Hakukonemarkkinoinnin mahdollisuudet pk- yritykselle
Kumpulainen, Jesse (2016)
Kumpulainen, Jesse
2016
Kuvaus
Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tässä tutkielmassa tehdään katsaus hakukone-, ja yhä tarkemmin hakusanamarkkinointiin. Tutkimuskysymyksenä tutkitaan, kuinka pienet ja keskisuuret yritykset voivat hyötyä hakukonemarkkinoinnista. Tarkentavana lisäkysymyksenä tutkitaan hakusanamarkkinoinnin kannattavuutta. Tavoitteena on lisätä ymmärrystä aiheesta ja esittää konkreettisia toimia, joilla yritys voi kehittää hakukonemarkkinointiaan.
Tutkielma perustuu aiheesta aiemmin kirjoitettuihin lähteisiin ja niiden vertailuun. Tutkielmassa käsiteltiin tapaustutkimuksena yhden yrityksen hakukonemarkkinointia tehden siihen muutoksia ja tutkien niiden synnyttämiä tuloksia. Lisäksi yrittäjää haastateltiin hänen kokemuksistaan hakukonemarkkinointiin liittyen tuoden laadullista ulottuvuutta testien tueksi. Tutkielmassa esiteltiin myös aiheeseen liittyviä ominaisuuksia ja niiden terminologiaa.
Tärkeimpinä tuloksina luotiin kolme suositusta, joiden teemoina ovat hakukonemarkkinoinnin strategia, hakusanamarkkinoinnin avainsanojen kehittäminen sekä budjetin kontrolloitu käyttäminen. Suositukset luotiin tapaustutkimuksen aikana saatujen tulosten perusteella, joilla saatiin aikaan yrittäjälle merkittäviä säästöjä nyt ja tulevaisuudessa. Hakukonemarkkinoinnissa menestyminen on aina riippuvainen toimintaympäristöstä, mutta tämä tutkielma tarjoaa perusymmärryksen, jonka avulla lukija voi arvioida näiden asioiden käsittelyä toiminnassaan.
Tutkielma perustuu aiheesta aiemmin kirjoitettuihin lähteisiin ja niiden vertailuun. Tutkielmassa käsiteltiin tapaustutkimuksena yhden yrityksen hakukonemarkkinointia tehden siihen muutoksia ja tutkien niiden synnyttämiä tuloksia. Lisäksi yrittäjää haastateltiin hänen kokemuksistaan hakukonemarkkinointiin liittyen tuoden laadullista ulottuvuutta testien tueksi. Tutkielmassa esiteltiin myös aiheeseen liittyviä ominaisuuksia ja niiden terminologiaa.
Tärkeimpinä tuloksina luotiin kolme suositusta, joiden teemoina ovat hakukonemarkkinoinnin strategia, hakusanamarkkinoinnin avainsanojen kehittäminen sekä budjetin kontrolloitu käyttäminen. Suositukset luotiin tapaustutkimuksen aikana saatujen tulosten perusteella, joilla saatiin aikaan yrittäjälle merkittäviä säästöjä nyt ja tulevaisuudessa. Hakukonemarkkinoinnissa menestyminen on aina riippuvainen toimintaympäristöstä, mutta tämä tutkielma tarjoaa perusymmärryksen, jonka avulla lukija voi arvioida näiden asioiden käsittelyä toiminnassaan.