Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verkkopalvelun käytettävyyden testaus, case: Lippupalvelu Oy

Jauhiainen, Nina (2005)

 

Aineistoon ei liity tiedostoja.


Jauhiainen, Nina
2005
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Tiivistelmä
Käytettävyystestit ovat ainoa todellinen mittaustapa, jolla verkkopalvelun käytettävyys voidaan todeta. Käytettävyystesteillä saadaan paljon helppokäyttöisempiä verkkopalveluja, joka on selvä kilpailuetu verkossa toimiville yrityksille.

Tässä tutkimuksessa oli tarkoitus selvittää käytettävyystestein, miten Lippupalvelu Oy:n verkkopalvelu toimii tyypillisen käyttäjän näkökulmasta. Tutkimus rajattiin koskemaan verkkopalvelun käytettävyyttä termien, navigoinnin, hakutoiminnon, rekisteröinnin, sisäänkirjautumisen ja tilauksen suhteen. Lisäksi tarkasteltiin graafista ulkoasua, selkeyttä ja yhtenäisyyttä sekä käyttäjäystävällisyyttä. Tutkimuksen case- yrityksenä oli Lippupalvelu Oy.

Tutkimuksen tutkimusote oli teoreettis- empiirinen. Tutkimusosassa testattiin Lippupalvelu Oy:n verkkopalvelua käytettävyystestein ja sillä kerättiin kvalitatiivista tietoa. Tutkimukseen valittiin 3 testihenkilöä, jotka edustivat eri sukupuolta, koulutustaustaa ja ikäjakaumaa.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5997]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste