Aktiivisen online-mainonnan mallintaminen
Raatikainen, Olli (2003)
Kuvaus
Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Tiivistelmä
Tutkimusongelmana tutkimuksessa on ollut aktiivisen online-mainonnan mallintaminen. Mallintamisen tarkoituksena on ollut luoda viitekehysmalli, jonka pohjalta yrityksen tai yhteisön aktiivisen online-mainontaa voidaan rakentaa ja kehittää. Tutkimus on suoritettu yrityksen näkökulmasta. Mallin rakentamisessa on käytetty passiivisen online-mainontaan, yksilömarkkinointiiin, sekä sähköpostiviestintään liittyviä aiempia teoreettisia ja empiirisiä tutkimuksia. Tutkimuksen tuloksena syntynyttä aktiivisen online-mainonan viitekehysmallia on arvioitu sekä itsenäisesti, että asiantuntijana toimineen TkL Ville-Pekka Mäkeläisen puolesta. Haastatteluna suoritetun asiantuntija-arvion mukaan malli on elementeiltään ja toteutukseltaan perusteltu ottaen huomioon mallin rajauksen aktiiviseen online-mainontaan.