Hae
Aineistot 1-5 / 5
GameFlow-heuristiikkamalli verkkoroolipelien suunnitteluun ja arviointiin
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena on kehittää GameFlow-heuristiikkamalli viihdyttävien verkkoroolipelien suunnitteluun ja toteutukseen. Kyseessä on toistaiseksi vähäiselle tarkastelulle jäänyt pelitutkimuksen alue. Pelien viihdyttävyys ...
Hypermediasovelluksen käyttöliittymän ominaisuudet ja arviointi
(2003)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tarkoituksena on selvittää, minkälaista tietoa kognitiotiede tarjoaa käytettävyys- ja käyttöliittymäsuunnittelulle. Tarkoituksena on myös tarkastella sitä, minkälaisia ominaisuuksia hypermediasovelluksen ...
Kotimaisten ATK-verkkokauppojen käytettävyys
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksessa arvioitiin kolmen kotimaisen ATK-verkkokaupan käytettävyyttä (Jimm’s PC-Store, Only4pro ja Verkkokauppa.com). Tutkittuja käyttöliittymiä oli yhteensä viisi, sillä verkkokaupoista kaksi ensimmäistä julkaisi ...
Kahden verkkokaupan käytettävyyden vertailu
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksessa vertaillaan kahden eri piilolinssien verkkokaupan sivustojen käytettävyyttä. Aihe on ajankohtainen, sillä verkkokauppoja on markkinoilla paljon ja niiden määrä lisääntyy alati. Työn tarkoituksena on tutkia ...
Sovelluksen käytettävyyden arviointi ennen käyttöönottoa
(2015)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Käytettävyydellä on nykyään yhä suurempi merkitys, sillä yhä useampi palvelu on siirretty käytettäväksi mobiililaittella tai tietokoneella. Palveluiden välinen kilpailu on kasvanut palveluiden helpottuneen saatavuuden ...