Hae
Aineistot 1-10 / 55
Verkkopalvelut ja Microsoft .NET arkkitehtuuri. Verkkosovelluksesta verkkopalveluihin
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tässä tutkimuksessa selvitetään mitä verkkopalvelut ovat ja miten niitä määritellään. Tutkimuksessa perehdytään Microsoft .NET arkkitehtuuriin ja erityisesti verkkopalvelutekniikan tukea arkkitehtuurissa. Toinen päätavoite ...
Piirroshahmot verkkomainonnassa
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksessa tarkastellaan piirroshahmojen kehitystä Internet-mainosten ”myyntimiehinä”. Sarjakuvat tulivat lopullisesti osaksi populaarikulttuuria 1950-luvulla: huomattiin, kuinka helppoja samaistumisen kohteita ...
Verkkokurssin rakenne ja käytettävyys
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuskohteenani verkkopohjaisen, neljästä verkkokurssista muodostuvan markkinoinnin sivuainekokonaisuuden toteutus, joka koostuu neljästä verkkokurssista. Tutkimuksessa tarkastelen kurssien rakennetta ja käyttöliittymää. ...
GameFlow-heuristiikkamalli verkkoroolipelien suunnitteluun ja arviointiin
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena on kehittää GameFlow-heuristiikkamalli viihdyttävien verkkoroolipelien suunnitteluun ja toteutukseen. Kyseessä on toistaiseksi vähäiselle tarkastelulle jäänyt pelitutkimuksen alue. Pelien viihdyttävyys ...
VANHUSTEN VERKKOKAUPUNKI - Vanhuksille suunnattujen kunnallisten verkkopalveluiden tarkastelua
(2012)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielma käsittelee vanhuksille suunnattujen kunnallisten verkkopalveluiden sisältöä ja verkkopalveluiden tuotantoa. Tutkimuksen kohteena olevia kunnallisia vanhusten verkkopalveluita tarkastellaan yhdentoista suomalaisen ...
Linux-palvelimen käyttöönoton sekä ylläpidon mahdolliset ongelmat
(2007)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Suomen kaupunkien kohtaamia ongelmia Linux-palvelimen käyttöönotossa ja ylläpidossa. Tarkoituksena oli luoda raamit Linuxpalvelimen käyttöönoton mahdollisille ongelmille, jotta ...
Käyttäjäkokemus tuotekehityksen lähtökohtana – Käyttäjätiedon keräämisen ja mallintamisen menetelmät tuotekehitysprosessin alkuvaiheissa
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tuotekehityksen tavoitteena on kehittää tuotteita, jotka vastaavat käyttäjien odotuksia ja tarpeita. Tuotteiden tulisi tuottaa positiivisia käyttäjäkokemuksia. Tämä on tärkeää varsinkin sellaisten tuotteiden kohdalla, joita ...
Sähköinen laskutus -Verkkolaskutuksen nykytila organisaatioissa
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuskohteena oli sähköisen laskutuksen nykytila. Verkkolaskutus lisääntyy tällä hetkellä hyvin voimakkaasti, minkä vuoksi tämän tutkimuksen päätarkoituksena oli tutkia verkkolaskujen käyttöä organisaatioiden välisessä ...
Multimedian monet kasvot, Case: Matrix-trilogia
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Työssä kartoitetaan, kuinka multimediaa käytetään nykyisin hyväksi elokuvissa sekä niiden markkinoinnissa. Case- tapauksena on Matrix- elokuvien trilogia, sekä tuotesarjaan kuuluvat animaatioelokuva The Animatrix, ...
Käyttöliittymäagenttien vaikutukset käytettävyyteen
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkielman tarkoituksena oli tarkastella käyttöliittymäagenttien ominaispiirteiden vaikutuksia ohjelmistojen käytettävyyteen. Tutkielman tarkoituksena oli myös hakea selvyyttä käyttöliittymäagentti -termin määrittelyyn ...