Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategic agility in innovation : Unpacking the interaction between entrepreneurial orientation and absorptive capacity by using practice theory

Kohtamäki, Marko; Heimonen, Jesse; Sjödin, David; Heikkilä, Vili (2020-09)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (731.7Kb)
Huom!
Tiedosto avautuu julkiseksi:
: 30.09.2023
URI
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.06.029

Kohtamäki, Marko
Heimonen, Jesse
Sjödin, David
Heikkilä, Vili
Elsevier
09 / 2020
doi:10.1016/j.jbusres.2020.06.029
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020101283683

Kuvaus

vertaisarvioitu
©2020 Elsevier. This manuscript version is made available under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY–NC–ND 4.0) license, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Tiivistelmä
This study intends to unpack the interaction effect between entrepreneurial orientation (EO) and absorptive capacity (ACAP) by analyzing the organizational micropractices of six highly profitable companies to identify three practices and nine micropractices that drive the positive profit outcomes from EO and ACAP. To identify 6 cases, the present study used K-means cluster analysis with a generalizable quantitative dataset in which the interaction between EO and ACAP was found to be associated with high profitability. The 6 cases were selected to unpack the interaction between EO and ACAP to capture this interaction at the microlevel. For this task, we used 31 interviews and practice theory as theoretico-methological perspective. The study contributes by identifying three practices – namely, (1) proactive idea generation, (2) value-driven product development, and (3) market-driven product commercialization – and nine micropractices. These practices shape what we define as strategic agility in innovation.
Kokoelmat
  • Artikkelit [2101]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste