Hae
Aineistot 1-10 / 11
Konsertti elämyksenä. Kuinka musiikkia kulutetaan.
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielma tarkastelee konserttia kulutuksellisena kokemuksena ja elämyksen tuottajana. Tutkimusongelmaa lähestytään kuluttajakäyttäytymisen teorian kautta. Aluksi tarkastellaan yleisemmin kulttuurin kuluttamista ja sitten ...
Kotimaisuuden monet kasvot. Kuluttajien käsityksiä jalostettujen elintarvikkeiden kotimaisuudesta
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämä pro gradu -tutkielma valottaa kuluttajien käsityksiä jalostettujen elintarvikkeiden kotimaisuudesta. Tarkoituksena on saada selville, minkälaisia sisältöjä kotimaisuus ja suomalaisuus saavat jalostettujen elintarvikkeiden ...
Luksuskuluttaminen merkityksiä täynnä -Narratiivinen tutkimus nuorista luksuskuluttajista
(2007)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Luksustuotteiden kulutus on pääasiallisesti ylemmän sosiaaliluokan etu, mutta tänä päivänä myös keskiluokka kuluttaa ylellisyyksiä ainakin silloin tällöin. Nuoriso on lisännyt kiinnostustaan luksustuotteita kohtaan, ja he ...
Asuntomessut – kesätapahtuma tuotteena
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka hyvin Asuntomessut palvelee erityyppisiä kuluttajia. Asuntomessuilla on pitkät perinteet, joten tutkimuksen alussa käydään läpi tapahtuman historiaa ja ominaispiirteitä. ...
Kuluttajan brandikokemuksen ulottuvuudet: erityistarkastelussa brandiassosiaatiot
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja analysoida brandiassosiaatioiden eli merkkituotteeseen liitettävien mielleyhtymien muodostumista ja sisältöjä kuluttajan näkökulmasta. Tähän päästään seuraavien tavoitteiden ...
Sitoutumisen merkitys sponsorointiin reagoimiseen
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Sponsoroinnin osuus markkinointiviestintään uhratuista resursseista on kasvanut tasaisesti viimeiset vuosikymmenet. Muista perinteisistä markkinointiviestintäkeinoista poiketen, sponsorointiin liitetään paljon ominaisuuksia, ...
Mobiilimarkkinointi: Markkinointiviestinnän henkilökohtainen mainoskanava
(2003)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan matkapuhelimeen kohdistuvaa mainontaa, mikä mahdollistaa erittäin henkilökohtaisen ja reaaliaikaisen viestinnän sekä lähes 100 % huomioarvon. Edellä mainittujen syiden vuoksi sitä voidaan ...
Koetut riskit matkailijan päätöksenteossa
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämän tutkielman tarkoitus on kartoittaa, miten riskit vaikuttavat kuluttajan päätöksentekoon matkailussa. Tarkoitukseen pyritään kolmen tavoitteen kautta. Ensimmäinen tavoite on määritellä, miten kuluttajat kokevat ja ...
Eteläpohjalaisen kuluttajan muotokuva
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Etelä-Pohjanmaan maakunnan katsotaan omaavan ehkä selkeimmin oman kulttuuri-identiteetin verrattuna kaikkiin Suomen maakuntiin. Etelä-Pohjanmaata pidetäänkin muista selkeästi erottuvana ja omaleimaisena alueena. Tässä ...
Vaasan keskustan kulutuksen muodot
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten Vaasan keskustaa kulutetaan. Tutkimuksessa Vaasan keskustaa tarkastellaan keskustan neljän eri tilan ulottuvuuden; fyysisen, toiminnallisen, sosiaalisen sekä koetun tilan ...