Hae
Aineistot 1-10 / 21
Rokottaako vai eikö rokottaa? Retoriikka ja asiantuntijuus HPV-rokotteeseen liittyvässä kirjoittelussa
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millaista retoriikkaa ja asiantuntijuuden retoriikkaa käytettiin Suomessa HPV-rokotetta käsitelleissä artikkeleissa syksyllä 2013. Tutkielman hypoteesi on, että sekä ...
Mainosten matkapuhelin suomalaisen arvomaailman muutosten ilmentäjänä 1985–1999
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimus käsittelee matkapuhelinmainosten arvomaailman muutoksia vuosina 1985–1999. Viitekehyksenä on retorinen analyysi ja retoristen keinojen käyttö mainonnassa sekä arvojen luokittelu ja arvojen muutosmekanismit ...
Mainonta piilosilla –Piilomainonta ja sen vakuuttamiskeinot Helmi-verkkosivustolla
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli paljastaa MTV3.fi-verkkopalvelun Helmi-verkkosivuston artikkeleiden piilomainonnallinen luonne tutkimalla artikkeleiden vakuuttamiskeinoja. Helmi-verkkosivusto on kaupallinen ja viihteellinen ...
Retoriikka naistenlehtien parisuhdetta käsittelevissä teksteissä. Tarkastelussa eetos, paatos ja logos
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksessani tarkastelen naistenlehtien parisuhdetta käsittelevien tekstien retoriikkaa. Tavoitteenani on selvittää, millaisia retorisia vaikutuskeinoja käytetään naistenlehtien parisuhdetta käsittelevissä teksteissä ...
”Nurkassa istuu alaston nainen”. Retoriset dispositiot ja narratiivinen rakenne suomenkielisten kaupallisten naistenlehtien henkilöjutuissa
(2011)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää tyypillinen rakenne henkilöjutussa, joka on julkaistu nykyaikaisessa, suomenkielisessä kaupallisessa naistenlehdessä. Aineistoni koostuu yhdeksästä suomenkielisestä kaupallisesta ...
Vakuuttamiskeinot urheiluravinne-esitteissä
(2007)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä keinoilla urheiluravinne-esitteissä pyritään saamaan lukija vakuuttuneeksi tuotteen laadusta ja sopivuudesta kuluttajalle. Selvitän, kenelle urheiluravinne-esitteiden argumentit ...
Rokotuskriittiset argumentaatiostrategiat terveysviestinnässä. Tarkastelussa keskustelu Rokotusinfon Facebook-sivulla
(2016)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia ovat rokotuksiin kriittisesti suhtautuvien argumentaatiostrategiat pääsääntöisesti rokotusmyönteisellä terveysviestinnän kentällä. Argumentaatiostrategialla tarkoitetaan tässä ...
Täyttävää härkäpapua ja vastuullista makkaraa. Tarkastelussa elintarvikeyritysten markkinointiretoriikka Twitterissä
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tässä tutkielmassa tarkastellaan lihatuotteita valmistavan Atrian ja kasvisproteiineihin erikoistuneen Verso Foodin markkinointiviestintää. Tavoitteena on selvittää, millaista retoriikkaa nämä yritykset käyttävät pyrkiessään ...
"Painonhallinta ei ole tahdonvoimalaji" - tarkastelussa kahden painonhallintaa tukevan verkkopalvelun retoriikka
(2013)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Sosiaalinen markkinointi ja eTerveys-palvelujen kehittäminen ovat ajankohtaisia puheenaiheita. Vertaan tutkimuksessani kahden painonhallintaan keskittyvän verkkopalvelun retoriikkaa markkinoinnin näkökulmasta. Keventäjät ...
Solo Sokos Hotel Torni Tampereen markkinointiviestinnän vakuuttavuus
(2017)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia vakuuttamisen keinoja Solo Sokos Hotel Torni Tampereen esittelyteksteissä on käytetty. Toissijaisesti tutkimuksessa selvitettiin vakuuttamisen uskottavuutta asiakaspalautteiden ...