Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How consumers' need for uniqueness, self-monitoring, and social identity affect their choices when luxury brands visually shout versus whisper

Kauppinen-Räisänen, Hannele; Björk, Peter; Lönnström, Alexandra; Jauffret, Marie-Nathalie (2018-03-01)

 
Tweet Vie viite Refworksiin
 
Katso/Avaa
article (1.171Mb)
Lataukset: 

URI
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2017.11.012

Kauppinen-Räisänen, Hannele
Björk, Peter
Lönnström, Alexandra
Jauffret, Marie-Nathalie
Elsevier
01.03.2018
doi:10.1016/j.jbusres.2017.11.012
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020061744861

Kuvaus

vertaisarvioitu
©2017 Elsevier. This manuscript version is made available under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY–NC–ND 4.0) license, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Tiivistelmä
This study theorizes and tests the effects of consumers' personality and social traits on preferences for brand prominence, and it explores the mediating effects of gender and culture. It focuses on how consumers' need for uniqueness and self-monitoring affects their choices between luxury brands that shout (are loud) versus those that whisper (are discreet), that is, the degree of brand prominence. This study uses a quantitative methodology to study 215 young consumers from Finland, Italy, and France. The findings show that most consumers in the sample were connoisseur consumers who prefer luxury brands that whisper. Social norms affect luxury brand choices; the Finns were found to prefer discreet visible markings on products more than the French and the Italians did. Finally, more men than women were found to link luxury brands to self-expression and self-presentation; this has marketing implications in terms of segmentation and brand management.
Kokoelmat
  • Artikkelit [987]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste