125355

Kuvaus

vertaisarvioitu
© 2022 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Tiivistelmä
A new manufacturing mode, called social manufacturing, has been developing widely, and employed in many enterprises across the business value chain in recent years. Faced with this increasing dynamic, both enterprises and customers have to be more aware of the potential opportunity and benefit to be derived from this new manufacturing mode. One benefit is more value-adding potential for both enterprises upstream and customers downstream across the business value chain, compared with the normal mode. This research extends the application of social manufacturing to the entire business value chain system to bring new opportunities and value-adding potential for enterprises. This paper proposes a social value chain system that applies the social manufacturing mode to the entire value chain and contributes to three areas: (1) a new way of thinking for enterprises to create new opportunities to add value throughout the value chain by employing the social manufacturing mode; (2) establishing the social value chain system for all participants/enterprises across the chain in order to gain a win–win situation for all participants; and (3) suggesting some idea of a suitable performance measurement to monitor and evaluate the proposed social value chain system.
Kokoelmat
  • Artikkelit [2339]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • “One’s Social Skills Go to the Dogs” : The potential of social media to elicit information on socially withdrawn youths in Finland 

    Kirjavainen, Hanna; Jalonen, Harri (Indiana University School of Social Work, 16.08.2023)
    article
    Youths who are socially isolated are largely inaccessible to social work professionals; nevertheless, most are active on social media. Feeling they have been let down by society, many such youths seek comfort in imageboards, ...
  • Climbing the Social Ladder. Social Class and Mobility in Downton Abbey 

    Still, Anna (2017)
    Pro gradu - tutkielma 
    Syftet med denna avhandling är att undersöka de rådande sociala förhållandena i de brittiska samhällsklasserna vid sekelskiftet 1900 samt den sociala rörligheten mellan de olika samhällsklasserna. Denna avhandling redogör ...
  • Socially Responsible Investing : Profitability of socially responsible funds during different market conditions Evidence from European stock markets 

    Leino, Atte (11.05.2022)
    Pro gradu -tutkielma
    Vastuullisen sijoittamisen suosio on kasvanut merkittävästi sijoittajien ja tutkijoiden keskuudessa. Vuosikymmenten ajan akateemisessa kirjallisuudessa on tutkittu vastuullista sijoittamista eri konteksteissa, luoden ...
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste