Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Typologies of Manufacturer Identities in the Age of Smart Solutions

Huikkola, Tuomas; Einola, Suvi; Kohtamäki, Marko (2021-07-27)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (514.8Kb)
Huom!
Tiedosto avautuu julkiseksi:
: 27.07.2023
URI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-75771-7_3

Huikkola, Tuomas
Einola, Suvi
Kohtamäki, Marko
Editori(t)
Kohtamäki, Marko
Baines, Tim
Rabetino, Rodrigo
Ziaee Bigdeli, Ali
Kowalkowski, Christian
Oliva, Rogelio
Parida, Vinit
Palgrave Macmillan
27.07.2021
doi:10.1007/978-3-030-75771-7_3
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021081743451

Kuvaus

vertaisarvioitu
© Palgrave Macmillan 2021.
Tiivistelmä
This book chapter conceptualizes a manufacturer’s new identity in a digitally connected world as a socially constructed phenomenon. We acknowledge the possibility of ambiguity in corporate identity among manufacturers’ key stakeholders (personnel, customers, and suppliers) when manufacturers pursue digital servitization strategies. We typologize eight archetypes of identities for a manufacturer providing digitally enabled services and solutions. We suggest that managers should give attention to narratives, organizational culture, processes, resources, and capabilities when pursuing organizational identity change.
Kokoelmat
  • Artikkelit [2101]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste