Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Influence of marketing mix strategy in insurance business: The case of Kota Bharu

Rusuli, M.S. Che; Ruwaida, R.; Noraani, M.; Takala, J.; Nizamuddin, M. (2019)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (322.7Kb)
Lataukset: 

URI
https://doi.org/10.5430/rwe.v10n2p88

Rusuli, M.S. Che
Ruwaida, R.
Noraani, M.
Takala, J.
Nizamuddin, M.
Sciedu Press
2019
doi:10.5430/rwe.v10n2p88
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202102185309

Kuvaus

vertaisarvioitu
© 2019 Sciedu Press
Tiivistelmä
Malaysia has experience a low penetration for Takaful business despite many growing operators in insurance industry. After 25 years in operation, it is time that Takaful industry is evaluated in terms of its performance. This study provides better understanding on Takaful customer satisfaction in a case of Kota Bharu. Population of this study are customers who have subscribing family Takaful plans in selected Takaful operator at least one years’ experience based on convenience sampling method. A total of 196 questionnaires were distributed and 163 questionnaires were returned. Therefore, this study revealed that the Product, Pricing, Promotion, People and Process towards Takaful operator were positively influence customer satisfaction. Finally, the study found that the Process indicates as the most critical factor that influences customer satisfaction toward Takaful Operator.
Kokoelmat
  • Artikkelit [2220]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste