Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

POP UP –MYYMÄLÖIDEN KÄYTTÖKELPOISUUS MUOTIBRÄNDIEN JAKELUKANAVANA

Järvenpää, Sofia (2013)

 
Tweet Vie viite Refworksiin
 
Katso/Avaa
osuva_5192.pdf (1.099Mb)
Lataukset: 


Järvenpää, Sofia
2013
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää ja arvioida pop up -myymälöiden käyttökelpoisuutta pienten suomalaisten muotibrändien jakelukanavana. Suomalaiset muotibrändit ovat kokeneet jakelun toteuttamisen Suomessa haasteelliseksi jakeluteiden vähyyden ja tuontitavaran suuren määrän vuoksi. Myös ketjuuntuminen on hankaloittanut pienten toimijoiden jakelua. Tutkielmassa tartutaan mielenkiintoiseen haasteeseen innovatiivisten jakeluteiden toteuttamiseksi.

Tutkielma lähestyy aihetta tutustumalla akateemisen kirjallisuuden valossa muotibrändien taustalla oleviin jäsentelyihin sekä erityisesti designer-muodin brändien jakelukanavavalintoihin ja –kriteereihin. Teoreettisessa osuudessa käsitellään myös uutta jakelukanavamuotoa pop up –myymälää, sijoitetaan se designer-muodin jakelukanavien joukkoon ja pohditaan pop up -myymälöiden toteuttamisen vaihtohetoisia konsepteja designerbrändien kannalta.

Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin haastattelemalla neljää suomalaista muotibrändiä. Brändit valittiin niin, että ne olivat kooltaan ja taustaltaan erilaisia, mutta täyttivät kaikki teorialuvussa esitellyn desginer muodin määritelmän. Haastattelut toteutettiin teemahaastatteluina, ja niiden teemat koostuivat brändin imagosta, jakelukanavavalinnoista ja pop up –myymälän käyttömahdollisuuksista.

Teemahaastattelujen avulla pystyttiin nostamaan esiin pop up –myymälöiden käytössä esiintyneitä haasteita ja mahdollisuuksia. Designer-brändit voivat käyttää pop up –myymälöitä eri tarkoituksiin riippuen brändin imagosta, koosta ja tarpeista. Pop up –myymälöiden mahdollisuudet piilevätkin niiden muuntautumiskyvyssä ja laajoissa käyttömahdollisuuksissa.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5382]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste