Hae
Aineistot 1-10 / 18
Markkinointiviestinnän kehittäminen oppimateriaalimarkkinoilla - Case: Kustannusosakeyhtiö Otava
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkielman tarkoituksena on vertikaalisen markkinoinnin toimivuusselvityksen avulla selvittää Otavan oppimateriaalit -yksikön markkinointiviestinnän toimivuus. Tutkielmassa nostetaan esiin kriteerit, joilla yrityksen ...
Vaikuttajat elintarvikeuutuuksien lanseeraajina : Tapaustutkimus jäätelöinnovaatioista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Elintarvikealan yritykset lanseeraavat aktiivisesti uusia tuotteita vastatakseen kuluttajien jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin ja markkinoita muokkaaviin trendeihin. Markkinointiviestinnällä on keskeinen rooli uutuustuotteiden ...
Integroidun markkinointiviestinnän teemojen merkitys yritysperintöbrändin uudistamisessa
(2021-04-30)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Yritykset kohtaavat markkinoilla jatkuvaa painetta uusiutua ja muovautua markkinoiden liikehdinnän mukaisesti. Edes vuosikymmeniä kuluttajien suosiossa pysyneet brändin eivät voi sokeasti luottaa brändin kestävyyteen ilman, ...
Asiakasvetoinen markkinointi B2B-yrityksen uusasiakashankinnassa : Case - Markkinoinnin automaatiota hyödyntävä suuri B2B-teknologiayritys
(2021-04-30)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Nykypäivän asiakkaat saavuttavat valtaa markkinoilla ja oppivat immuuneiksi perinteisille markkinointitoimenpiteille samalla, kun markkinoiden globalisoituminen ja kilpailu kiihdyttävät tahtiaan. Yritykset pyrkivät ...
Sosiaalisen sponsoroinnin johtaminen
(2017)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Yritysten osallistuminen yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisemiseen kasvaa samalla, kun sosiaalisen vastuun merkitys yhtenä differoitumiskeinona kilpailluilla markkinoilla korostuu. Sosiaalinen sponsorointi on yksi paljon ...
Asiakaslähtöisen markkinointiviestintäkokonaisuuden kehittäminen. Case: ABB Oy, Marine and Turbocharging
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Toimiva asiakassuhde on yhä merkittävämmässä asemassa tämän päivän menestyksekkäässä liiketoiminnassa. Koko ABB-yhtymän tavoin ABB Oy:n Marine-tulosyksikkö pyrkii asiakaslähtöistämään toimintaansa. Tähän kuuluu myös ...
Yksilösponsoroinnin menestystekijät
(2009)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tarkoituksena oli kuvata yksilösponsoroinnin menestystekijöitä. Tutkielmassa edettiin suhteuttamalla sponsorointi markkinointiviestinnän kenttään, jonka jälkeen määriteltiin sponsoroinnin keskeisimmät tavoitteet. ...
Uuden median kameleontit – Bloggaajien roolit markkinoinnissa
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Yksityishenkilöiden ylläpitämiä blogeja hyödynnetään jo laajalti yritysten markkinointiviestinnässä, mikä asettaa itse blogien kirjoittajat tasapainoilemaan eriskummalliseen kaksoisrooliin kuluttaja-markkinoijina. Tässä ...
Sitoutumisen merkitys sponsorointiin reagoimiseen
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Sponsoroinnin osuus markkinointiviestintään uhratuista resursseista on kasvanut tasaisesti viimeiset vuosikymmenet. Muista perinteisistä markkinointiviestintäkeinoista poiketen, sponsorointiin liitetään paljon ominaisuuksia, ...
Strategiset kumppanuudet markkinoinnin asiantuntijapalveluiden kontekstissa
(2018)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on muodostaa käsitys siitä, miten ja millä ehdoilla markkinointitoimistojen ja asiakasyritysten väliset strategiset kumppanuudet rakentuvat. Tarkoitus pyritään saavuttamaan kolmen tavoitteen kautta, ...