Hae
Aineistot 1-10 / 15
Lapsen sukupuolirepresentaatio aikakauslehtimainoksessa. Tarkastelussa Me Naiset -lehden mainokset.
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Syftet med avhandlingen är att ta reda på hurudan barnens könsrepresentation är i tidskriftsreklam. I studien granskas speciellt om könsstereotypier syns i hur man framför barn i reklam. Med stereotypi avses inrotade ...
Sanomalehtien sivuilla vierain silmin
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten vieraat lukijat suhtautuvat sanomalehden paikalliseen sisältöön silloin, kun lehti ja sen levikkialue eivät ole entuudestaan tuttuja. Vieraat lukijat edustavat ikään kuin ...
Tiedotteista jutuiksi. Partion Suurjuhlan ulkoinen viestintä ja julkisuus
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimukseni tarkoituksena on selvittää, millaista oli ja miten onnistui Suomen Partiolaisten kesällä 2007 järjestämän Suurjuhlan ulkoinen viestintä sekä miten tapahtuma näkyi mediassa. Suurjuhla oli partion 100-vuotisjuhlavuoden ...
Sammon ryöstö vai välttämätön liiketoimi? Nokian matkapuhelintuotannon myynti suomalaislehtien uutisoimana
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä suomalaisessa lehdistössä kirjoitettiin Microsoftin ja Nokian välisestä yrityskaupasta syyskuun alussa 2013 kaupan julkistamisen jälkeen. Tutkimuksen kohteena oli yhdeksän ...
Kiertomeilivälitteinen huumori - Stereotyyppiset mieskuvat sähköpostin uudessa muodossa
(2004)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimukseni kohteena on sähköpostin myötä syntynyt ilmiö, kiertomeilit, joita levitetään tuttavapiirien keskuudessa. Tarkastelen kiertomeiliä tutkimuksessani sähköpostin uutena funktiona. Tutkimusaineistoni kiertomeilejä ...
Seurannasta kohti dialogia. Sosiaalisen median keskusteluteemat osana organisaation viestintää.
(2012)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Viestinnän ja keskustelun seuraamisesta sekä siihen osallistumisesta verkkoympäristössä on tullut keskeinen osa organisaatioiden viestinnän suunnittelua. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää sosiaalisen median kanavissa ...
"Puoluepomon SEKSISKANDAALI!" Ilta-Sanomien uutisjutut stigmatisaation välikappaleena
(2007)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksessa tarkastellaan, ovatko Ilta-Sanomien uutisjutut luonteeltaan stigmatisoivia eli leimaavia, kun uutisointi kohdistuu merkittävän julkisuuden henkilön rikosepäilyihin. Tapausesimerkkinäni olen käyttänyt kokoomuksen ...
Visuaaliset järjestykset Elina Brotheruksen taidevalokuvissa
(2007)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman aiheena ovat visuaaliset järjestykset taidevalokuvassa. Tutkielman tavoitteena on kehittää menetelmä, jonka avulla voi päästä käsiksi visuaalisiin järjestyksiin taidevalokuvassa. Tutkimuksessa pyritään etsimään ...
Farewell to Media Studies as a Science: An Analysis and Critique of Media Studies, Human Sciences and their Methodology
(2011)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Ihmistieteissä on jatkunut jo pitkään kahden tiedenäkemyksen vastakkainasettelu. Dikotomiat positivismi–hermeneutiikka ja kvantitatiivinen–kvalitatiivinen ovat tuon vastakkainasettelun muunnelmia. Niiden ydinajatukset ovat ...
"Kymmenen ehtii kysymään enemmän kuin yksi viisas vastata." Vuorovaikutus poliittisissa synkronisissa verkkokeskusteluissa
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella vuorovaikutusta poliittisissa synkronisissa eli reaaliaikaisissa verkkokeskusteluissa. Tutkimusaineistona oli 13 verkkokeskustelua Otakantaa.fi-kansalaisfoorumilta, jonka kautta ...