Piirroshahmot verkkomainonnassa
Vuorijärvi, Antti (2005)
Kuvaus
Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Tiivistelmä
Tutkimuksessa tarkastellaan piirroshahmojen kehitystä Internet-mainosten ”myyntimiehinä”. Sarjakuvat tulivat lopullisesti osaksi populaarikulttuuria 1950-luvulla: huomattiin, kuinka helppoja samaistumisen kohteita sarjakuvahahmot olivat. Sarjakuvahahmot olivat arkipäiväisyytensä ansiosta merkittävässä roolissa kulutusyhteiskunnasta kumpuavan pop-taiteen aikakaudella.
Markkinatalouden kilpailun kiristyttyä mainonnasta, ja sen onnistumisesta, on kehittynyt tärkein keino myynnin edistämiseen. Markkinoiden muuttuessa globaaleiksi, mainostajat ovat siirtäneet markkinointipanostuksiaan Internet-mainontaan. Internetistä keväällä 2005 kerätyn tutkimusmateriaalin analysoinnilla saadaan tutkimustulos, joka paljastaa millaisilla piirroshahmoilla kuluttajille viestittiin Internet-mainoksissa vuonna 2005.
Piirroshahmot esiintyvät verkkomainonnassa yleisimmin jokapäiväisten kulutustuotteiden ja maailmanlaajuisten tuotemerkkien sivuilla. Hahmot viestittävät pääasiassa positiivisuutta ja arkipäiväisyyttä.
Markkinatalouden kilpailun kiristyttyä mainonnasta, ja sen onnistumisesta, on kehittynyt tärkein keino myynnin edistämiseen. Markkinoiden muuttuessa globaaleiksi, mainostajat ovat siirtäneet markkinointipanostuksiaan Internet-mainontaan. Internetistä keväällä 2005 kerätyn tutkimusmateriaalin analysoinnilla saadaan tutkimustulos, joka paljastaa millaisilla piirroshahmoilla kuluttajille viestittiin Internet-mainoksissa vuonna 2005.
Piirroshahmot esiintyvät verkkomainonnassa yleisimmin jokapäiväisten kulutustuotteiden ja maailmanlaajuisten tuotemerkkien sivuilla. Hahmot viestittävät pääasiassa positiivisuutta ja arkipäiväisyyttä.